chlazení motoru
Moderátor: Moderátoři
chlazení motoru
ahoj, jaký objem chladící kapaliny je u motoru 1.7i, r.v.1999. nějaký manuál by byl na tento vůz?
dík:)
dík:)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chlazení motoru
Kubatura chladicí kapaliny je ± 8,5 l.
Manuál? Na co? Tohle ještě není hypersuperelektronikouprošpikovanýauto .
Zeptej se konkrétně. L.
Manuál? Na co? Tohle ještě není hypersuperelektronikouprošpikovanýauto .
Zeptej se konkrétně. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: chlazení motoru
no vlastně na všechno k tomuhle typu vozu a motoru, agegáty pohonu, podvozek a tak. Seřizovací parametry, utahovací momenty,.... . Mam 4x4, praktik(kombík), je to ojetý přez 140.000 km. Asi se v tom budu trochu vrtat, tak abych toho víc nepokazil než vylepšil. Nějaký komplexní návod, něco ve stilu knihy "Jak na to" ale na Nivu jsem nic podobný nenašel, krom tu na foru nějaký odkazy, ale to fakčí jen na internetu. Mysle jsem něco v *.pdf, co by šlo případne vytisknout.
Je to vesměs mechanická kára , ale přehled o problematice neuškodí než se do toho dám:)
Je to vesměs mechanická kára , ale přehled o problematice neuškodí než se do toho dám:)
Re: chlazení motoru
To si píš, že sa v tom budeš vŕtať, a ten čas nastane skoro
Ja som si stiahol z u*ozto.cz nejake manualy, neviem či tam ešte sú.
Inak niva je žigul s pridavnou prev, prednými poloosami a difom a pár šolichátok naviac, hodne celkov je spoločných s modelmi 210x.
Pohrab sa: http://www.ulozto.cz/hledej/?q=lada+niva+
Ja som si stiahol z u*ozto.cz nejake manualy, neviem či tam ešte sú.
Inak niva je žigul s pridavnou prev, prednými poloosami a difom a pár šolichátok naviac, hodne celkov je spoločných s modelmi 210x.
Pohrab sa: http://www.ulozto.cz/hledej/?q=lada+niva+
Re: chlazení motoru
díky, něco už jsem ztáhl, je tam toho dost. Jo a třeba diferenciály ty jsou stejný s žigulama a na nivě zadní i přední naprosto stejný? Vlastně už jsem se v tom vrtal. Držák výfuku, a napínání řemenu altíku a pumpy. ted asi vymenim chladící kapalinu, a je tam nějaký mastný humus nebo co, tedy asi bude nějaký pruser v motoru. Olej ale neubývá. Žere mi to cca 10-11. To je asi normální ne? 4 převodovky, mraky odporů, že? Cca terén silnice 50/50%.
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: chlazení motoru
10-11 l pri pomere cesta : teren 50:50 je uplne fajn, navyše ešte teraz v zime.
Držet se tématu, pánové
Držet se tématu, pánové
Re: chlazení motoru
dobrá, zpět k chlazení:) dle návodu u 1600 je asi 10.5 l chladící kapaliny.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chlazení motoru
No jo ... ... ona je to Niva. Ta má těch hadic kolem sebe víc a taky krapet větší chladič ... může být. L.sup7sup7 píše:dobrá, zpět k chlazení:) dle návodu u 1600 je asi 10.5 l chladící kapaliny.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: chlazení motoru
jde o to, kolik je potřeba naplnit. Nově udělaný - suchý motor potřebuje víc, než když odpojím termostat a co vyteče do kopřiv nahradím novou kapalinou. Vypustím co se dá, naleju litr Fridexu. Prázdnou lahev naplním vodou a zase doleju. Třetí lahev dám fridexu, čtvrtou vody...Když je vrchovato, mám naředěno na cca -35 nebo o malinko víc. Ono se to po chvíli jízdy v motoru zamíchá...Začínám Fridexem, takže vždy je s vodou půl na půl a nebo je nepatrně víc fridexu, když se nakonec nevejde celá lahev vody..
