Vůle ventilů (seřízení)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od vodis »

To jsem tam křičel já. V servisní knížce je sice interval 30000km, ale dvorní mechanik, který míval co pamatuju lady 21011, 2102, 2106 a 2108 mi tvrdí, že je to zbytečně moc brzy. Tak nevím. Auto má najeto lehce přes 25000km, tak je na rozhodování ještě čas.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od zelvotron »

Být tebou, tak to přeměřím, nebo nechám přeměřit, sundání víka je otázka dvou šroubů a budeš mít jistotu ;)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od vodis »

Zelvotron: No asi na jaře zajedu do Sadský k přeměření, potřebuju okouknout i občas kolísající volnoběh, PP ukazuje chyby tuším 327 a 340...Jinak mi 1,5 8V v desítce maximálně vyhovuje. Postačující výkon a schopnost jezdit už od 1500 otáček no a oproti stejnýmu karburátorovýmu 1,5 8V co mám v samaře je desítka mnohem živější a i úspornější.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od dmatej »

Po těch 30 tisících u novýho motoru je to tak akorát. Dál záleží jak vyjdou čísla - pokud jsou jen tak tak v toleranci, tak bych přeměřil třeba po 50-60, ono se to moc hejbat nebude. Pokud po těch 30 vyjdou někde ve středu, tak se to moc nezmění ani po 100 tisících, pokud nebudeš jezdit bez oleje nebo s nějak degradovaným olejem (třeba vodou, bincem) ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od vodis »

Děkuju za všechny reakce a potřeboval bych pomoct ještě s něčím. Palubní PC mi hlásí chyby 0327 - snímač klepání motoru, nízká úroveň signálu a 0340 - snímač polohy vačkové hřídele, chybná funkce. Myslíte si, že to může mít vliv na kolísání volnoběžných otáček motoru?? Při stání auta a rychlosti do 40 km/č je to kolísání minimální, nad tuto rychlost dosahuje úrovně 700-900 ot/min. Jinak auto startuje jak s teplým, tak i studeným motorem v pohodě a jede normálně, nijak necuká, spotřeba je v normě.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4716
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od plavec »

Jinak auto startuje jak s teplým, tak i studeným motorem v pohodě a jede normálně, nijak necuká, spotřeba je v normě.



Pak bych se do toho radši nevrtal.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od vodis »

Hmmm, no zatim to asi necham a třeba to okouknou odborníci v Sadský při příležitosti štelování ventilů.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od vodis »

Dnes absolvovaná návštěva Sadský kvůli seřízení ventilový vůle a dalším věcem. Jednání a ochota výborný a něco mi ještě na objednání pošlou domů na dobírku. Pan N. má u mě palec nahoru.

Jo a do nový Kaliny tam na dílně montovali rádio, asi se prodala...
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Malý dotaz. Ty podložky mají průměr 31 mm?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ověřeno na vlastním motoru při neplánovaném přetěsňování. Mají 31 mm takže by šlo použít možná toto: https://mlparts.cz/nastavovaci-podlozka ... order_item . Pokud to teda náhodou někoho zajímá :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od dmatej »

Křečík Barbuška píše:Ověřeno na vlastním motoru při neplánovaném přetěsňování. Mají 31 mm takže by šlo použít možná toto: https://mlparts.cz/nastavovaci-podlozka ... order_item . Pokud to teda náhodou někoho zajímá :-) .
Tiše sledujeme, co napíšeš, samozřejmě, že zajímá ;)
Ventily jsem Kalině neseřizoval už asi 100 tisíc km, naposledy jsem prostě přehodil dvě podložky mezi sebou :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2200
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od FOMA »

Dotaz:
1. motor 1.6 8V má hydroštely nebo se musejí seřizovat ventily jako u 1.5 8V?
2. a jak na tom byly 1.6(1.5) 8V se spolehlivostí, výkonem a spotřebou?
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Treba motor 1,6 8V 21114 co mam v Kaline ma vule stelovane podlozkama jako u Samary. Jaky konkretni vuz se stal obeti tveho zajmu?

Co se tyce meho osmiventilu tak vykonove je to tupejsi oproti 16V v Grante. Ono to ma tezke pisty a tak celkove je ten 8V zastaraly, pusobi robustneji. Je to zravejsi tak o pul litru, ale zase to vyrazne lepe topi. Za studena to ma desivy projev dieselu. Za tepla se da skoro i poslouchat :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2200
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od FOMA »

Zaujala mě ta 2112 z Pardubic :P , ....... ale právě vůbec se mi nelíbí ten 8V buchar ala Samara a taky ten obstarožní hnusně futuristický volant 8)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od zelvotron »

Běž do toho, nebudou. Tak ta 1,6 má nevýhodu v tom že je to ještě větší exot jak obyč desítka, tak to má ještě složitější vejfuk, katalyzátor je už ve svodech a prostřední díl vejfuku má vpředu vlnovec, což komplikuje případnou výměnu - dostupnost dílů v druhovýrobě, což souvisí i s tím co jsem psal že je to exot na druhou. Jinak nevím že by tam byl nějaká výraznější nevýhoda. Zase dost těch na desítku exotickejch dílů k motoru bude shodnejch s Kalinou, ale určitý speciality sou jenom tady, příkladně ten výfuk.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“