Je-li obrázek funkce ABS v odkazu korektní (obrázek majoritního podílu ABS čerpadel), tak i přes VAGem otevřené ventily nevím, jak dojde k propláchnutí odbočky k položce 3b - akumulátoru tlaku a tudíž tam stejně asi trochu staré kapaliny zůstává.
Ale i tak je to jen o možnostech:
1. neměnit kapalinu vůbec, protože než to dělat napůl, tak to raději nedělat vůbec
2. vyměnit kapalinu bez aktivace ventilů, tudíž v paralelním vedení pumpy a akumulátoru tlaku zůstane stará kapalina, která je při první zásahu ABS vtlačena do nově vyměněné kapaliny a tuto částečně znehodnotí
3. vyměnit kapalinu s aktivací ventilů, tudíž v paralelním vedení akumulátoru tlaku zůstane stará kapalina, která je při první aktivaci vmíchána do nově vyměněné kapaliny a tuto částečně znehodnotí, i když o něco méně než v bodě 2. Toto je zpravidla možné jen v servisu.
Do skládačky mi tedy chybí, jak je odbočka k akumulátoru tlaku zaplavena kapalinou po vyrobení ABS pumpy a jakým způsobem je pak "naprojektována" výměna kapaliny v odbočce. Zřejmě proto, že je obrázek značně schematický a akumulátor tlaku funguje ještě nějak jinak.
Každopádně, zatím cítím jako nejefektivnější a nejjistější bod 2.
Kapalinu vyměním svépomocí a aktivací ABS při jízdě ji nechám smíchat se starou kapalinou v ABS, než abych se na to vykašlal úplně (bod 1.). Našel jsem k tomu i diskuzi: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=15865
Pokud to dám do servisu (bod 3.), kde mi třeba kapalinu ani nevymění, nebo vymění a na aktivaci ventilů se vyprdnou, tak to nemám šanci poznat. Prostě nemám doma kompletní diagnostické vybavení, ve kterém bych, možná, po návštěvě servisu vyčetl, kdy byl naposledy aktivován režim otevření ventilů v ABS. K tomu samozřejmě abych měl přístroj na určení bodu varu kapaliny, abych zjistil zda se s tím vůbec zaobírali a i tak nemám jistotu, jestli jen nevycucli nádobku a nežgrcli tam trochu nové kapaliny. I když mít doma diagnostiku, vyměním to sám s otevřením ventilů.
Nebo uniklo mi něco? Třeba to, že v servisech jsou dnes už všichni jen poctiví a mohu se na jejich kvalitní práci spolehnout?
Nebo že VAG na Peugeota koupím za pár korun a zprovozním ho doma levou zadní?
Pak by mi stejně chybělo to udělátko, o kterém je původně toto vlákno.
![dontknow :dontknow:](./images/smilies/dontknow.gif)