Re: chlazení motoru
jasně, to mě taky napadlo, že to budu míchat v motoru:) 1:1 s fridexem, OK. 5l fridexu a 5l destilky a je:) zbytek doleju fridexem+ voda namíchaná v 2l petce. jaký fridex? červený nebo modrý? blok je litina a hlava slitina al.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chlazení motoru
V současné době liju do motoru modrý Antifreeze. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: chlazení motoru
Mozem sa spytat ci sa zvykne na nive pokazit snimac teploty motora pretoze moja natasa mi ukazuje ze mam vysoku teplotu motora ale nezda sa mi to pretoze keby mala kvapalina teplotu aku mi ukazuje pristrojovka asi by uz vyvrela.Ventilatory sa tocia ako sialene ale ked som otvoril veko chladica voda mala asi 50-60 stupnov. Alebo to bude termostatom ktory sa nedostatocne otvara?Aku teplotu vam ukazuje vasa niva lebo moja odkedy som ju kupil okolo 100 stupnov
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: chlazení motoru
Termostat môžeš jednoducho vyskúšať, daj ho do hrnca a zohrievaj...
Snímač je na bloku, a v bloku bude vždy vyššia teplota chladiacej kvapaliny ako v chladiči.
Nemáš zavzdušnený systém?
Normálne sa mi hreje Niva na 90°C, 95-100°C je maximum v letných horúčavách pri jazde v kolónach alebo v teréne. Ale nemá problém to rýchlo schladiť ventilátormi.
Snímač je na bloku, a v bloku bude vždy vyššia teplota chladiacej kvapaliny ako v chladiči.
Nemáš zavzdušnený systém?
Normálne sa mi hreje Niva na 90°C, 95-100°C je maximum v letných horúčavách pri jazde v kolónach alebo v teréne. Ale nemá problém to rýchlo schladiť ventilátormi.
Re: chlazení motoru
To ma mierne zarazilo - otvoril si vicko chladica ked sa tocili ventilatory? Nie nahodou vicko expanzky? Lebo ak chladica a voda pri tom nestriekala do 2m vysky tak to nie je normalne
Kazdopadne: Cidlo na budik na pristrojovke je na hlave pri svieckach, pri 4.tom valci. Cidlo na teplotu, ktore dava info riadiacej jednotke a teda ovplyvnuje spinanie ventilatorov je nad vodnou pumpou v natrubku vychadzajuceho z hlavy(pobliz skrtiacej klapky). Takze je takmer vylucene aby obe cidla boli vadne. Teda by som sa zameral na ten termostat, ak malo otvara zistis to i dotykom - spodna cast musi byt rovnako horuca ako vrchna, ked to tak nebude ani ho nemusis skusat v hrnci....
Kazdopadne: Cidlo na budik na pristrojovke je na hlave pri svieckach, pri 4.tom valci. Cidlo na teplotu, ktore dava info riadiacej jednotke a teda ovplyvnuje spinanie ventilatorov je nad vodnou pumpou v natrubku vychadzajuceho z hlavy(pobliz skrtiacej klapky). Takze je takmer vylucene aby obe cidla boli vadne. Teda by som sa zameral na ten termostat, ak malo otvara zistis to i dotykom - spodna cast musi byt rovnako horuca ako vrchna, ked to tak nebude ani ho nemusis skusat v hrnci....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: chlazení motoru
viecka som v poho otvoril aj na chladici a aj na expanzke tiez ma zaskocilo ze tam nebol ziadny tlak motor som vypol takze ventilatory sa netocil ale aj tak pri teplote 120 bez tlaku to nechapem snimac je uz vymeneny a ako som predpokladal je to to iste uz len si najst cas na vymenu termostatu a dufat ze to nebode vodna pumpa