Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: vicenasobny start pri chladnem motoru

Příspěvek od Petr HC »

Zkus podle: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... =volnob%2A , případně může být "svinstvo" v kanálku obtoku škrtící klapky.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Studený start

Příspěvek od zelvotron »

Chtěl jsem napsat to samý, tzn. max. vyčistit škrtící klapku a motorek ale jinak bych se na to vyprd, taky mi to občas udělalo na druhým autě. Jinak prosím o zbytečné nezakládání duplicitních témat.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvek od JmJ »

Takze pokrok ve vyse uvedenem problemu:

chvili jsem si hral s ukazovanim ruznych udaju pres palubni pocitac a podle vseho se rj nesnazila otacky snizovat a jedine udaje, ktere delaly na oko psi kusy byly hodnoty protekajiciho vzduchu. zacaly ukazovat vyssi a vyssi hodnoty behem toho co otacky klesaly az ukazaly dost divocinu a motor umrel. nejspis na to melo vliv to, ze se rj snazila otvirat vic a vic volnobezny kanal, ale ty cifry byly obcas "dost divoke". tento fakt plus to, ze to melo obcas pri studenem motoru malou diru po pridani plynu me vedlo k tomu, ze sem zkusil vymenit vahu vzduchu. vysledek je, ze zatim dva studene starty byly ok. (pred tim se zavada projevila pri kazdem studenem startu). RJ jsem nerestartoval.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Studený start

Příspěvek od FOMA »

Gratuluji, konečně se k tomu to experimentu někdo odhodlal, takže ostatní 11káři ví f čem je chyba.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvek od JmJ »

Tak zmena planu a krok do dalsiho levelu :-)

Zavada je zpatky, mozna v mensi mire, ale je. Start studeneho motoru = start a zdechnuti, pri jizde se studenym motorem malicko diry v plynu.

Ze by se druha vaha posrala jako prvni sem tak nejak zavrhl, takze jsem udelal tyto veci:

pri studenem startu jsem vahu uplne odpojil a chovani bylo stejne. vymenil jsem potenciometr skrtici klapky a chovani bylo stejne.

co jeste keca do chodu motoru ve studenem stavu? je tam nejake cidlo teploty nasavaneho vzduchu (krabice to maji), nebo to bere z teploty celeho motoru? ukazatel teploty celeho motoru podle palubniho pocitadla ukazuje hodnoty odpovidajici zkutecnosti :-)

prijde mi to, jako by to pri studeneme startu udelalo bohatou smes aby to chytlo a pak to smes ochuzuje vic nez je zdravo. lambda v teto fazi do toho nekeca, je tak?

jiste je tu asi porad nejaka ta moznost, ze je treba pricpany kanalek volnobehu, ale kdyz jsem jeste pri minulych pokusech menil motorek, tak jsem do mista motorku vrazil kompresor a profoukl to (nerikam, ze jsem udelal dobre ;-) ). Kazdopadne je zvlastni, ze by byl pricpany jen pri prvnim startu :-).
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Studený start

Příspěvek od zelvotron »

Čidlo teploty nasávanýho vzduchu je součástí váhy vzduchu. Teplota motoru (vody) má samostatný čidlo na hlavě u termostatu (spíš pod ním), jsou tam ty čidla dvě, jedno pro palubku (klasický čidlo s jedním vývodem na faston) a druhý pro řj, se dvěma vývodama a "vodotěsným" konektorem.

Profouknutí kanálku volnoběhu rozhodně ničemu uškodit nemohlo, ale ideál by bylo klapku vyndat ven a pořádně vyčistit. Ale to spíš tak mimochodem, pochybuju, že to má s tímhle chováním nějakou hlubší souvislost.

Diagnostika ukazuje nějaký chyby? Nepletuli se, tak tam máš ten AMK palubák, přes něj by jsi mohl zkontrolovat údaje z čidel, jak teplotu vzduchu, tak vody.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvek od JmJ »

zelvotron píše:Čidlo teploty nasávanýho vzduchu je součástí váhy vzduchu. Teplota motoru (vody) má samostatný čidlo na hlavě u termostatu (spíš pod ním), jsou tam ty čidla dvě, jedno pro palubku (klasický čidlo s jedním vývodem na faston) a druhý pro řj, se dvěma vývodama a "vodotěsným" konektorem.

Profouknutí kanálku volnoběhu rozhodně ničemu uškodit nemohlo, ale ideál by bylo klapku vyndat ven a pořádně vyčistit. Ale to spíš tak mimochodem, pochybuju, že to má s tímhle chováním nějakou hlubší souvislost.

Diagnostika ukazuje nějaký chyby? Nepletuli se, tak tam máš ten AMK palubák, přes něj by jsi mohl zkontrolovat údaje z čidel, jak teplotu vzduchu, tak vody.
prave ze chyby nejsou zadne. teplota vody je mylsim ok. teplota nasavaneho vzduchu mi bud nejak unikla, nebo ji neni mozne zobrazit. kazdopadne jak jsem psal, vahu uplne odpojim a udela to uplne to stejne. (pak se samozrejme ukaze chyba, ze neni vaha a z vyfuku je vic citit benzin :-) ).

pak me jedine napda, ze blbne treba kabel, kterym se prave pripojuje ten teplomer nasavaneho vzduchu. a ze to sice nezarve, ze to je chyba, ale ze se to chova podobne s vahou i bez. ale to mi prijde trochu divne. cekal bych totiz, ze kdyz to zjisti, ze to nema vahu, tak to nemuze cekat ani teplotu vzduchu a mel by na tyhle veci uplne srat. ale on i kdyz a to sere, tak stejne zdechne.

