Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Problém byl v aerodynamice. Při vyšších rychlostech vzadu u vstupů do tunelu pro vzduch byl spíše podtlak a větrák tak nenasával odpovídající množství vzduchu, i když byl naddimenzovaný.
Varinatu s chladičem vzadu jsem zatím zavrhl, protože mám asi kliku na chladicí soustavu. Nikde nic neteče, jenom se vymění přes zimu termospínač a dodělá ruční zapínání větráku. U topení nemám pocit, že by mi nějak nestačilo a to většinou jezdím ještě s ventilem napůl. U Škodovky se už s páčkou výkonu reguluje i funkce "chladná hlava-teplé nohy", takže na čelní sklo jde o něco chladnější vzduch než dolů, při polovičním výkonu.
Aktuálně jsem už prodělal křest - uvařil jsem to. Mojí vlastní blbostí. Zjistil jsem že trochu propouští termostat, tak jsem si zakryl chladič, ale byl zakrytý moc, z 85° to vyskočilo během chvíle na 110° a vyhodilo to 4 litry. Včas jsem si toho všiml a nešlo to nad 110°, takže se snad motoru nic nestalo.
Jinak ty elektrické větráky má dodělaných pár stovek a jestli teda na diskusích nemlží, elektromotorky by měly být spolehlivé. Já si to chtěl dodělat s ventilátory/chladičem z Peugeota 405. Jsou tam dvourychlostní ventilátory, s tím, že bych druhý stupeň mohl ovládat spínačem a před velkými kopci si "předchladit". Jestli uchladí celý výkon motoru originál větrák Škodovky vpředu na chladiči, by se dalo vyzkoušet utěsněním vstupních otvorů udělaným tunýlkem, který by umožnil jen tolik vzduchu, co si nasaje větrák. Pochybuju, že jeden by to zvládl. Je stavěný především na zchlazení při stání a malých rychlostech. Myslím, že při dlouhém stoupání lesní cestou 10 km/h na jedničku, by se hodně rychle poznala výhoda ventilátorů poháněných od motoru.
Varinatu s chladičem vzadu jsem zatím zavrhl, protože mám asi kliku na chladicí soustavu. Nikde nic neteče, jenom se vymění přes zimu termospínač a dodělá ruční zapínání větráku. U topení nemám pocit, že by mi nějak nestačilo a to většinou jezdím ještě s ventilem napůl. U Škodovky se už s páčkou výkonu reguluje i funkce "chladná hlava-teplé nohy", takže na čelní sklo jde o něco chladnější vzduch než dolů, při polovičním výkonu.
Aktuálně jsem už prodělal křest - uvařil jsem to. Mojí vlastní blbostí. Zjistil jsem že trochu propouští termostat, tak jsem si zakryl chladič, ale byl zakrytý moc, z 85° to vyskočilo během chvíle na 110° a vyhodilo to 4 litry. Včas jsem si toho všiml a nešlo to nad 110°, takže se snad motoru nic nestalo.
Jinak ty elektrické větráky má dodělaných pár stovek a jestli teda na diskusích nemlží, elektromotorky by měly být spolehlivé. Já si to chtěl dodělat s ventilátory/chladičem z Peugeota 405. Jsou tam dvourychlostní ventilátory, s tím, že bych druhý stupeň mohl ovládat spínačem a před velkými kopci si "předchladit". Jestli uchladí celý výkon motoru originál větrák Škodovky vpředu na chladiči, by se dalo vyzkoušet utěsněním vstupních otvorů udělaným tunýlkem, který by umožnil jen tolik vzduchu, co si nasaje větrák. Pochybuju, že jeden by to zvládl. Je stavěný především na zchlazení při stání a malých rychlostech. Myslím, že při dlouhém stoupání lesní cestou 10 km/h na jedničku, by se hodně rychle poznala výhoda ventilátorů poháněných od motoru.
Naposledy upravil(a) Honza 21061 dne stř pro 28, 2011 22:25, celkem upraveno 1 x.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Tady můžeš být, na rozdíl od žigula, v klidu. Šáde nemá gufera na ventilech, takže když to uvaříš, či přehřeješ, nemá tam co ztvrdnout a motor nezačne žrát olej Jen bacha na těsnění pod hlavou, i když mě u šáde odešlo, když jsem to uvařil asi po 4.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Tady je už asi odešlé, dělá se emulze ve vodě od té doby co to mám. Olej zůstává čistý, voda neubývá ani nepřibývá, škodovkáři svorně tvrdí že 9 z 10 škodovek dělalo emulzi odjakživa a že to nemám řešit, tak to zatím neřeším.
