Volvo a vše okolo
Moderátor: Moderátoři
Re: Volvo a vše okolo
V480: Nemáš osobní zkušenosti s některými těmi motory? Něco podobného jsem četl v Ojetinách, kde taky psali, že ty základní agregáty nic moc, samozřejmě asi nikdo neček,á že základní motorizace bude raketa, ale čistě papírově parametrema mi nepřijde, že by to měla být až taková tragédie?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Volvo a vše okolo
Mám zkušenost skoro se všemi motory. 10V motor s 93kW je na 1500 kg hmotnosti auta dostačující, ale ne oslňující. Na běžné ježdění to bohatě stačí. Jezdím i Volvem 240, které má šestiválec D24 se skromným výkonem 58kW a pokud s tímto faktem počítáš, nikam se neženeš, zbytečně neriskuješ hloupým předjížděním apod., tak je to zcela normální auto, se kterým jsem denně běžně zvládl 700 km bez problémů. Někdo ovšem napíše, že se tím už dneska nedá jezdit. Nejlepším kompromisem v 850/V70 je asi 125 kW, to už je dostačující výkon, odpadá zde starost s turbem a spotřeba je nižší než u slabšího motoru.
Osobně se mi nejvíc líbí nízkotlaké turbo LPT, které se 142 kW a 270 Nm v 1800 ot/min je opravdu skvělá volba pro AWD. Bohužel AWD od Volva není co se týče spolehlivosti zrovna nejlepší, jsou jen ty co nefungují, jsou po opravě nebo je brzká oprava čeká.
Osobně se mi nejvíc líbí nízkotlaké turbo LPT, které se 142 kW a 270 Nm v 1800 ot/min je opravdu skvělá volba pro AWD. Bohužel AWD od Volva není co se týče spolehlivosti zrovna nejlepší, jsou jen ty co nefungují, jsou po opravě nebo je brzká oprava čeká.
Re: Volvo a vše okolo
Tak tomu říkám naprosto vyčerpávající informace!!! Takhle rozkecat se neumím snad ani já.
Dobrá práce.
Fakt je, že v tom mezidobí, kdy toto téma bylo zamčeno, jsem se pídil po tom, jak to s těmi motory vlastně je - zda jsou Fordovy, či nejsou. Jde totiž o to, že mnozí lidé mi tvrdili, a to poměrně zarytě, že všechny pětiválce Volvu dodává Ford, coby jemu nadřazený "big boss". Tak jsem si to jen chtěl ověřit u dovozce. I tam mi bylo řečeno, že pětiválcové motory Volvo jsou vyráběné na platformě Fordu. Tak jsem tomu věřil. Jak vidno asi jsem se u toho dovozce bavil s nějakým uklízečem či nástěnkářem, který o tom zřejmě věděl ještě méně než já.
Obecně s motory ve Volvu nemám osobní uživatelské zkušenosti, pouze zkušenosti servisního charakteru. Vím, že brácha měl ve dvou V460 motory Renault - osmnáctku, v novějším ksichtě pak dvoulitr (automat). Nyní má ve V40 rovněž osmnáctku, ale Renault to již na beton není, je to nejspíš vlastní produkt Volva. Z hlediska spolehlivosti je taky nesrovnatelně lepší než ty Rencky předtím. Brácha je nadšený Volvista, má za poslední čtyři roky již třetí a je velmi spokojen. První 460 mu sestřelilo Iveco na kruhovém objezdu a u té druhé 460 mu exnul automat. Proto za tak krátký čas třetí vůz - jinak myslím, že Volvo je jednou z mála značek, kde trvanlivost je velmi vysoká.
Volvo je pěkná značka - myslím, že umí produkovat skutečnou kvalitu. Jenže si ji bohužel pro obyčejného pracujícího nechá velmi slušně zaplatit.
Dobrá práce.
Fakt je, že v tom mezidobí, kdy toto téma bylo zamčeno, jsem se pídil po tom, jak to s těmi motory vlastně je - zda jsou Fordovy, či nejsou. Jde totiž o to, že mnozí lidé mi tvrdili, a to poměrně zarytě, že všechny pětiválce Volvu dodává Ford, coby jemu nadřazený "big boss". Tak jsem si to jen chtěl ověřit u dovozce. I tam mi bylo řečeno, že pětiválcové motory Volvo jsou vyráběné na platformě Fordu. Tak jsem tomu věřil. Jak vidno asi jsem se u toho dovozce bavil s nějakým uklízečem či nástěnkářem, který o tom zřejmě věděl ještě méně než já.
Obecně s motory ve Volvu nemám osobní uživatelské zkušenosti, pouze zkušenosti servisního charakteru. Vím, že brácha měl ve dvou V460 motory Renault - osmnáctku, v novějším ksichtě pak dvoulitr (automat). Nyní má ve V40 rovněž osmnáctku, ale Renault to již na beton není, je to nejspíš vlastní produkt Volva. Z hlediska spolehlivosti je taky nesrovnatelně lepší než ty Rencky předtím. Brácha je nadšený Volvista, má za poslední čtyři roky již třetí a je velmi spokojen. První 460 mu sestřelilo Iveco na kruhovém objezdu a u té druhé 460 mu exnul automat. Proto za tak krátký čas třetí vůz - jinak myslím, že Volvo je jednou z mála značek, kde trvanlivost je velmi vysoká.
Volvo je pěkná značka - myslím, že umí produkovat skutečnou kvalitu. Jenže si ji bohužel pro obyčejného pracujícího nechá velmi slušně zaplatit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Volvo a vše okolo
Doufám, že je bratr aktivní na http://forum.volvoklub.cz/index.php
Volvo S/V 40 je produktem Volva/Mitsubishi/Renault.
Volvo S/V 40 je produktem Volva/Mitsubishi/Renault.
Re: Volvo a vše okolo
Pokud vím, tak na Volvo fóru dosud není registrován. Ale nějaké informace tam určitě čerpal, zejména kvůli tomu vysypanému automatu na starším voze 460.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)