DOPLŃKY -RÁMY,ZAHRÁDKY,NAŠLAPY, ATD...
Moderátor: Moderátoři
Já jsem auto koupil s dodatkem na ochranný rám / bohužel nemám skener, tak napíšu co tam mám /
DODATEK K TP
Vozidlo VAZ NIVA je vybaveno ochrannými rámy, čímž se mění údaje v TP následovně :
celková délka na .......3820 mm
celková šířka na ........1720 mm
Technická způsobilost uvedených rámů byla schválena MD ČR č. osv. 1575
......................... ..............................
datum razítko, podpis
/ mám tam razítko Citroen-
Vyškov /
DODATEK K TP
Vozidlo VAZ NIVA je vybaveno ochrannými rámy, čímž se mění údaje v TP následovně :
celková délka na .......3820 mm
celková šířka na ........1720 mm
Technická způsobilost uvedených rámů byla schválena MD ČR č. osv. 1575
......................... ..............................
datum razítko, podpis
/ mám tam razítko Citroen-
Vyškov /
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Držiak rezervy - Niva
Už dlhší čas som aj z praktických dôvodov (lebo NIVA) pokukoval po rôznych variantách uchytenia rezervy. Pri pohybe po domovine by sa prípadný problém ešte dal riešiť, ale na expedícii mimo SK je to predsa len už o kus komplikovanejšie a 2 rezerva sa nezriedka hodí, minimálne pre “pokoj duše“. Až prípravy na “expedíciu“ NIVA Romania 2010 ma reálne (a na poslednú chvíľu zároveň) prinútili venovať sa aj tomuto praktickému “doplnku“. Jedinou mojou podmienkou bolo : obmedzenie zásahu do karosérie, čiže žiadne !!! vŕtanie a iné nevratné zmeny a úpravy. Karosárske prevedenie včetne povrchovej úpravy je predsa len také aké je, tak načo tomu ešte dopomáhať ďalšími dierami.
Prvou variantou, motivujúc sa aj rôznymi riešeniami z NETu bolo odklápanie do strany, ALE trt makový – pokiaľ nemáte vzadu pevnostný nárazník, prípadne nie ste ochotný “deflorovať“ karosériu tak zabudnite. Ostávala teda len 2 možnosť a to odklápanie dozadu. Nie je to síce veľmi elegantné riešenie, ba priam by som po týždennej skúsenosti z RO povedal, že dosť nepraktické, ale jediné možné. Vyrovnal som sa teda s tým, že počas dňa sa kufor bude otvárať skutočne minimálne a vo fakt nevyhnutnom prípade. Za týchto okolností sme sa teda dopracovali vzhľadom k časovej núdzi, dostupným konštrukčným a “výrobným“ možnostiam k myslím, že k celkom uspokojivému výsledku.
Zhrnutie : 2 rezervné koleso (aj keď nie MT, ale ... ) v identickom rozmere ako ostatné si úspešne splnilo svoju úlohu a spravilo si pekný výlet po Romanii.
Pozitíva :
Tuho dumám (keďže veľa praktických ich asi nebude) a napadá mi snáď len:
a) Auto “vypadá“ konečne ako OFF
b) Dané konštrukčné riešenie je na/de montovateľné nedeštrukčnou formou za cca 15 min
c) Pokoj “mojej“ duše a s tým súvisiaca istota dojazdu z Románie v kritickej / extrémnej situácii (ohnutie disku, pozdĺžne roztrhnutie pneumatiky)
Negatíva:
a) Tu jednoznačne dominuje nepraktická manipulácia (ani si nejdem predstaviť “zimnú alebo daždivú“ situáciu so špinavým kolesom a svetlou vetrovkou, brrr ) a komplikovaný prístup do už beztak malého kufra.
b) Pri neúplnom “dotiahnutí “ všetkých detailov (napr. fixačná vzpera) pribudne hlavne v teréne ďalší potencionálne “kmitajúci“ element.
c) Pri plne (expedične) naloženom a klesnutom aute ďalších X-10 kg na “priechodnosti“ v teréne určite nepridá, zato však dokáže “doraziť“ aj klietkou chránenú hmlovku.
Prvou variantou, motivujúc sa aj rôznymi riešeniami z NETu bolo odklápanie do strany, ALE trt makový – pokiaľ nemáte vzadu pevnostný nárazník, prípadne nie ste ochotný “deflorovať“ karosériu tak zabudnite. Ostávala teda len 2 možnosť a to odklápanie dozadu. Nie je to síce veľmi elegantné riešenie, ba priam by som po týždennej skúsenosti z RO povedal, že dosť nepraktické, ale jediné možné. Vyrovnal som sa teda s tým, že počas dňa sa kufor bude otvárať skutočne minimálne a vo fakt nevyhnutnom prípade. Za týchto okolností sme sa teda dopracovali vzhľadom k časovej núdzi, dostupným konštrukčným a “výrobným“ možnostiam k myslím, že k celkom uspokojivému výsledku.
