Alternator na Nivě
Moderátor: Moderátoři
Alternátor 1,7i 80A
Už jste ho někdo měli rozebraný? Nemáte prosím někdo foto,jak vypadá regulátor napětí a jakým způsobem je připojený - pájení,nebo šrouby? Na netu jsem nic nenašel,jen k tomu z 1,6ky.Začal zlobit,při hodně prudkém vytočení motoru z volnoběhu vyletí napětí až na 20V,pak hned padnou otáčky - asi bude nějaká přepěťová ochrana ŘJ a napětí se vrátí na 14,5V. Při normální jízdě to ani nedělá.Tak ať vím,co mne čeká při rozebírání.
- Přílohy
-
- alternátor 80A_.jpg (10.01 KiB) Zobrazeno 3018 x
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor 1,7i 80A
Po zložený toho čierneho plastového krytu odskrutkuješ 2 šruby, rozpojíš jeden faston, a vyberieš regulátor.
Názorne asi takto
(fotky z autoprospect.ru)
Názorne asi takto
(fotky z autoprospect.ru)
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor 1,7i 80A
Mqm nafoteny aj regulator aj pripojenie vecer ti sem hodim foto
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Alternátor 1,7i 80A
Díky moc,tohle přesně jsem potřeboval - pohled pod pokličku Takže jak vidím,regulátor je vcelku s uhlíkama a je přišroubovaný. To by mohlo být to slabé místo s nějakým přechoďákem. Vlastně stačí sundat ten plastový kryt a vidím vše,co vidět potřebuju. To se mi líbí. Ale už méně se mi líbí ten malinký průměr sběracích kroužků rotoru To nevidím jako nejšťastnější volbu výrobce. O víkendu provedu průzkum. Asi se budu muset podívat i na startér,dnes jsem po šichtě nastartoval a poslouchám,co to je za divný zvuk,tak jsem vypnul motor a zvuk stále trval,jen pomalu slábnul.Po chvíli mi došlo,že to je zvuk točící se kotvy startéru,která sice vyjela po nastartování ze zubů setrvačníku,ale nerozpojily se kontakty a starter si to vrčel v pohodě dál. Dost blbá situace - stojím nad motorem a uvažuju,jak co nejrychleji bez klíče odpojit baterku,než ji starter úplně vyždíme,nebo než shoří starter. Naštěstí se mi podařilo vysoukat mínus pól z baterky i bez klíče.Ufff. Ještě jsem zkusil několikrát svorku připojit zpátky,ale kotva se pořád točila,potvora.Než jsem se ale vrátil s nástrojem,který od této chvíle už budu vozit stále při ruce,kontakty se rozpojily samy. Bez kladiva a 10ky klíče už nedám ani ránu.
Re: Alternátor 1,7i 80A
Michael 4x4: Můžeš mi dát prosím přímo link na ten článek ze kterého jsou ty fotky? Hledal jsem to na tom www.autoprospect.ru pod Nivou a pak pod 2107,ale nenašel
Pokud by byl můj regulátor vadný,nevíte někdo,kde se dá koupit???
Pokud by byl můj regulátor vadný,nevíte někdo,kde se dá koupit???
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor 1,7i 80A
Myslím že toto http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... telya.html
Ale je to v ruštine, link vygenerovaný cez google trasnlator mi nefungoval, hádzalo to iba na úvodnú stránku.
Ale je to v ruštine, link vygenerovaný cez google trasnlator mi nefungoval, hádzalo to iba na úvodnú stránku.
Re: Alternátor 1,7i 80A
Díky,aspoň opráším svoje znalosti ruského jazyka.
Re: Alternátor 1,7i 80A
Tak regulátorem to není - 1152,-Kč za nový regulátor je v tahu a závada stále trvá Během 20 minutové jízdy se vyskytly 2 špičky s původním regulátorem a 1 s novým regulátorem v délce do 3 sekund,takže prakticky žádná změna.Už mne nic nenapadá,čím by to mohlo být a celý altík kvůli tomu měnit nechci,tak snad se nic nestane... Bůhví jak dlouho už to tak dělá,než jsem si toho všiml.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Alternátor 1,7i 80A
PetrX, blahopřeju k pěkné výbavě od Proteku
No, budeš na to muset přijít sám, já můžu jenom tlachat... Čili regulátor zvedá napětí tehdy, když se mu zdá malé, což může být při vadných diodách, (mohou být svody v závěrném směru? Při zvýšené teplotě? nemám moc představu) , pak pokud má blbou kostru, tak se na přechoďáku objeví napětí, teré se přičte k regulovanému, pak tento přechoďák může být i jinde, než mezi altíkem a motorem (neumím si ho tam představit, všechno tlusté a masivní...)
Ještě k těm diodám - máš možnost měřit rychlejší děje, paměťovým osciloskopem? Napadá mne, jakou má regulátor impulzní odezvu, jak by reagoval na špatný tvar napětí... Předpokládám, že měří střední hodnotu a pokud se změní tvar napětí, tak měří s chybou, ale ta by musela být kravská. Tohle vypadá, jako by regler zapl buzení naplno, anebo tam to buzení spadlo samo od sebe, nějakým zkratem... Nemám představu co jsi vše prošel...
No, budeš na to muset přijít sám, já můžu jenom tlachat... Čili regulátor zvedá napětí tehdy, když se mu zdá malé, což může být při vadných diodách, (mohou být svody v závěrném směru? Při zvýšené teplotě? nemám moc představu) , pak pokud má blbou kostru, tak se na přechoďáku objeví napětí, teré se přičte k regulovanému, pak tento přechoďák může být i jinde, než mezi altíkem a motorem (neumím si ho tam představit, všechno tlusté a masivní...)
Ještě k těm diodám - máš možnost měřit rychlejší děje, paměťovým osciloskopem? Napadá mne, jakou má regulátor impulzní odezvu, jak by reagoval na špatný tvar napětí... Předpokládám, že měří střední hodnotu a pokud se změní tvar napětí, tak měří s chybou, ale ta by musela být kravská. Tohle vypadá, jako by regler zapl buzení naplno, anebo tam to buzení spadlo samo od sebe, nějakým zkratem... Nemám představu co jsi vše prošel...
Re: Alternátor 1,7i 80A
Podíval bych se na uhlíky a připájení rotorového vinutí ke kroužkům.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
remen alternatora
Mam otazku da sa vybrat remen alternatora a spat namontovat novy bez toho aby som musel vybrat to cidlo snimaca otacok klukoveho hriadela ten snimac mam tak zapeceny ze to neviem ani p... vytiahnut bez toho aby som ho neznicil
O alternátoru zde již téma máme netřeba zakládat další!!! SLOUČENO! ®
O alternátoru zde již téma máme netřeba zakládat další!!! SLOUČENO! ®
Re: Alternátor
Nedá sa ti povoliť skrutka, čo ho drží? Má tuším hlavu pre kríížový šrobovák. Jedine zhodiť dole remenicu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Jo ... má hlavu pro křížový šroubovák. Jak píše Cory - shodit řemenici.
Nějak ten šroub povolit musíš. Já jej po této peripetii nahradil šestihrannou hlavou. L.
Nějak ten šroub povolit musíš. Já jej po této peripetii nahradil šestihrannou hlavou. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´