Odvzdušnění spojky
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Odvzdušnění spojky
Po zimní odstávce jsem zjistil vadný spojkový váleček, tak jsem dal dnes nový. Už z minulosti si pamatuju, že odvzdušnit spojku je docela problém. Má na to někdo fígl?
Re: Odvzdušnění spojky
Problém? Já tedy vůbec o žádném nevím. Odvzdušnění spojky je naprosto banální záležitost. Jednodušší už to snad ani být nemůže. Zrovna dnes jsem to dělal. Samotné odvzdušnění cca 5 minut. Se vším všudy. S výměnou PSV 15 - 20, max 30 minut. Jenom se nesmí zapomenout, že po každém sešlápnutí spojkového pedálu a odpuštění kapaliny, je nutné pedál ručně vytáhnout nahoru. Samovolně tahem pružiny nevyjede.
Re: Odvzdušnění spojky
Na svojej 05 som to mal do polhodiny aj s posedom na hajzli...Na susedovej 01 som pri tom strávil asi 3 hodiny a potom došla tma Rano to uz islo raz dva.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Teepee
- Příspěvky: 4299
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdušnění spojky
Pokud je vše v pořádku půjde to. Ale stalo se mi, že jsem měnil kapalinu, a válec nebyl schopen čerpat novou kapalinu do systému a starou vytlačovat (místo toho mi tam málo dotaženým odvdušňovacím šroubem pracovního válce vlezl vzduch a bylo to). Diagnoza byla nabobtnalá (nebo deformovaná) manžeta hlavního válce, která neumožnila přepouštění.
Proto při výměně kapaliny doporučuji obezřetnost, když má jít pedál nahoru, musí být odvzdušňovací šroub dobře "uzavřen", pak by teoreticky, měl válec o důvod víc k přepuštění.
Při odvzdušňování je to ale mimo, tam musí HSV 100% fungovat.
Proto při výměně kapaliny doporučuji obezřetnost, když má jít pedál nahoru, musí být odvzdušňovací šroub dobře "uzavřen", pak by teoreticky, měl válec o důvod víc k přepuštění.
Při odvzdušňování je to ale mimo, tam musí HSV 100% fungovat.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Odvzdušnění spojky
Tak to je naprosto logické, že při výměně kapaliny / odvzdušňování se musí správně dotahovat odvzdušňovák. P|okud tomu tak není, tak jde o základní školáckou chybu. To je jako bys chtěl napustit vodu do vany, neměl tam špunt a divil by ses, že voda pořád mizí.
- Teepee
- Příspěvky: 4299
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdušnění spojky
Při výměně ano, tam když nedotáhnu odvzdušňovák, mohu si do systému natáhnout vzduch. A pokud vzduch v systému není, tak při vracení pedálu - pohybu pístku hlavního válce zpět není na výběr, musí se buď nasát z nádobky kapaliny před pístek a nebo se pístek prostě nevrátí, protože gumička nepřepustí.Hurikán píše:Tak to je naprosto logické, že při výměně kapaliny / odvzdušňování se musí správně dotahovat odvzdušňovák. P|okud tomu tak není, tak jde o základní školáckou chybu. To je jako bys chtěl napustit vodu do vany, neměl tam špunt a divil by ses, že voda pořád mizí.
Ale když už v systému vzduch mám, tak je otázkou kolik a s tím souvisí to, jestli při vracení pedálu - pohybu pístku zpět, dojde k většímu podtlaku na hrdle nádobky brzdové kapaliny, nebo na výstupu z hlavního válce. A když gumička bude blokovat přepouštěcí kanál, se vzduchem v systému se s větší pravděpodobností přepouštěcí kanál neprorazí.
Indicií by mohlo být už to, že když se v klidovém stavu povolí odvzdušňovací šroub, kapalina by měla začít samovolně vytékat. Pokud neteče, je přepouštěcí kanálek ucpaný, nebo jen přicpaný (což se také stává, že první klidové povolení odvzdušňováku a ono nic neteče, po pár prošlápnutích a odpuštěních kapaliny už to protéká samovolně).
Špunt ve vaně je něco úplně jiného, ten brání jen vytečení ven, nikdy není namáhán podtlakem, jako se tomu stane v systému s ucpaným přepouštěcím kanálem hlavního válce.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Odvzdušnění spojky
Já váleček bohužel měním již podruhé za stavu, kdy tam žádná kapalina není, tedy plně zavzdušněno. Bohužel ač je hlavní válec ještě zánovní, zřejmě tam bude problém, protože právě při tehdejší výměně obou válců (4roky zpět)byl stejný problém - ne a ne nasát. Jinak nejsem začátečník a úplný amatér, zvládám i podstatně složitější úkony. Zajímal mě jen typ, nicméně odpovědí asi je, že hlavní válec nebude košér, čemuž bych i věřil. U válečku, který stál asi stovku se nedivím, že vypadal uvnitř, jak vypadal (od výměny v zimě nikdy neježděno), ale pumpa byla už tehdy docela drahá. Sice jsem teď ještě vytáhl váleček kupovaný asi 2 roky zpět v autodílech s cenovkou 90,-, docela mě ale překvapila nová cena 270-360,-. Jsem zvědav na kvalitu ... .
Re: Odvzdušnění spojky
Jan Vaníček píše:Já váleček bohužel měním již podruhé za stavu, kdy tam žádná kapalina není, tedy plně zavzdušněno. Bohužel ač je hlavní válec ještě zánovní, zřejmě tam bude problém, protože právě při tehdejší výměně obou válců (4roky zpět)byl stejný problém - ne a ne nasát. Jinak nejsem začátečník a úplný amatér, zvládám i podstatně složitější úkony. Zajímal mě jen typ, nicméně odpovědí asi je, že hlavní válec nebude košér, čemuž bych i věřil. U válečku, který stál asi stovku se nedivím, že vypadal uvnitř, jak vypadal (od výměny v zimě nikdy neježděno), ale pumpa byla už tehdy docela drahá. Sice jsem teď ještě vytáhl váleček kupovaný asi 2 roky zpět v autodílech s cenovkou 90,-, docela mě ale překvapila nová cena 270-360,-. Jsem zvědav na kvalitu ... .
ja kupuju spojkove valecky za cca 300 korun uz poslednich tak 10 let nepamatuju se, ze by stal min. Spis bych byl radeji, kdyby stal treba 600, ale byl by perfektni. ale toho se uz asi nedockame...
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Odvzdušnění spojky
Co by jsi se nedočkal, třeba zde pracovní válečky: http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=0& . Ale osobně spíše preferuji vlastnoruční přegumičkování za dodržení vysokých standardů čistoty a pečlivosti práce.JmJ píše: Spis bych byl radeji, kdyby stal treba 600, ale byl by perfektni. ale toho se uz asi nedockame...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Odvzdušnění spojky
Osobne uz na pregumickovanie neverim odkedy mi kapalina rozleptala gumicky ktorymi som pregumickoval..... asi tak....
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Odvzdušnění spojky
Taky musíš používat gumičky k tomu vhodné a ne slisovanou tmu .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Odvzdušnění spojky
Ha ha co mi predali to dsom dal dnu.... inak nepasuju zo skodovky tam ta kvalita je aspon ista.