nemas prosim nekde udaj o tom, jaka ma byt idealni hodnota pozice krokoveho motorku volnobehu pri studenem startu, kdyz to drz cca 1350 rpm ?
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Studený start

Příspěvek od zelvotron »

viz: http://forum.ladaklub.com/download/file.php?id=8678 karta "hodnoty" ale nevím nakolik je to shodné s euro 2, ty hodnoty asi jo, spíš co se týká těch čísel zobrazovaných parametrů.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Studený start

Příspěvek od plavec »

Tu váhu vzduchu jsi dával novou Bosh ? Nebo nějakou z mojeho syslátu ?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvek od JmJ »

plavec píše:Tu váhu vzduchu jsi dával novou Bosh ? Nebo nějakou z mojeho syslátu ?
daval jsem tvou Bosh :-)

tvrdil si, ze je ok :lol:

divne by bylo to, kdyby se pokazila stejnym zpusobem jako byla pokazena ta moje puvodni.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Studený start

Příspěvek od Petr HC »

Projdi si : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ad#p299466
str.19 Myslím, že by se to hodilo i do FAQ, jak jsem psal na konci.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Studený start

Příspěvek od plavec »

JmJ píše:
plavec píše:Tu váhu vzduchu jsi dával novou Bosh ? Nebo nějakou z mojeho syslátu ?
daval jsem tvou Bosh :-)

tvrdil si, ze je ok :lol:

divne by bylo to, kdyby se pokazila stejnym zpusobem jako byla pokazena ta moje puvodni.
No počkej, ona začala zlobit hned potom cos ji tam dal? Nečtu bohužel všechny informace, omlouvám se. Pokud bys měl podezření, že jsem Tě nějak podvedl, nemám problém s tím, Ti ji vyměnit :wink: . Resp bys mi ji mohl vrátit a dám Ti jinou. Teda pokud ji ještě najdu a někdo si tu druhou už nevzal... :?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvek od JmJ »

plavec píše:
JmJ píše:
plavec píše:Tu váhu vzduchu jsi dával novou Bosh ? Nebo nějakou z mojeho syslátu ?
daval jsem tvou Bosh :-)

tvrdil si, ze je ok :lol:

divne by bylo to, kdyby se pokazila stejnym zpusobem jako byla pokazena ta moje puvodni.
No počkej, ona začala zlobit hned potom cos ji tam dal? Nečtu bohužel všechny informace, omlouvám se. Pokud bys měl podezření, že jsem Tě nějak podvedl, nemám problém s tím, Ti ji vyměnit :wink: . Resp bys mi ji mohl vrátit a dám Ti jinou. Teda pokud ji ještě najdu a někdo si tu druhou už nevzal... :?
nee, neboj, ten pocit nenam. prave ze tu tvou jsem tam dal a jako by to pomohlo. jenze po mesici a pul se projevila ta sama vec. dokonce jsem vahu uplne odpojil a pri startu se to zachovalo stejne blbe. tedy start na brnk, chvili drzi volnobeh, pak umre. druhy start ok. z toho docela usuzuju, ze to vahou nemusi byt vubec.

dotaz do plena - kdyz zkusite studeny start (cca po 24 hodinach stani) s odpojenou vahou, tak otacky normalne drzi cca 1300 - 1400, zadne divne pocatecni chovani?

taky to nekdy startuje tak, ze otacky nevyleti na 1300, ale jen na 700 cca a pomalu se hrabou nahoru na tech 1300. zkousim sledovat polohy krokoveho motorku volnobehu, jak se meni, ale nic se nevyzkoumal zatim.

btw existuje neco jako cidlo nuloveho dorazu skrtici klapky nebo proste "cidlo volnobehu" ? vim, ze rusky web je plny informaci, ale ja ctu jedno slovo v azbuce asi 10 vterin, takze pro me je to dvojita sifra mistra leonarda.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Studený start

Příspěvek od Petr HC »

Zkus "zahýbat" s redukčním ventilem tlaku paliva na "common railu". Někdy se zasekává a dovede to také záhadné věci. Je to snad jediná "neelektronicky řízená" součást řízení motoru. Stačí větší injekční stříkačka cca 20 ccm ,nasadíš na hadičku od podtlaku (podtlak zaslepit) a za běhu motoru "zapumpuješ" sem-tam. Ideální je měřit při tom tlak v CR (cca 2,8 -3,4 Bar) a sledovat chování motoru .
Hoď sem výsledek.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvek od JmJ »

Petr HC píše:Zkus "zahýbat" s redukčním ventilem tlaku paliva na "common railu". Někdy se zasekává a dovede to také záhadné věci. Je to snad jediná "neelektronicky řízená" součást řízení motoru. Stačí větší injekční stříkačka cca 20 ccm ,nasadíš na hadičku od podtlaku (podtlak zaslepit) a za běhu motoru "zapumpuješ" sem-tam. Ideální je měřit při tom tlak v CR (cca 2,8 -3,4 Bar) a sledovat chování motoru .
Hoď sem výsledek.

bohuzel nemam asi cim merit, ale zkusim poprosit drobka, at nejake meridlo doveze ;-) blba otazka: kde prosim ten ventil najdu? najdu vstrikovani a veci kolem, ale kde presne je ten ventil. dik.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“