Dobíjení a hoření
Moderátor: Moderátoři
Dobíjení a hoření
Mám problém se závoďákem. Po instalaci nového motoru mi při zapnutém klíčku dobíjení nesvítí, ale při běhu motoru svítí a dobíjí. Prostě funguje obráceně. Další věc která je závažnější je to, že kabel od baterky k altiku se roztavil. Při zajíždění cca 400 km to bylo v pohodě ale včera když jsem mu dal trochu čouda a točil motor(zatím jen asi do 6000) tak se roztekl ten kabel k baterce a auto jasně že zdechlo. Kde začít měnit nebo opravovat? Díky.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení a hoření
Dotázek:
alternátor 2101
regulátor napětí PP 380
rozepínací relé kontrolky dobíjení
?
L.
alternátor 2101
regulátor napětí PP 380
rozepínací relé kontrolky dobíjení
?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Dobíjení a hoření
Alternátor by měl být z 2103 a zbytek klasická 01. Kabely od baterky jsou nové,staré byli ohořelé
Re: Dobíjení a hoření
Kabel se určitě roztavil zkratem, někde se ti musel ukostřit, nejspíš u šroubu na alternátoru či u výfukového potrubí. Dobíjení by kabel neroztavilo, tak obrovský proud prostě nedá ... teklo by všechno okolo, jen ne kabel.
To, že funguje kontrolka obráceně, bych viděl na špatně zapojené relé kontrolky nebo spíš použité jiné relé s obrácenými kontakty.
To, že funguje kontrolka obráceně, bych viděl na špatně zapojené relé kontrolky nebo spíš použité jiné relé s obrácenými kontakty.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Dobíjení a hoření
Měl jsem podobný problém a přikostřoval se mi kabel,prostě měl šlus durch izolaci,ale nebyl to takovej extrém,klidovej proud to mělo cca 200 mA a když jsem s tím hejbnul,málem shořel Kingovi měřák....
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Dobíjení a hoření
Je to tvrdej zkrat, nejspíš hned na altíku, nebo v altíku. Velké štěstí, že se ten kabel zachoval jako pojistka a odpojil to.
Re: Dobíjení a hoření
Jak se odpálil od kontaktu na baterce tak spadnul na baterku a vypálil mi ještě do ní zvrchu dírku . O víkendu zjistím jak to všechno je a zkusím vyměnit altík. Pokud by mi někdo chtěl dělat přítele na telefonu tak mi napište číslo a popřípadě bych zavolal až na tom budu dělat. Díky
Re: Dobíjení a hoření
Na chybu v altíku bych to viděl spíš tak jen na 10%. Kabel je napojen přímo na diodový můstek, muselo by dojít ke zkratu přímo v napojení. Dále už ne, vytekla by dioda a šmitec.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Dobíjení a hoření
No každopádně mohlo by to jít vídět pouhým okem Když to nadělalo takovou paseku