prehriata poistka č.1
Moderátor: Moderátoři
Re: prehriata poistka č.1
Taky jsem se koukal a taky mam cívku horkou. Třeba to bude normální.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: prehriata poistka č.1
No, nevím, jestli se podaří utřídit myšlenky...
Tak to, že bylo špatné dobíjení - přebíjení je zřejmě problém toho opraveného ukostření regulátoru. Jestli dobíjí na volnoběh neřeknu, ale myslím, že něco málo by mělo. Jestli utáhne světla váhám.
Silné přebíjení může být příčinou poškození spotřebičů. Čili cívku to mohlo nakousnout, může mít mezizávitový zkrat. Ten se dá odhalit ampermetrem zařazeným paralelně k rozepnutým kontaktům, při zapnutém zapalování. Proud cívkou naroste na hodnotu asi 4A, přesněji spočteme jako podíl 12V/odpor primáru podle literatury.
Pojistky samy o sobě hřejí - ano, hřejí tak, jak jsou zatížené^2. Když rozsvítím světla, příslušné pojistky hřejí tak, že nepálí, prsty na nich v pohodě udržím, ale jsou více než vlažné.
Pokud nevíš o příčině vytavené pojistky kvůli zlému kontaktu pojistky, protože kontakt je čistý a zřejmě byl i pevný, bude problém v konektoru z horní strany. Je do něj, pokud se nepletu víc kabelů, a spoj je namáhaný i proudem, který pokračuje druhým kabelem dál, ne nutně přes pojistku... Nemám teď před očima jak jsou kabely tažené, tak promiň.
Jsou kabely vedoucí do pojistky č.1 poškozené vyhřátím mědi? Má měď jinou barvu než ostatní přívody?
Tak to, že bylo špatné dobíjení - přebíjení je zřejmě problém toho opraveného ukostření regulátoru. Jestli dobíjí na volnoběh neřeknu, ale myslím, že něco málo by mělo. Jestli utáhne světla váhám.
Silné přebíjení může být příčinou poškození spotřebičů. Čili cívku to mohlo nakousnout, může mít mezizávitový zkrat. Ten se dá odhalit ampermetrem zařazeným paralelně k rozepnutým kontaktům, při zapnutém zapalování. Proud cívkou naroste na hodnotu asi 4A, přesněji spočteme jako podíl 12V/odpor primáru podle literatury.
Pojistky samy o sobě hřejí - ano, hřejí tak, jak jsou zatížené^2. Když rozsvítím světla, příslušné pojistky hřejí tak, že nepálí, prsty na nich v pohodě udržím, ale jsou více než vlažné.
Pokud nevíš o příčině vytavené pojistky kvůli zlému kontaktu pojistky, protože kontakt je čistý a zřejmě byl i pevný, bude problém v konektoru z horní strany. Je do něj, pokud se nepletu víc kabelů, a spoj je namáhaný i proudem, který pokračuje druhým kabelem dál, ne nutně přes pojistku... Nemám teď před očima jak jsou kabely tažené, tak promiň.
Jsou kabely vedoucí do pojistky č.1 poškozené vyhřátím mědi? Má měď jinou barvu než ostatní přívody?
Re: prehriata poistka č.1
Luděk Musil píše:ta moje byla také velmi teplá. Prsty se na ní daly udržet max. 3 vteřiny. Odhaduji ji tak na 60 - 70 stupňů Celsia.
Aspoň viem, že je to v určitej norme, ďakujemJelen píše:taky mam cívku horkou
poistka vydržalaMartasBrno píše:vytavené pojistky
Merané na baterke takmer 6AMartasBrno píše:Proud cívkou naroste na hodnotu asi 4A
Merané na poistke všetky spotrebiče samostatne max. 3,5A, spolu (bez spotrebiča na zásuvke a zapaľovača) cca 5A a so zapnutým zapaľovaním takmer 5A - čiže evidentne cievka je mimo poistku
Áno, idú tam dva hrubšie ružové káble, podľa schémy jeden do spínačky (svorka 30), druhý na alternátor (svorka30).MartasBrno píše:Je do něj, pokud se nepletu víc kabelů, a spoj je namáhaný i proudem, který pokračuje druhým kabelem dál, ne nutně přes pojistku...
Podobne ružový ide aj na húkačku a v tej spleti káblov pod nádobkami na brzd. kvapalinu to je ťažko rozpoznať ktorý kam ide. Húkačka však ide cez poistku.
Nie, káble vyzerajú OK, izolácia je rovnako ružová aj pri tom pripečenom konektoreMartasBrno píše:Jsou kabely vedoucí do pojistky č.1 poškozené vyhřátím mědi?
