prehriata poistka č.1

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

prehriata poistka č.1

Příspěvek od dandy »

V sobotu som sa bol cvične previezť a asi po 15 minútovej jazde sa mi pod oknom objavil akoby cigaretový dym. Zistil som, že ide z poistkovej skrinky, z poistky č. 1 (16A). Je to poistka, na ktorej je zapalovač, zásuvka, brzdové svetlá, húkačka, blinkre a vnútorné osvetlenie. V tom momente bol zapnutý iba ľavý blinker a brzdové svetlá. Ostatné som skúšal až doma v garáži. Poistka vydržala, len kontakt sa pripiekol ku skrinke. Meral som to ampérmetrom a hodnoty sú: brzdy 3,3A a blinkre kolíšu 6,7A až 9,3A. Prečo sa to prehrialo a plast sa začal taviť? Môže takto blbnúť prerušovač smeroviek?
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Jelen »

Protože tam byl s největší pravděpodobností špatnej kontakt a hřálo se to, až se to vyhřálo. Kdyby tam nebyl špatnej kontakt, tak se to buď nestane, nebo praskne pojistka. Zkus vyčistit kontakty ve skříňce i na pojistce.
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od dandy »

myslíš vôľu medzi samčekom a samičkou?
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Jelen »

No myslim napružení mezi pojistkou a kontaktem, kterej doléhá na pojistku. A pročistit samečky a samičky by taky nebylo na škodu, to může dělat taky. To mě hned nenapadlo, nejproblémovější jsou právě ty kontakty na pojistky, jak se to vyhřeje, tak to přestane pružit a hřeje se to ještě víc.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Vašátor »

Přesně jak píše Jelen. Kontakty pojistek rádi oxidují, načež se díky tomu vytvoří přechodový odpor a v tomto místě se to pak při průchodu proudu (zapnutí nějakého spotřebiče) začne hřát, až se začne tavit plast. Kdyby byl odběr proudu nad rámec pojistky, pojistka by nemilosrdně shořela.
Dandy, nehledej v tom vědu, vyčisti kontakty, přihni je tak aby pojistka řádně držela a hurá :-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od dandy »

Čistiť nie je čo, žiadna oxidácia alebo iné nečistoty kdekoľvek v skrinke, všetky poistky držia pevne, jedine pevnosť spoja medzi konektorom v skrinke a káblovým konektorom na poistke č.1. ale to už nezistím, lebo je to pripečené v plaste.
Hneď ako bude čas (asi v utorok) sa tomu budem venovať a uvidím čo to bude robiť.

Ďakujem za potvrdenie toho čo som si myslel. Len ten prerušovač mi trochu vŕtal v hlave, lebo už raz neprerušoval, ale nejako sa sám opravil a odvtedy ide dobre.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Dusan »

poistku mas plastovu alebo porcelanovu ?
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od dandy »

Klasickú keramickú, ale myslím, že je to v primcípe jedno či sú plastové alebo keramické.
Nové keramické mám už len 15A a ťažko sa zháňajú, všade majú plastové a tie sú o chlp menšie.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Jelen »

Jde o to, že ta plastová se vyhřeje a plast změkne a pak to dělá ještě rychleji, než ta keramická. A je to mnohem horší,
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Dusan »

Preto si nechavam porcelanove a nacinujem na nich primerany drotik....
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od dandy »

2 otázky:
-zmeral som odber na baterke s vypnutým zapaľovaním : 0A, ale pri zapnutom zapaľovaní (nenaštartované - len zapnuté kontrolky) to bolo takmer 6A!!!! Stretol sa s tým už niekto?
- môže sa zapaľovacia cievka hriať tak, že na nej ťažko udržať ruku? Asi 20 minút naštartované na mieste a asi 5km jazda. Môže to súvisieť? Dnes po robote cievku vymením, uvidím čo to urobí.

