Chladící soustava

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Máte nebo měli jste problémy s chlazením?

Ano,mám
16
26%
Ne, o chlazení nevím, že je
20
32%
Měl jsem problémy, už jsem vyřešil
26
42%
 
Celkem hlasů: 62

Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Ono by to asi spíš chtělo prolejvat chladič, prolejvat motor a vůbec všechno dokaď nepoteče čistí voda. Jenže pak se taky může snadno stát, že to svinstvo někde drželo jako "záplata na dirce" a pak se to rozechčije a je po hehe. A jak to končívá už víme všichni. :(
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: MP

Příspěvek od Petr HC »

Petr HC píše:Dík za informace - ještě se dotáži, jestli na výměnu mrázpojistky bude dost místa,aniž by se muselo nějak hýbat s motorem. Teď ještě sháním vhodnou zátku na natlakování.
Paradoxem je, že voda v chladící soustavě neubýva (alespoň ne znatelně).Ale je to asi "časovaná bomba".
Na fotografii MP jsem viděl jakoby "naseknutý křížek" - takže to může být další z ruských šlendriánů.
Tak minulý týden už bomba"vybuchla". Po nalití "zázračné vodičky" za 190 CZK asi před měsícem přestala mrázpojistka téct. Drželo to asi 20 dnů, pak začely téci obě - v bloku i v hlavě. Shodil jsem rozvody, dolů musel i setrvák. Nadzvedl jsem motor (po demontáži pravého silentbloku), kolega mi navařil na mrázpojistky šrouby, za které jsem je vytrhl a nahradil novými. Obě jsou stejné - menší průměr 36 , větší 37 mm. Jezdím s tím cca týden a zatím to drží. Jen se klepu, aby neprorezly další. Ten Tosol asi bude opravdu svinstvo. Zatím jsem tam nalil dešťovou vodu, ale co nejdříve ji musím nahradit nemrznoucí kapalinou (při jízdě krokem přes Náchod se začala voda vařit - zkrotil jsem ji zapnutím topení na plný výkon).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící soustava

Příspěvek od dmatej »

V Kalině jsem měnil tu jejich modrozelenou žbrďolu za Fridex G12Plus a zatím si nestěžuji. Rychlejí topí, méně se hřeje, usazeniny zatím žádné, předtím žbrďola začínala po těch 4 letech už malinko tmavnout. Průplach jsem dělal myslím jeden, bez pořádného odvzdušnění.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Chladící soustava

Příspěvek od Petr HC »

dmatej píše: ... Průplach jsem dělal myslím jeden, bez pořádného odvzdušnění...
Průplach jsem dělal na běžícím motoru, ohřátém na cca 75 st.C, horkou vodou z bojleru,dokud odtékala zabarvená. Nějaké zvláštní odvzdušnění není třeba, poněvadž nejvyšší bod chladící soustavy je těleso topení a to má přepad do expanzní nádržky. Proto stačí po projetí vozu (do otevření termostatu) dolít cca 0,3 litru a je odvzdušněno.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící soustava

Příspěvek od dmatej »

Petr HC píše:
dmatej píše: ... Průplach jsem dělal myslím jeden, bez pořádného odvzdušnění...
Průplach jsem dělal na běžícím motoru, ohřátém na cca 75 st.C, horkou vodou z bojleru,dokud odtékala zabarvená. Nějaké zvláštní odvzdušnění není třeba, poněvadž nejvyšší bod chladící soustavy je těleso topení a to má přepad do expanzní nádržky. Proto stačí po projetí vozu (do otevření termostatu) dolít cca 0,3 litru a je odvzdušněno.
Tak na Kalině s tímhle rozhodně nepochodíš :-)
Vzduch se jen tak ven vyhnat nedá; expanzka je napojená jednak jako slepá větev spodní hadice, co jde od chladiče do čerpadla, jednak je tenkou hadičkou spojená s chladičem kvůli přetlaku. Když se motor ohřívá, tenkou hadičkou začíná "slintat" do expanzky.

Odvzdušňoval jsem tak, že jsem nechal motor běžet na volnoběh a střídavě utahoval a povoloval víčko expanzky, občas poklepal na nějakou hadici. Prostě neustálé změny tlaků, asi jako když mám zaražené prdy, mnu si břicho a uleví se mi :D
Nakonec jsem nalil množství, co jsem vypustil, takže to zřejmě fungovalo.

Právě při průplachu jsem si myslel, že se to odvzdušní samo, bylo mi divné, že se tam vešlo snad o litr nebo dva míň vody ...
Když jsem si myslel, že jsem hotov, při vyjíždění z garáže a troše popojíždění sem a tam mi teplota začala růst kamsi. Tak jsem to chcípl, po asi 10 minutách znova natočil a začal experimentoval. To s tím víčkem zabíralo nejvíc. Motor se od té doby nikdy nepřehřál. Vozil jsem ještě asi měsíc destilku, ale nebylo třeba vůbec dolívat.

