Pojistky na Nivu
Moderátor: Moderátoři
Pojistky na Nivu
Prosim o radu..Mam Nivu-1,7mpi.jak jsou nalevo od zasuvky na diagnostiku pojistky tak mi prvni dve od dveří neustale hoří ale jen plast pojistky a pojistka jako takova neshori-nevite od čeho jsou a jake tam mají byt hodnoty a čim by to mohlo byt.Moc dekuji za pomoc
Re: Pojistky
su to poistky k vstrekovaniu, jedna je na palivove cerpadlo ale presnejsie Ti to povedat neviem. Mali by byt 15A obidve. Obcas sa stava, ze ked su hodnoty pretekaneho prudu velmi blizke tym, ktore prepalia poistku, nie vsak az take aby ju skutocne prepalili, sposobi to, ze sa poistka nadmerne zahrieva a tym padom topi nekvalitny plast okolo. Idealne by bolo postupne obe vybrat a zmerat prud, ktory tadial preteka. Ak by si totiz dal silnejsie poistky, hrozi poskodenie vstrekovacej casti. Takze radit, ze daj tam 20ky Ti radit nebudem, niekde bude zrejme zrada, ale kde zacat hladat nemam tusenie...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Pojistky
Pozri si aj kontakty na poistke/držiaku. Teplo na prechodových odporoch je pre plastové poistky konečná. Stará zalatá keramika..
Re: Pojistky
Tak som to prave pozeral na mojej Nive a mylil som sa. Prve dve poistky maju hodnoty 30A, takze prakticky ani tam nie je co silnejsie dat. Tym padom predpokladam, ze tie poistky budu pre ventilatory chladica. Ja ich mam tiez natavene - teda rozpustene plasty. Moze to byt zvysenym odporom ventilatorov, mne sa jeden zasekol a umrel bez toho aby prepalil poistku, druhu tiez nesiel nijak valne. U mna to bolo sposobene oxidaciou po brodeni, ale mohol by tomu pomoct aj prach, blato a iny bordel. Na novych ventilatoroch som nameral ovela mensi prud nez na jednom starom. Hodnoty si uz bohuzial nepamatam, musel by som to nanovo premerat. Pozor, merak do 20A na to radsej neskusajte, viem ze tie hodnoty boli na starom ventilatore velmi blizke 30ke.
Inak stara zlata keramika, to mozno ano, ale inak odkedy sa valcove poistky robia takisto z plastu je to este vacsia hroza. To uz radsej nozovky.
Inak stara zlata keramika, to mozno ano, ale inak odkedy sa valcove poistky robia takisto z plastu je to este vacsia hroza. To uz radsej nozovky.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Pojistky
Aha.tak v tom pripade další problem-mužeš se prosím jeste jednou kouknout na hodnoty vsech 4pojistek,protoze ja kdyz to vezmu od dveří-tak mam hodnoty30,10,20,30.Moc dik
Re: Pojistky
ja mam 30,30,15,15, ale predpokladam ze to bude teda ina verzia, pretoze ja mam tu druhu 30ku dost dobre opalenu. Keby som tam dal 10 tak nehrozi ze by vydrzala. Aky mas rok vyroby? Mas dva ventilatory alebo jeden?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Pojistky
Beres to od dveří od sloupku?no právě ta 10docela odchází!jinak mám 2006-4bodový vstřik.2vrtule.
Re: Pojistky
divne, mam ten isty rocnik... a ano bral som to od dveri, takze by to malo byt stejne. Si prvy majitel? Ci tam niekto proste nevrazil co mal po ruke...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Pojistky
Prave ze nejsem prvni majitel.spis se v tom asi nekdo hrabal.
Re: Pojistky
tak som to zmeral a skutocne prve dve poistky su ventilatory - kazdy ma vlastnu poistku, takze tych Tvojich 10A bude na jeden z ventilatorov - vyskusas to lahko - ked sa zapnu ventilatory tak postupne vytiahni jednu a druhu, mali by sa postupne vypnut. Ak su to skutocne ony, nahrad druhu poistku 30kou. Inak ak nemas nejaky zazracny ventilator, poistku Ti to vypali okamzite, ja mam ventilatory nove a kazdy berie tesne cez 15A.
Zvysne dve poistky su na samotnu elektroniku - to uplne najdalej je palivove cerpadlo(u mna namerany odber cca 3A, po vybrati vypne cerpadlo a po strate tlaku motor zdochne, po pripojeni, zabzuci cerpadlo), to blizsie bude napatie od spinacky pre naajanie RJ. Odber som nameral od 0.9 do 2.5A - po vybrati poistky zdochne motor, po vrateni pocut cvakanie relatka.
Takto teda lahko zistis, ci to mas zapojene rovnako a ci to mozes "opojistkovat" podla mna.
Ja to mam od nova, takze urcite je to origo, ide len o to, ci nemas prehodene ich pozicie. U Rusov nikdy nevies
Zvysne dve poistky su na samotnu elektroniku - to uplne najdalej je palivove cerpadlo(u mna namerany odber cca 3A, po vybrati vypne cerpadlo a po strate tlaku motor zdochne, po pripojeni, zabzuci cerpadlo), to blizsie bude napatie od spinacky pre naajanie RJ. Odber som nameral od 0.9 do 2.5A - po vybrati poistky zdochne motor, po vrateni pocut cvakanie relatka.
Takto teda lahko zistis, ci to mas zapojene rovnako a ci to mozes "opojistkovat" podla mna.
Ja to mam od nova, takze urcite je to origo, ide len o to, ci nemas prehodene ich pozicie. U Rusov nikdy nevies
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Pojistky
dik moc.ale myslim si ze mas pravdu.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Pojistky
Copak k těm autům namáte ani jeden návod k použití, kde je to napsané, co tam patří?
Re: Pojistky
ale ano, v knihovne ladaklubu, ktora nefunguje
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Pojistky
Tys nedostal novej papírovej návod k novýmu autu?
Re: Pojistky
Návod jsem dostal, jenže neodpovídá skutečnosti. V návodu je:
1(15A) palivové čerpadlo
2(30A) ventilátor
3(15A) řídicí jednotka
4(15A) hlavní relé, L-sonda, snímač množství vzduchu, snímač rychlosti, relé ventilátorů.
Skutečné osazení pojistek je 30-30-15-15, což odpovídá tomu, co vyzkoušel Majo. Návod je třeba brát s nadhledem.
1(15A) palivové čerpadlo
2(30A) ventilátor
3(15A) řídicí jednotka
4(15A) hlavní relé, L-sonda, snímač množství vzduchu, snímač rychlosti, relé ventilátorů.
Skutečné osazení pojistek je 30-30-15-15, což odpovídá tomu, co vyzkoušel Majo. Návod je třeba brát s nadhledem.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);