Inak celé to začalo tým, že po zimnej odstávke a následnej kontrole všetkého som zistil, že to dobíja pri vysokých otáčkach 17-18V (mohla sa poškodiť cievka???). Po vyčistení ukostrenia reglera sa to zlepšilo (pri vysokých otáčkach bez spotrebičov 14,5V, s viacerými spotrebičmi aj pod 14V), ale začali vyššie popísané trable. Na voľnobeh to dobíja málo (12,5V bez zapnutých spotrebičov, so svetlami 12,1V, ďaľšie spotrebiče aj pod 12V)
Napriek tomu, že všetky spoje na poistkovej skrinke sú pevné, kovové časti sú stále teplé - skoro až horúce (rozumej: dá sa toho dotýkať, ale je to nepríjemne teplé, nie však tak aby to popálilo prsty).
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Vašátor »

Dobíjení by mělo nastoupit při zvýšení otáček nad 1000ot. Voltmetr připojený na autobaterii by měl při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách ukazovat 13,8-14,2V (krajně 14,5V). Při volnoběhu alternátor dobíjet nestíhá.

Mě rovněž Pepík po zimě zablbnul s dobíjením. Nevím čím to, očistil jsem kostru, přenastavil relé a je to OK.
Indukční cívka se při zapnutém klíčku a stojícím motoru bude hřát velmi (pokud budou kladívka spojené). Při nastartovaném motoru by však nijak extrémě hřát neměla. Teplá bude.
Že by hřála pojistkovka jsem si nevšiml...ale nikdy jsem se na to nezaměřil.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Majo »

ja som mal podobny problem na nive, tiez sa mi stale tavili poistky a nebolo to tym, ze by mali zly kontakt, skor tym, ze prud, ktory cez ne tiekol bol na hranici toho co ta poistka znesie. Nebolo to dost na to aby sa prepalila, ale dost na to aby sa hriala a tavil sa plast. Ja uz som to nezvladol a dal som miesto 16A 20A a odvtedy je pokoj.
Pokial si menil regulator napatia, tak tie nove su niekedy katastrofa. Ked mi jeden odisiel na kombiku, chcel som dat druhy a nenasiel som ziadny, ktory by daval primerane napatie. Vacsina tak ako pise Vasator, tesne nad 12V.(a nizsie napatie znamena vyssi prudovy odber...)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od dandy »

Majo píše:tiez sa mi stale tavili poistky
mne sa netavia poistky, tie sú OK. Čiastočne sa pritavil konektor na poistke č.1.
Majo píše:Pokial si menil regulator napatia
nemenil, pravdepodobne je tam ešte pôvodný bulhar z výroby.
Vašátor píše: přenastavil relé
toto je nad moje schopnosti napriek prečítanej literatúre. Navyše mám ampérmeter iba do 10A a niektoré hodnoty sú podľa literatúry až do 25A. Jediné čo môžem je skontrolovať medzery medzi kontaktami a prípadne ich jemne prečistiť.

1.5.
Večer som sa išiel baviť a zistil som, že na poistke č.1. nie je blinker a ani brzdové svetlá. Je tam vnútorné osvetlenie, zásuvka, zapaľovač a húkačka. V čase dymenia (a tavenia) nebolo nič z toho zapnuté!!!
Regler som vyčistil. Skontroloval som aj uhlíky v altíku a mali tak 10mm a podľa múdrej knižky je minimum 12mm. Tak som ich chcel vymeniť, ale pri inštalácii nových sa mi jeden zlomil, takže k tomu nedošlo. O chvíľu sa tomu idem znova venovať.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: prehriata poistka č.1

Příspěvek od Luděk Musil »

Včera večer jsem na svým (zeleným) autě měnil termostat. Po doplnění vody a vyhnání vzduchu ze systému, což trvalo beze spěchu asi 20 minut, byl motor dostatečně prohřát.
Při té příležitosti jsem si vzpomněl na Tebe a Tvou horkou cívku. Mohu Tě uklidnit - ta moje byla také velmi teplá. Prsty se na ní daly udržet max. 3 vteřiny. Odhaduji ji tak na 60 - 70 stupňů Celsia. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“