Zhrnutie : 2 rezervné koleso (aj keď nie MT, ale ... ) v identickom rozmere ako ostatné si úspešne splnilo svoju úlohu a spravilo si pekný výlet po Romanii.
Pozitíva :
Tuho dumám (keďže veľa praktických ich asi nebude) a napadá mi snáď len:
a) Auto “vypadá“ konečne ako OFF
b) Dané konštrukčné riešenie je na/de montovateľné nedeštrukčnou formou za cca 15 min
c) Pokoj “mojej“ duše a s tým súvisiaca istota dojazdu z Románie v kritickej / extrémnej situácii (ohnutie disku, pozdĺžne roztrhnutie pneumatiky)
Negatíva:
a) Tu jednoznačne dominuje nepraktická manipulácia (ani si nejdem predstaviť “zimnú alebo daždivú“ situáciu so špinavým kolesom a svetlou vetrovkou, brrr ) a komplikovaný prístup do už beztak malého kufra.
b) Pri neúplnom “dotiahnutí “ všetkých detailov (napr. fixačná vzpera) pribudne hlavne v teréne ďalší potencionálne “kmitajúci“ element.
c) Pri plne (expedične) naloženom a klesnutom aute ďalších X-10 kg na “priechodnosti“ v teréne určite nepridá, zato však dokáže “doraziť“ aj klietkou chránenú hmlovku.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Ešte na doplnenie ...
Detail
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Strecha
Ďakujem cackler, bol to LEN experiment ktorý sa v teréne véééľmi neosvedčil. Ale snáď too niekoho vyburcuje k dotiahnutiu do dokonalosti. Pred garážou a nenaložená vypadá šmrncovne, ale full napráskaná to je už iné.
A áno, pri budúcoročnej Romanii si 2 koleso poveziem jednoznačne na streche....o tom už teraz niet pochýb.
A áno, pri budúcoročnej Romanii si 2 koleso poveziem jednoznačne na streche....o tom už teraz niet pochýb.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv bře 15, 2012 17:04
- Bydliště: Veľké Kapušany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahrádka
Takže pasuje na Nivu nosič aj z Felície?? Keďže na Nivu neviem nič zohnať resp. viem ale cca 80 eur a toľko za to nedám keďže to potrebujem na svetlnú rampu a na záhradku...vie niekto poradiť? ďakujem
Re: Zahrádka
Třeba toto http://aukro.cz/zahradka-skoda-favorit- ... 11150.html super základ na zahrádku...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: Zahrádka
no tak to určitě nekupuj podívej se na horní dva odkazy jak je zahrádka uchycena do okapničkymartas píše:Třeba toto http://aukro.cz/zahradka-skoda-favorit- ... 11150.html super základ na zahrádku...
Já jsem si sehnal zahrádku 2101 a vyměnil jsem na ní akorát jekly(za delší), protože Niva má širší střechu.
®; Člen LKCS
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv bře 15, 2012 17:04
- Bydliště: Veľké Kapušany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahrádka
takže na nivu fakt pasuje z felície alebo z favorita?? lebo toto si viem zohnať za relatívne dobrú cenu. Alebo mi ešte núkali nosič čo niekedy dávno mali na tom policajti majáky ešte za čias VB to by možno bolo aj silnejšie nie?? Aby sme sa rozumeli mám podobnú predstavu ako to má spravené Majo už mám svetlá ale nemám ich kde dať diky za rady ....
Re: Zahrádka
Když píšu:wajcak píše:takže na nivu fakt pasuje z felície alebo z favorita?? lebo toto si viem zohnať za relatívne dobrú cenu. Alebo mi ešte núkali nosič čo niekedy dávno mali na tom policajti majáky ešte za čias VB to by možno bolo aj silnejšie nie?? Aby sme sa rozumeli mám podobnú predstavu ako to má spravené Majo už mám svetlá ale nemám ich kde dať diky za rady ....
tak myslím aby si to nekupoval protože ti to tam nebude pasovat. Opakuji podívej se na horní linky, že Majo i stav, mají zahrádku chycenou do okapniček, ty Favorit ani Felda nemá z toho vyplývá že ti ta zahrádka bude na ho*no.Raduz píše:no tak to určitě nekupuj podívej se na horní dva odkazy jak je zahrádka uchycena do okapničkymartas píše:Třeba toto http://aukro.cz/zahradka-skoda-favorit- ... 11150.html super základ na zahrádku...
Já jsem si sehnal zahrádku 2101 a vyměnil jsem na ní akorát jekly(za delší), protože Niva má širší střechu.
®; Člen LKCS
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv bře 15, 2012 17:04
- Bydliště: Veľké Kapušany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahrádka
tak diky za radu budem musieť niečo vymyslieť
Re: Zahrádka
ja som pouzil prave to z linku
u feldy sa to ani neviem ako chyta, ja som to buchol o okapnicky.
u feldy sa to ani neviem ako chyta, ja som to buchol o okapnicky.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4