Elektronické zapalování
Moderátor: Moderátoři
Re: Elektronické zapalování
Prave sa s nim bavíš Nemusis menit karb
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Johny21013
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
- Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk
Re: Elektronické zapalování
Ahá, tak to je fajn A jak to, že nemusím měnit karburátor, vždyť rozdělovače s podtlakem mají jinou tuhost pzužin odstředivé regulace... V literatuře se píše, že lze měnit jen oboje, když vyměním jen jedno, tak nedosáhnu kýženého efektu, prý... Nebo má snad někdo opačnou zkušenost?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Elektronické zapalování
Johny, poslyš, stal jsi se již účastníkem více debat na obdobné téma. Takže nešpekuluj a jednej, bezkontakt přináší mnoho dobreho. Vezmuli to do extremu, tak na malolitr budeš k němu potřebovat i Solex 21051, nebudeš tomu věřit, ale i ten mám volný, skladem. Ale oč mi jde. Ty děláš něco s letitým VAZem, v životě s tím nebudeš jezdit tak aktivně, aby měl jakékoliv upgrade opodstatnění a význam. Takže, dej dohromady palec, víčko rozdělovače a kontakt (kladívko) do řádného stavu a nešpekuluj. Půjde jen o vyhozené peníze. Samozřejmě, pokud toužíš po bezkontaktu a ničem jiném, jsme schopni ti být všestraně nápomocni.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Johny21013
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
- Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk
Re: Elektronické zapalování
No, o tom jsem taky přemýšlel a mnoho lidí mi to říkalo, nechat to tak, jak je, ale ten bezkontakt mě láká, no, třeba to lepší pojede, aslespoň ostatní píší, že jo..
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronické zapalování
Pojede to líp o 0,36 klokana Pokud někdo chce, aby dvanáctistovka jela líp, tak takovoudle úpravou nedocílí úspěchu. Furt to pojede jako stará dvanáctistovka
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Elektronické zapalování
Tak ono dobré el. zápalko udělá docela dost. Hlavně ve vyšších otáčkách. Na druhou stranu já s klasickým kladívkem dokážu i chabou třináctku roztáhnout na 170 km/č, přičemž předstih kontroluju tak jednou za rok. A pak že to nejde.
- Johny21013
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
- Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk
Re: Elektronické zapalování
Mě nejde ani tak o maximální rychlost, ale spíše o to, že mi ubyde práce s kontakty a podobně, dále si myslím, že při lepší jiskře od el. zapalování docílím nižší spotřeby..
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Elektronické zapalování
Už třetím rokem jezdím bez kontroly kladívek, stále spokojený, často dokonce nadšený. Vůbec nevím, že tam ty kladívka jsou.
Re: Elektronické zapalování
Moj otec o nich nevedel 20 rokov ale o to viac bolo potom poznat rozdiel
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Johny21013
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
- Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk
Re: Elektronické zapalování
No právě na naší bývalé rodinné 2101 se taky kontakty a vlastně vůbec nic téměř neřešilo a jezdilo se... ale právě su zvědav na ten rozdílCory píše:Moj otec o nich nevedel 20 rokov ale o to viac bolo potom poznat rozdiel
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Elektronické zapalování
Jako třeba strejda měl s kontaktama problémy, ale dělal mu to nějakej odborník a asi měl nekvalitní kusy... No nevím...
- Johny21013
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
- Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk
Re: Elektronické zapalování
To je možný, právě tomu taky předendu tím, že tam dám bezkontakt...
Re: Elektronické zapalování
Zkoušel jste někdo toto zapalování provozovat s indukční cívkou, která je vhodná pro elektronická zapalování (např. Favorit)? Indukční cívka s předřadným odporem pro klasické zapalování s kladívkem se totiž k elektronickému spínání nehodí
Jelikož sehnat bezkontaktní rozdělovač na můj kočár je v podstatě nemožné, uvažuji o konstrukci tohoto zapalování. (to kladívko je děs )
Jelikož sehnat bezkontaktní rozdělovač na můj kočár je v podstatě nemožné, uvažuji o konstrukci tohoto zapalování. (to kladívko je děs )
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronické zapalování
A přesto vydrželo v motoru několik desetiletí beze změny .L.3enit píše:... (to kladívko je děs )
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: ned led 29, 2012 15:41
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Elektronické zapalování
Potřeboval bych poradit: Mám ve voze 2101 zastavěný motor 1,7 z Nivy, ale ten je osazený kompletním příslušenstvím z 2103 - tzn. mechanický karbec (po několika pokusech přetryskovaný na větší trysky), kontakt rozdělovač a podobně. Auto má krásný krouťák v nízkých otáčkách a až do cca 3500 jede parádně. Problém je, že ve vyšších otáčkách dobře nejede, respektive nedosahuje pod zatížením vysokých otáček - max rychlost je 140 km/h (a je jedno jestli jedu sám a nebo s plným autem) a spotřeba je také vysoká - určitě bohatě přes 10l. Prostě motor 1,7 neumí využít svůj potenciál. Když to srovnám se svojí druhou Ladou, což je orig neupravený 21044 (1,7i) z roku 1996, tak má výše zmíněná přestavba lepší krouťák v nízkých otáčkách, podobné stření pásmo, ale ve vysokých nejede. Známý mi na to řekl, že to je tím nabastlením rozdělovača z patnáctistovky na motor 1,7, který je jiný. Moje znalosti tak daleko nesahají. Jaké by bylo podle vás řešení? Osadit motor bezkontaktem? Jaké všechny součástky bych musel koupit a hlavně kde? Předem děkuji za rady.