Doufám, že se stále bavíme o konfiguraci Tvé motorky. To že Laďa nadhodil "zastydnout" a já na to opáčil na nikoho mířeným "šaškem se zlatým pozlátkem" už stojí trochu mimo. Pokud jsi to vztáhl na sebe, tak zcela zbytečně a omlouvám se.Jelen píše:Nechápu tvé argumenty, Petře. Proč by nemohla být zlatá, když se tak vyráběla? Sice ne pro tuzemský trh, ale to je snad jedno, ne? Prostě ten typ stroje takto opustil fabriku, tak by tak mohl být takto zrenovován? Ta originál červená je v kombinaci s černým rámem dost divná. Nesouhlasím s názorem, že buďto se to udělá podle většiny vyrobených a bude to echt veterán, nebo se to udělá podle menšiny vyrobených a nebude to veterán. To je blbost na kvadrát, to se na mě nezlob. Laďuša má sice pravdu, ale není to úplně k věci, protože to není vylepšení, ale takto se to opravdu vyrábělo. A na úplnej závěr, proč bych měl někomu vysvětlovat, že se to tak vyrábělo, nebo že to bude jen jiný odstín předělané motorky pro kohosi? Ať si každý myslí, co chce, důležité je snad, co chci já, co se mi líbí a že já a hrstka lidí okolo ví, že se to tak opravdu dělalo.
To je jako s mojí Jawou 350/360, má štítky v azbuce, to je mám odsekat a nanýtovat české, protože tak to u nás nejezdilo? To je další pitomost na stejné téma, ne?
Kdybych to chtěl nastříkat svítivě zelenou, nebo nějakou měňavkou, která se k tomu fakt nehodí, tak chápu tvé rozhořčení, ale takhle mi to trochu hlava nebere.
Napsal jsem sice předlouhou odpověď, ale vznikly by jen zbytečné zmatky, tak jen stručně. Až se zase uvidíme, vezmu sebou veškerou literaturu, která se týká značky JAWA co mám. Je toho docela dost.
Nikde v ní nenajdeš jasný přehled modifikací. Pokud jde o originální stav, ve smyslu tovární konfigurace, pak je zlatá v pořádku a udělej jí, nelze s jistotou vyloučit, že takový stroj dokonce i pro český trh existoval. viz:
http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_3 ... torie.html
Bude pěkná, jen spoustě lidí to nepřijde jako originál protože jí neznají a tak si myslím, že daleko více parády a dojmů uděláš s klasickou kombinací barev.
A znovu opakuji, rozhodni se podle svého. Jen cítím, že jsi chtěl nejdřív originál a když jsi objevil, že existovala i zlatá, zalíbila se Ti, možná jen proto, že je neobvyklá-neokoukaná.
Že to nebude veterán jsem neříkal, ale když uděláš jen zlatou barvu, a šlo by o výhradně expotní barvu do anglie, chtělo by to i ten tacho v MpH a zjistit další detaily, jestli motor neměl nějakou modifikaci atp. proto jsem zmínil odkaz na info z továrny.
A že zpravidla velmi přísně ctím to, jak konkrétní stroj vyjel z továrny? Vždyť o to jde, ukázat, jak to přesně bylo "myšleno". (takže štítky neodsekávat!!!)
Druhý stupeň je, jak stroj majoritní část své běžné životnosti vypadal - jak byl v jeho nejlepších letech v minulosti upraven a vylepšen. To je případ mé Sportky (nosič, blinkry, plastová zrcátka).
Třetí stupeň je "retro". Stroj budí dojem, u laiků, že je to "asi" takové, jak si to pamatují. Znalci v hlavě sepisují seznam nedostatků.
Ale nemusí už sem nikdo psát, že jsem mimo, jsem jen zarytý originalista a těžko se změní mé vnitřní cítění tím, že si přečtu jiný názor někoho jiného.
Sto lidí, sto chutí.