Nechce se mi teď hledat, kde má Kalina topení, ale hádám, že jinde, resp. celé je to trochu jiné. Ale zajímavé to srovnávání je :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící soustava

Příspěvek od dmatej »

Zajímavé, nemůžu editovat příspěvky ...

Jen doplňuji, že cestou do Jedovnice se ještě dodatečně odvzdušnilo topení a po Markovo upozornění jsem dolil z MIN na MAX. rysku. Cestou zpátky už to nekleslo ani a ždibec.
Normálně ve mě zatrnulo, když mi to Marek říkal, "dolej si vodu" :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
PavelV25
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 09, 2012 11:47

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvek od PavelV25 »

Ahoj chlapy,mám 2110 z roku 2003,začala mi téct expanzní nádobka. Nevíte kde by se nechala sehnat jiná,nebo jak ji opravit? Teče to v místech kde se spodní část v ohybá směrem nahoru u nádobky na ostřikovače. :roll: :rolleyes:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvek od zelvotron »

Že by, že by? :) http://www.lada.cz/dily.asp Mimochodem máš nádobku s čidlem nebo bez?

A vítej na fóru. ;)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
PavelV25
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 09, 2012 11:47

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvek od PavelV25 »

Nádobka je bez čidla.
PavelV25
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 09, 2012 11:47

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvek od PavelV25 »

Tak nádobku sem tam našel,teď čekám za kolik bude. Díky za tip. :-D
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvek od Hurikán »

Nepiš dvojpříspěvky. Použij tlačítko UPRAVIT. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvek od zelvotron »

Do pětistovky se vlezeš myslím. Jinak mám i jednu volnou, ale je taky prasklá, i když líp - nahoře, takže jezdit se s tím dá, ale montovat to do auta nemá smysl.

Hurikán: já to stejně budu muset přesunout, myslím že tu je někde vhodnější téma "problémy s chladící soustavou" nebo tak nějak, ale dnes už na to prdím.
Naposledy upravil(a) zelvotron dne stř dub 18, 2012 17:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto, to byl zase porod...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od lucifero89 »

Zdravím,

chystám sa vymeniť chladiacu kvapalinu na 2110-ke a keďže v knižke ku autu o tom takmer nič nepíšu, potreboval by som poradiť. Dočítal som sa jedine, že jej tam ide 7,8 litra a hladina sa má merať pri studenom motore.

Stáva sa mi, že keď dlhšie stojím v kolóne alebo na semafóroch, chladiaca zmes dosiahne cca 100°C, začne chladiť ventilátor a voda kypí von aj popod zavreté veko. Keď sa motor vychladí, tak hladina v nádržke zase klesne, ale až úplne na dno nádržky, pod MIN. Takže občas dolievam destilovanou vodou.

Naposledy mi menili kvapalinu pred rokom, auto prešlo cca 30 tisíc km a voda už má zvláštnu konzistenciu, je to hnedá brečka. Auto bude stáť celú zimu vonku, chcem ju radšej vymeniť.

Akú mám kúpiť? Ružovú G12 alebo modrozelenú G11? Aký je postup vypúšťania? Na chladiči vidieť nejakú skrutku, ešte by mala byť ževraj nejaká aj na bloku motora, kde presne prosím vás? Vytečie všetko samo alebo tomu treba nejako pomôcť? Vo fóre k Nive niekto písal niečo o preplachovaní, mal by som aj tu prepláchnuť? Ako?

Veľká vďaka.
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od plavec »

Skrutkou na chladiči vypustíš vodu ven (při otevřeném víčku epanzky) . Možná by bylo vhodný obalit nějakou folií nebo kusem plechu(ale bacha na možnej zkrat) alternátor, aby do něj nenateklo.
Vypustil bych zahřátou, čili promíchanou směs. Anebo když studenou, tak bych pak chvíli prolejval čistou vodou, dokud nebude vytékat čistá voda. Na bloku je taky výpustnej šroubek. Pokud máš 8ventilovej motor, tak musíš sundat zapalovací blok a pod ním je ten šroubek shovanej.Pokud z něj nic nepoteče, stačí hřebíkem nebo špejlí prošťouchnout sajrajt a poteče.
Kohout topení to nemá, takže otevření x zavření topení neřeš.
Fridex bych použil G48 jako do favorita (modrozelenej) .
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od lucifero89 »

Vďaka. Len doplním, že ide o motor 1.5 16V (66 kW/90 HP), rok výroby 2003.
Lada 4x4 (2131), 2018
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“