Takže to vyzerá tak, že to spôsobilo to prebíjanie a aj po oprave ukostrenia reglera to ešte dodymilo. Uvidím čo to bude robiť a možno pre istotu vymením poistkovú skrinku, dám všetky poistky nové (keď zoženiem), nové uhlíky do altíka (keď zoženiem)
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: prehriata poistka č.1
Uhliky do altika s apredavaju s plastovym drziakom caa 2E alebo skoc do skodovky a pytaj uhliky do reglera favorita mali by byt take iste.... akurat ich treba zapajkovat. Do stareho drziaka a ten by nemal byt roztopeny.. caa 50centov jeden uhlik
Re: prehriata poistka č.1
Zatial skúsim zohnať originál. Ale díky za tip.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: prehriata poistka č.1
Nastavení dobíjení je jednoduché, ampérmetr nepotřebuješ, pouze voltmetr. Sundáš kryt regulátoru, na autobaterii připojíš voltmetr, nastartuješ, zapneš potkávací světla, zvedneš otáčky a koukáš na voltmetr. Ten by měl ukazovat 13,8-14,2V (krajně 13,5-14,5V). Napětí se přenastavuje lehkým přestavením síly pružinky držící kotvu regulátoru - respektive lehce přihneš plech držící pružinku. Toď je celé a jak jednoduché. Zkontrolovat při vyšších otáčkách, vypnout motor, našroubovat kryt regleru, nastartovat a opět skontrolovat (některé reglery po našroubování krytu ukazují o chlup jinak). Před šroubováním deklu se motor vypíná kvůli tomu, aby sis nespálil při neopatrné práci pojistku dobíjení
Na volnoběh to bude dobíjet tak tak a to pouze v případě, že bude baterie plně nabitá.
Na volnoběh to bude dobíjet tak tak a to pouze v případě, že bude baterie plně nabitá.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: prehriata poistka č.1
Ještě k tomu odběru - po zapnutí zapalování se zapne napájení cívky přes přerušovač, napájení dobíjení, čili buzení alternátoru a kontrolky v palubce.
No a k tomu ladění regulátoru, jeden kus mi po naladění a nandání deklu zvednul dobíjecí napětí o 0,7V. Celkem brutální vliv.
No a k tomu ladění regulátoru, jeden kus mi po naladění a nandání deklu zvednul dobíjecí napětí o 0,7V. Celkem brutální vliv.
Re: prehriata poistka č.1
Ono ale záleží na tom, jestli se motor zastavil se sepnutým nebo rozepnutým kontaktem přerušovače. To souvisí i s tím "rozpálením" cívky. Při zapnutém zapalování, motoru v klidu a sepnutém přerušovači je na cívce příkon cca U*U/R a to je 144/3, tedy skoro 50 W a to je už jako slušná páječka.MartasBrno píše:Ještě k tomu odběru - po zapnutí zapalování se zapne napájení cívky přes přerušovač,.....
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: prehriata poistka č.1
Takhle nám kdysi bouchla cívka ve Fiatu 600D. Mama najela v servisu na zvedák, chcíplo jí to, ale už to tak nechala a zapalování zapomněla vypnout. Po cca půlhodině se cívka doslova rozprskla motorovým prostorem. Takže na to bacha.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: prehriata poistka č.1
Vsetky regulatory pp380 co idu do lady po zalozeni krytu dobijanu viac treba stym pocitat.... inak ak by ste davali pozor kontakty su zaistene matickou a v plaste a kontaktorch su trojuholnikove otvory ... ak tam vlozite skritkovac daju sa jemne posuvat kontakty. Inak je dolezite aby kontakty boli voci sebe rovnobezne...takze AKEKOLVEK OHYBANIE kontaktov je NEPRIPUSTNE. A kontakty musia byt od seba vziadlene o konstantnu hodnotu. Do spruzinky a jej drziaku by som tiez nevrtal nieje to vlastne nutne. Kontakty sa cistia pilnikom ziadny brusny papier.. to plati aj pre kladivko.
Re: prehriata poistka č.1
Dušane, já bych s tebou zas až tak nesouhlasil. Regulačních relé mi už prošlo rukama celkem dost a ne u všech se vliv osazení plechového deklu projevil. U některých (většiny) se hodnota napětí bez/s deklem rovnala. U jiných, jak píše Marťas, byl rozdíl i víc jak 0,5V. A že není nutné nastavovat přítlačnou sílu pružinky držící kotvu? Vždyť pouze tímto se nastavují hodnoty dobíjení. Vzdálenost kontaktů je hlavně pro správnou funkci relé - aby se zbytečně neopalovaly kontakty, aby se v případě malé vzdálenosti nevyžhavilo relé...atp.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: prehriata poistka č.1
No, mám dojem, že seřízení se fakt dělá tak, že se kontakty nastaví na tabulkové spáry a hodnota napětí se dojustuje kleštěmi předepnutím pružinky. Ty trojúhelníčky znám, ale předpokládám že je to jen pomůcka pro nastavení na výrobní lince. Ten posun napětí při zadeklování musí být - jedná se o magnetický obvod, kde se magnetický tok uzavírá i přes ocelový kryt, přičemž těch vzduchových mezer tam několik je... a tvoří něco na způsob děliče...
Re: prehriata poistka č.1
O magnetický obvod se sice jedná, nicméně dekl je na těsnění a je nabarven, tudíž se nejedná o uzavřený magnetický obvod. Problém s posunem napětí bude nejspíš díky tomu, že kryt již není vodivě oddělen, ale přes šroubky ukostřen.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: prehriata poistka č.1
No tu sa to "zvrhlo" na vysoko odbornú debatu
Ešte raz premeriam a uvidím. Zdá sa to ozaj jednoduché. Dám sa prekvapiť voltmetrom s novými káblami. Našťastie v sysláte sa nájde ešte jedna funglovka z Bulharska.Vašátor píše: Napětí se přenastavuje lehkým přestavením síly pružinky držící kotvu regulátoru - respektive lehce přihneš plech držící pružinku.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS