Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Moderátor: Moderátoři
Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Jo, v navigacích přibude k volbám "auto", "chodec", "kolo", "náklaďák" atd. ještě speciální volba "vrak", která bude plánovat trasy mimo dosah stk.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Novelizace zák.č. 56/2001 Sb.
http://www.osbid.org/index.php?t=articl ... 001-sb-224
Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Ministerstvo dopravy připravilo novelu zákona č. 56/2001, který stanovuje podmínky registrace a schvalování vozidel a upravuje zákonný rámec STK a měření emisí. Zákon znamená ve všech ohledech zpřísnění a především zdražení těchto úkonů.
Seznam změn zákona je velmi obsáhlý a proto se soustředíme na jeho nejdůelžitější body:
- dosavadní vlastník vozidla bude povinen do 10 pracovních dnů od uskutečnění jeho prodeje nechat změnu vlastnictví zapsat do registru. Nový vlastník je poviněn do 10 pracovních dnů od prodeje zaregistrovat na sebe. V případě nerespektování tohoto ustanovení hrozí každému pokuta 5 - 50 tis. Kč.
V mezičase mezi "odhlášením" a "přihlášením" bude vozidlo v režimu dočasné registrace. Jeden akt změny vlastníka se tak rozpadá na dva úkony a není nám tč. zcela jasné, zda také bude rezultovat v dvojí úhradu poplatku.
- podpisy na žádosti o zaregistrování vozidla na nového vlastníka v případě prodeje, v případě provedení registrace na základě plné moci provedení registrace musejí být podpisy vlastníka, zmocnitele úředně ověřené. Úředně ověřené podpisy lze nahradit osobním souhlasem na místě nebo elektronickým podpisem podle zvláštního právního předpisu
- registrační značka bude přenosná z vozidla na vozidlo. V případě, že vlastník vozidla nebude přenos značky na jiné vozidlo požadovat, uvedená kombinace znaků může být přidělena jinému vozidlu.
- zvyšují se správní poplatky za zapsání osobního automobilu do evidence motorových vozidel z 800 Kč na 1400 Kč. Vydání tabulky registrační značky bude stát 300 Kč za kus. Za vydání další registrační značky k již existujícím, např. za účelem umístění tabulky na nosič kol, bude úřad požadovat 600 Kč za kus.
- lze si zažádat o vlastní kombinaci znaků na registrační značce. Ta nesmí obsahovat hanlivé nebo pohoršující výrazy, text podporující národnostní, rasovou, náboženskou nebo třídní nenávist název nebo zkratku orgánu státní správy, zastupitelského sboru nebo územního samosprávného celku, státu apod. Poplatek za takovou značku bude 5000 Kč. Na způsobu, jakým se vyrábějí registrační značky, se přitom nic nemění, ty jsou zajišťovány nadále organizací, kterou stanovuje Ministerstvo dopravy.
- vozidlo může být trvale vyřazeno z registru, pokud bylo předáno zařízení k likvidaci autovraků nebo zaniklo v důsledku havárie. Současný stav, kdy je možné vozidlo "odhlásit" z důvodu toho, že už dále nebude používáno jako vozidlo, nebude nadále možný. Dokladem o zničení vozidla havárií nebo živelnou událostí bude záznam od policie nebo pojišťovny.
- vozidlo bude možné vyřadit z registru na nějvýše 12 měsíců v režimu dočasného vyřazení. Nově se zavádí institut dlouhodobého vyřazení vozidla z registru, které je ohraničeno lhůtou 5 let. Dlouhodobé vyřazení je bude možné i z moci úřední, vznikne např. z důvodu neuzavření nové pojistné smlouvy o povinném ručení do 14 dnů od ukončení platnosti smlouvy předchozí. V režimu dlouhodobého vyřazení dává zákon obecnímu úřadu právo kontrolovat jeho umístění a účel využívání. Během kontroly je vlastník vozidla povinen poskytovat úřadu součinnost. Praktickým důsledkem tohoto ustanovení je, že pokud vlastník vozidla např. neuhradí povinné ručení a později svou chybu napraví, musí s vozidlem absolvovat STK, a to i v případě, že se jedná o vozidlo mladší 4 let.
- stav počítače ujeté vzdálenosti silničního vozidla nesmí být pozměňován a do počítače ujeté vzdálenosti nesmí být zasahováno s výjimkou jeho opravy nebo výměny prováděné oprávněným pracovníkem opravny silničních vozidel. Výměna nebo oprava počítače ujetých kilometrů v domácích podmínkách se tak stává nezákonnou.
- STK vyrozumí obecní úřad (viz dále, informační systém) o vozidlech, na kterých byla zjištěna vážná nebo nebezpečná závada. Vlastník nebo provozovatel pak mají 30 dnů na odstranění takové závady. Pokud uživatel závady v této lhůtě neodstraní, úřad rozhodne o technické nezpůsobilosti vozidla. Takové vozidlo pak nebude možno provozovat.
- všichni provozovatelé STK budou povinni připojit se na jednotný informační systém provozovaný státem. Jeho správcem je ministerstvo. Veškeré úkony související s provedenou prohlídkou budou zaznamenány v tomto systému. Stálý přístup do tohoto systému bude mít Policie České republiky, krajské a obecní úřady.
- při evidenční kontrole bude vydán protokol, ve kterém budou zaznamenané všechny předtím zjištěné stavy stavu počítače ujetých kilometrů. To znamená, že stát bude po schválení tohoto návrhu disponovat údaji o počtu ujetých kilometrů pro každý automobil.
- zákon stanovuje nové požadavky na vzdělávání zaměstanců STK (např. pravidelné školení kontrolních techniků) a stanovuje další požadavky pro jejich administrativu. Dá se navíc předpokládat, že dojde i k novelizaci prováděcí vyhlášky, která stanovuje vybavení STK. To se odrazí ve vyšších cenách technických prohlídek. V důvodové zprávě konstatuje ministerstvo, že se bude jednat maximálně o jednotky procent.
Vozidla zaragistrovaná podle současné právní úpravy nebude nutné přeregistrovávat.
Předkladatelé očekávají, že předpis vstoupí v platnost 1.7.2012.
Mušketýr:
No já s dost věcma souhlasim.Bohužel největší problém mám s vyřazením z evidence.Je to fakt voser že si dnes legálně nelze postavit vozidvo z evidence na "véčka".Pokud teda nepočítám vývoz a zpětný dovoz.Ze starého auta v evidenci legálně nelze cokoli použít jako náhradní díl.S mým majetkem si mohu snad dělat co chci, ale nahoře to nechápou.Až to dožene někdo do Štrasburku, tak se zas budou všichni divit jak v tom máme bordel a kolik nás to bude stát.Skusim oslovit veteránisty a zpunktovat petici.Doufám že se připojíte.M.S:
Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Ministerstvo dopravy připravilo novelu zákona č. 56/2001, který stanovuje podmínky registrace a schvalování vozidel a upravuje zákonný rámec STK a měření emisí. Zákon znamená ve všech ohledech zpřísnění a především zdražení těchto úkonů.
Seznam změn zákona je velmi obsáhlý a proto se soustředíme na jeho nejdůelžitější body:
- dosavadní vlastník vozidla bude povinen do 10 pracovních dnů od uskutečnění jeho prodeje nechat změnu vlastnictví zapsat do registru. Nový vlastník je poviněn do 10 pracovních dnů od prodeje zaregistrovat na sebe. V případě nerespektování tohoto ustanovení hrozí každému pokuta 5 - 50 tis. Kč.
V mezičase mezi "odhlášením" a "přihlášením" bude vozidlo v režimu dočasné registrace. Jeden akt změny vlastníka se tak rozpadá na dva úkony a není nám tč. zcela jasné, zda také bude rezultovat v dvojí úhradu poplatku.
- podpisy na žádosti o zaregistrování vozidla na nového vlastníka v případě prodeje, v případě provedení registrace na základě plné moci provedení registrace musejí být podpisy vlastníka, zmocnitele úředně ověřené. Úředně ověřené podpisy lze nahradit osobním souhlasem na místě nebo elektronickým podpisem podle zvláštního právního předpisu
- registrační značka bude přenosná z vozidla na vozidlo. V případě, že vlastník vozidla nebude přenos značky na jiné vozidlo požadovat, uvedená kombinace znaků může být přidělena jinému vozidlu.
- zvyšují se správní poplatky za zapsání osobního automobilu do evidence motorových vozidel z 800 Kč na 1400 Kč. Vydání tabulky registrační značky bude stát 300 Kč za kus. Za vydání další registrační značky k již existujícím, např. za účelem umístění tabulky na nosič kol, bude úřad požadovat 600 Kč za kus.
- lze si zažádat o vlastní kombinaci znaků na registrační značce. Ta nesmí obsahovat hanlivé nebo pohoršující výrazy, text podporující národnostní, rasovou, náboženskou nebo třídní nenávist název nebo zkratku orgánu státní správy, zastupitelského sboru nebo územního samosprávného celku, státu apod. Poplatek za takovou značku bude 5000 Kč. Na způsobu, jakým se vyrábějí registrační značky, se přitom nic nemění, ty jsou zajišťovány nadále organizací, kterou stanovuje Ministerstvo dopravy.
- vozidlo může být trvale vyřazeno z registru, pokud bylo předáno zařízení k likvidaci autovraků nebo zaniklo v důsledku havárie. Současný stav, kdy je možné vozidlo "odhlásit" z důvodu toho, že už dále nebude používáno jako vozidlo, nebude nadále možný. Dokladem o zničení vozidla havárií nebo živelnou událostí bude záznam od policie nebo pojišťovny.
- vozidlo bude možné vyřadit z registru na nějvýše 12 měsíců v režimu dočasného vyřazení. Nově se zavádí institut dlouhodobého vyřazení vozidla z registru, které je ohraničeno lhůtou 5 let. Dlouhodobé vyřazení je bude možné i z moci úřední, vznikne např. z důvodu neuzavření nové pojistné smlouvy o povinném ručení do 14 dnů od ukončení platnosti smlouvy předchozí. V režimu dlouhodobého vyřazení dává zákon obecnímu úřadu právo kontrolovat jeho umístění a účel využívání. Během kontroly je vlastník vozidla povinen poskytovat úřadu součinnost. Praktickým důsledkem tohoto ustanovení je, že pokud vlastník vozidla např. neuhradí povinné ručení a později svou chybu napraví, musí s vozidlem absolvovat STK, a to i v případě, že se jedná o vozidlo mladší 4 let.
- stav počítače ujeté vzdálenosti silničního vozidla nesmí být pozměňován a do počítače ujeté vzdálenosti nesmí být zasahováno s výjimkou jeho opravy nebo výměny prováděné oprávněným pracovníkem opravny silničních vozidel. Výměna nebo oprava počítače ujetých kilometrů v domácích podmínkách se tak stává nezákonnou.
- STK vyrozumí obecní úřad (viz dále, informační systém) o vozidlech, na kterých byla zjištěna vážná nebo nebezpečná závada. Vlastník nebo provozovatel pak mají 30 dnů na odstranění takové závady. Pokud uživatel závady v této lhůtě neodstraní, úřad rozhodne o technické nezpůsobilosti vozidla. Takové vozidlo pak nebude možno provozovat.
- všichni provozovatelé STK budou povinni připojit se na jednotný informační systém provozovaný státem. Jeho správcem je ministerstvo. Veškeré úkony související s provedenou prohlídkou budou zaznamenány v tomto systému. Stálý přístup do tohoto systému bude mít Policie České republiky, krajské a obecní úřady.
- při evidenční kontrole bude vydán protokol, ve kterém budou zaznamenané všechny předtím zjištěné stavy stavu počítače ujetých kilometrů. To znamená, že stát bude po schválení tohoto návrhu disponovat údaji o počtu ujetých kilometrů pro každý automobil.
- zákon stanovuje nové požadavky na vzdělávání zaměstanců STK (např. pravidelné školení kontrolních techniků) a stanovuje další požadavky pro jejich administrativu. Dá se navíc předpokládat, že dojde i k novelizaci prováděcí vyhlášky, která stanovuje vybavení STK. To se odrazí ve vyšších cenách technických prohlídek. V důvodové zprávě konstatuje ministerstvo, že se bude jednat maximálně o jednotky procent.
Vozidla zaragistrovaná podle současné právní úpravy nebude nutné přeregistrovávat.
Předkladatelé očekávají, že předpis vstoupí v platnost 1.7.2012.
Mušketýr:
No já s dost věcma souhlasim.Bohužel největší problém mám s vyřazením z evidence.Je to fakt voser že si dnes legálně nelze postavit vozidvo z evidence na "véčka".Pokud teda nepočítám vývoz a zpětný dovoz.Ze starého auta v evidenci legálně nelze cokoli použít jako náhradní díl.S mým majetkem si mohu snad dělat co chci, ale nahoře to nechápou.Až to dožene někdo do Štrasburku, tak se zas budou všichni divit jak v tom máme bordel a kolik nás to bude stát.Skusim oslovit veteránisty a zpunktovat petici.Doufám že se připojíte.M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Novelizace zák.č. 56/2001 Sb.
Až to dožene někdo do Štrasburku : no asi nikdo my ovce si od těch zm.dů necháme líbít všechno o to se nebojím............
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Novelizace zák.č. 56/2001 Sb.
Petice bude jistě fajn, vzpomínám si jak jsem kdysi s peticí u příležitosti změny zákona o odpadech ulovil v práci více podpisů než od oslovených v našem klubu .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Novelizace zák.č. 56/2001 Sb.
Máme řešení,káru registrovat mimo náš evropejsky sajuz .Sbohem STK a ekovýpalné.....
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace zák.č. 56/2001 Sb.
Když tyto blbosti vymýšlí lidé ,kteří maj v hlavě vzduchoprázdno ,tak se není čemu divit .
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Re: Novelizace zák.č. 56/2001 Sb.
Už se to tu řešilo. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=24&t=16829
všechno tam taky není špatný, ale nesouhlasí vesměs s tím samým, co Mušketýr. A navíc nesouhlasím s tím, že při vyzvednutí z depa musí být čerstvá technická, i když platí ještě stará.
všechno tam taky není špatný, ale nesouhlasí vesměs s tím samým, co Mušketýr. A navíc nesouhlasím s tím, že při vyzvednutí z depa musí být čerstvá technická, i když platí ještě stará.
Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Móóóóc pěkný počtení...Nemá snad cenu ani smysl komentovat..celých 7 stránek jsem si přečetl a začíná mne mrzet, že ještě žiju v týhle zemi...
Končím s ladami....
Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Měl bych dotaz: lze vozidlo s klasickými RZ přehlásit přímo na veteránské RZ? Nebo prvně musím klasické RZ zrušit z registru a až potom přihlasit jako veterána na veteránské RZ? Klubovou testaci i krajsou testaci mohu totiž udělat i na vozidle s klasickými RZ. Pokud tedy není nutné prvně vozidlo odhlásit z registru, šlo by jej v pohodě přeregistrovat na veterána i dle navrhované novely.
Přece tam musíme najít nějaký háček, jak se z toho vyvléct
Přece tam musíme najít nějaký háček, jak se z toho vyvléct
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nesedíme s rukama v klíně!
Vašku zklamu Tě. Možnost registrace testovaného vozidla do registru HV je zatím možná jen pro vozidla, která NEJSOU vedena v registru běžných vozidel. Nejdřív tedy musíš auto vyřadit z normálního registru a teprve potom obdržíš průkaz HV a V-éčka. Dále viz následující odstavec.
Jinak přidám jednu čerstvou informaci. Jelikož se blíží termín začátku projednávání navrhované novely v PS, nespokojili jsme se spolu s dalšími kolegy veteránisty jen hospodským tlacháním, ale začali jsme, narozdíl od mnoha jiných, konkrétně jednat. Dnes jsem si (na úkor práce) udělal patřičný čas a spolu s několika dalšími kolegy jsme zahájili "lobingový nátlak" na poslance. Uskutečnili jsme první kolečko osobních setkání. Předložili jsme rozbor nejkřiklavějších úseků novely a navrhli možná řešení. Pozitivní je, že naše připomínky nebyly odmítnuty a máme předjednán další konkrétní postup. Další jednání budou následovat. Při té příležitosti jsme otevřeli i téma prováděcí vyhlášky k otestovaným autům. Po podrobné debatě máme slíbený tlak na ministerstvo přímo z PSPČR.
Nic není samozřejmě vyhrané, neboť boj s administrativou teprve začal. Nicméně ofenziva byla zahájena a jen tak to nevzdáme.
Tolik informace nejen pro zájemce o dění, ale taky třeba pro různé chytrolíny, kteří naprosto přesně vědí, že nic nemá smysl a nikdo s ničím nic neudělá a tak je zbytečné "panikařit". Sami nehnou prstem, ale zato se výborně vyznají třeba ve stárnutí kovových konstrukcí.
Jinak přidám jednu čerstvou informaci. Jelikož se blíží termín začátku projednávání navrhované novely v PS, nespokojili jsme se spolu s dalšími kolegy veteránisty jen hospodským tlacháním, ale začali jsme, narozdíl od mnoha jiných, konkrétně jednat. Dnes jsem si (na úkor práce) udělal patřičný čas a spolu s několika dalšími kolegy jsme zahájili "lobingový nátlak" na poslance. Uskutečnili jsme první kolečko osobních setkání. Předložili jsme rozbor nejkřiklavějších úseků novely a navrhli možná řešení. Pozitivní je, že naše připomínky nebyly odmítnuty a máme předjednán další konkrétní postup. Další jednání budou následovat. Při té příležitosti jsme otevřeli i téma prováděcí vyhlášky k otestovaným autům. Po podrobné debatě máme slíbený tlak na ministerstvo přímo z PSPČR.
Nic není samozřejmě vyhrané, neboť boj s administrativou teprve začal. Nicméně ofenziva byla zahájena a jen tak to nevzdáme.
Tolik informace nejen pro zájemce o dění, ale taky třeba pro různé chytrolíny, kteří naprosto přesně vědí, že nic nemá smysl a nikdo s ničím nic neudělá a tak je zbytečné "panikařit". Sami nehnou prstem, ale zato se výborně vyznají třeba ve stárnutí kovových konstrukcí.
Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Albert je muž činu.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
A taky je fajn něco v tichosti zahájit a pak na ostatní ukazovat, že oni nezahájili
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
JE TO REBEL! (LAĎUŠA)Laďuša píše:A taky je fajn něco v tichosti zahájit a pak na ostatní ukazovat, že oni nezahájili
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Nesedíme s rukama v klíně!
Hurikán píše:Jinak přidám jednu čerstvou informaci.....
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
Jak Hurikáne vyřadíš vozidlo z evidence?Vozidlo lze vyřadit pouze na základě ekol.likvidace,vývozu nebo pro jiné využití (jako např. dřevník, ale ne proto že vozidlo budu provozovat na "véčkách")
Bohužel (nebo bohudík?) se dřevníky na "véčkách" objevují.Je to protizákoné, ale pak se nemůžem divit že dřevníky chtěj zrušit-což je dle mého taky protizákoné.
M.S:
Bohužel (nebo bohudík?) se dřevníky na "véčkách" objevují.Je to protizákoné, ale pak se nemůžem divit že dřevníky chtěj zrušit-což je dle mého taky protizákoné.
M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238