Tak já si to přečetl, ale nesouhlasím s tím, že traverza v baráku není dynamicky namáhaná. Všechno pracuje a pruží. To samé třeba u montovaných hal nebo paneláků. Stropy třeba - jo, nesou kravský statický zatížení, ale určitě nesou i dynamické zátěže, ze chvění budovy a z kročejí nebo TZB a tak dále. Samozřejmě, že ta zátěž asi má jinej charakter, ale snad se u těch věcí mluví pouze o statickém namáhání právě kvůli kravskému předimenzování, kdy ta zátěž padne do oblasti kde se ta únava kumuluje naprosto minimálně, prakticky vůbec.
Ta úvaha s havárií je zajímavá, ale pořád stojí na tom, že se v tom materiálu kumuluje únava. kdyby byla ta kastle dimenzovaná dostatečně, aby zase ty zatížení padly do toho pásma necitlivosti, neexistoval by rozdíl mezi kastlí novou a starou. Je to tak?
Nákup krabice - spekulanti, kecálkové a jiné žvásty
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Nákup krabice - spekulanti, kecálkové a jiné žvásty
Jo, s tím se dá souhlasit 
Ad dynamické namáhání u budov, není tak velké, jako u pohybujících se předmětů, samozřejmě, otřesy od projíždějících vozidel, nárazy větru... ale to se dostáváme jinam, než asi byl účel téhle diskuze.

Ad dynamické namáhání u budov, není tak velké, jako u pohybujících se předmětů, samozřejmě, otřesy od projíždějících vozidel, nárazy větru... ale to se dostáváme jinam, než asi byl účel téhle diskuze.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Nákup krabice - spekulanti, kecálkové a jiné žvásty
jo, tak účel diskuze byl schladit si žáhu, což se přerodilo do téhle tahanice o nic. Ale stejně je zajímavé zjistit, jak to teda funguje. Protože jsme teda zjistili, že kromě toho, že ty auta prokazatelně hnijou, naštěstí pro nás některá pomaleji, tak furt nevím, jestli jsou teda dimenzovaný tak, aby ta kumulace únavy nenastávala. Bylo by hezký vidět podobnej obrázek jako jsem vložil posledně s vyznačeným "bodem", jak jsou klíčové části těch našich pekáčů dimenzované.
Hele, ty jsi přes letadla. Pochopil bych, kdyby byly třeba letecký díly dimenzovaný tak, že únavě podléhají s tím, že jejich životnost je ošetřena návodem k použití - servisní intervaly, pravidelné výměny dílů které vypadají že jsou "v pořádku" - z důvodů minimální váhy. Ale jestli to tak mají auta...
Hele, ty jsi přes letadla. Pochopil bych, kdyby byly třeba letecký díly dimenzovaný tak, že únavě podléhají s tím, že jejich životnost je ošetřena návodem k použití - servisní intervaly, pravidelné výměny dílů které vypadají že jsou "v pořádku" - z důvodů minimální váhy. Ale jestli to tak mají auta...
Re: Nákup krabice - spekulanti, kecálkové a jiné žvásty
Samozřejmě, letecké díly podléhají prohlídkám, i drak letadla. Letadlo má životnost a po dolétání se sešrotuje i když může být v naprostém pořádku (nějaké podmínky prodloužení životnosti tam jsou, ale to by jsme zabrousili úplně jinam). U aut tohle nebude, protože si myslím, že jsou dimenzovány, aby něco vydržely. Každopádně jsem ještě neslyšel o autě, který by se rozpadlo v důsledku namáhání a bylo bez koroze. To namáhání tam tutově bude, bude tam i únava materiálu, může se to určitě projevit negativně při nehodě, ale řekl bych, že to bude minimální hodnota, oproti třeba korozi. Dle mého názoru by se nějaká trhlina, či prasklina mohla u auta projevit tak po 100 letech provozu, pokud by auto bylo v ideálních podmínkách a bez koroze.
Re: Nákup krabice - spekulanti, kecálkové a jiné žvásty
Presne tak, ako píšete.
V praxi to je tak, že ak sa to auto nezoderie, alebo nezhnije, stane sa historicky cenným skôr, ako by sa na ňom prejavila akási únava materiálu spôsobená namáhaním.
V praxi to je tak, že ak sa to auto nezoderie, alebo nezhnije, stane sa historicky cenným skôr, ako by sa na ňom prejavila akási únava materiálu spôsobená namáhaním.