Pokud platí, že 1l benzínu obsahuje 9kWh, pak 1kWh benzínu stojí 3,90Kč. Elektrická kWh noční stojí (podle tarifu) cca 2-2,50 Kč, denní 5-5,50Kč. Elektrická energie (denní proud) je tedy DRAŽŠÍ než energie z benzínu. Přesto má elektromobil NIŽŠÍ provozní náklady, protože elektromotor má výrazně VYŠŠÍ ÚČINNOST než spalovací motor. Elektromobil má také REKUPERACI. Např. při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu nedojde ke kontaktu brzdových destiček s kotouči. Místo toho se dobíjí baterie. Při stání v koloně se motor netočí atd.dvk píše:Hmm, wikipedia říká, že energetický obsah benzínu je cca 9kWh/l. Když jezdím za 8l/100km, tak vlastně spotřebuju 36kWh energie. Takže podle ceny kilovathodiny se pak odvíjí cena nabití, pokud bych nabíjel přes den řekněme za 5Kč za kWh, nevychází to tak strašně - 180Kč na 100km jízdy. Za 8 litrů benzínu teď dám cca 280Kč. Takže provozní náklady by zřejmě byly ok. Jenže baterie, cena, životnost ...
Tak třeba Škoda Octavia E-line má kapacitu baterie 26,5 kWh. Napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW (krátkodobě více). Dojezd max. 150km. Baterii nelze vybít úplně, vozidlo nejprve omezí výkon a poté se zcela zastaví. Pokud bych dobíjel 20kWh a spotřeboval přitom 26kWh po 2,50Kč (noční proud) a ujel na to 100 km, vychází to na 0,65 Kč/km (při denním proudu zhruba dvojnásobek).
Mě by ale bavilo jezdit elektromobilem ještě levněji, ideálně úplně zadarmo. Co třeba solární panely na střeše garáže, které by přes den nabíjely druhou baterii, ze které by se energie v noci přelila do baterie auta?