Tak snad jsem to teď ještě nedorazil víc. Provoz ukáže.
Tak snad jsem to teď ještě nedorazil víc. Provoz ukáže.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
A aký typ škodovky to máš?
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Teepee
- Příspěvky: 4299
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Pak jsem měl tu desátou. Voda čistá, olej také, vařil jsem jednou, když jsem mou drahou polovičku učil řídit, na poli. Holt delší pomalá jízda a opomenutí ručního zapnutí větráku.Honza 21061 píše:Tady je už asi odešlé, dělá se emulze ve vodě od té doby co to mám. Olej zůstává čistý, voda neubývá ani nepřibývá, škodovkáři svorně tvrdí že 9 z 10 škodovek dělalo emulzi odjakživa a že to nemám řešit, tak to zatím neřeším.
Tak snad jsem to teď ještě nedorazil víc. Provoz ukáže.
A Honza jistě potvrdí, 130L je nadstandardně odhlučněná, a díky konstrukci zadní nápravy se toho do kastle moc nepřenáší. A ještě zbývá povolit matice zadního držáku výfuku a dát je s kontramatkami. Pak zmizela i rezonance kolem 2000 otáček. Není nutné, hnát to do tohoto extrému: http://www.skoda.wbl.sk/Navody-tipy-tri ... torom.html
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Děda když se zbavil Moskviče 2140, tak si polepšil na Š130. Vy jste ten hluk nejspíš vnímali jako řidiči, nebo dospělí spolucestující, ke kterým se toho dopředu už tolik nedoneslo. Ale já v tomhle stroji jezdil jako asi osmiletej klučina a můžu vám říct, že se mi v tom autě snad jedinkrát nepodařilo usnout. Nejenom, že se to v tom akustickém armagedonu nedalo, ale celej zadní sedák tak rezonoval, vibroval, třásl se - nebo jak to nazvat, že po každý, co jsem na něj položil hlavu se mi po chvíli udělalo blbě. Dneska už bych si z toho asi odnesl i jiný poznatky, ale tohle jsou čistě dětský vjemy. Já jiný vzpomínky na dědovu škodovku asi ani nemám, tohle se mi vrylo do paměti silněji, než cokoli jiného (kromě jednoho vaření v po tmě, v dešti, v koloně na D1).
Ale možná jo... pokud jsi vzpomínám, tak okno vzadu šlo stáhnout úplně dolu..?, to jediný jsem na tom jako dítě oceňoval
Ale možná jo... pokud jsi vzpomínám, tak okno vzadu šlo stáhnout úplně dolu..?, to jediný jsem na tom jako dítě oceňoval
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Můžu potvrdit jak říká Teepee, stotřicítka je odhlučněná velmi dobře, vychytala totiž drtivou většinu protihlukových inovací z průběhu výroby, a taky nejvyšší stupeň protihlukové výbavy, která je u jiných modifikací vedena jako "zvláštní výbava". Příčka za zadním sedadlem včetně těch sedáků je obložena skutečně velkoryse, stejně tak celý motorový prostor.
Jestli můžu porovnat, Žigul 1500 byl od motoru o něco hlučnější, ale tam to dělaly i rezonace středního dílu, pokud byl ve dvojtlumičovém provedení. Vystřídal jsem oba druhy. Motor stotřicítky je tišší sám o sobě a připomíná už spíš Favorita.
S vibracema problém nemám, zničehonic teď nějak samy zmizely, ale ještě na sraze to vibrovalo.
Jestli můžu porovnat, Žigul 1500 byl od motoru o něco hlučnější, ale tam to dělaly i rezonace středního dílu, pokud byl ve dvojtlumičovém provedení. Vystřídal jsem oba druhy. Motor stotřicítky je tišší sám o sobě a připomíná už spíš Favorita.
S vibracema problém nemám, zničehonic teď nějak samy zmizely, ale ještě na sraze to vibrovalo.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
To má být jako co? Že si tady sedneme všichni na zadek z nějakýho nic neříkajícího článku s opsanými technickými parametry z příručky od V. Bati, kterou mám taky a rozhodně díky ní vím víc, než nějaký debil vyblije na autoweb a ještě za to dostane zaplaceno? Pch...
Jsem docela zvědavej na dobu za pár let, kdy budete vy všichni namachrovánci plivat na auta, ke kterým dneska vzhlížíte jako k božstvům.
Jsem docela zvědavej na dobu za pár let, kdy budete vy všichni namachrovánci plivat na auta, ke kterým dneska vzhlížíte jako k božstvům.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Je fakt, že stovka je jen převlečená tisícovka. Už se mi tolik, jako tisícovka nelíbí, ale tisícovku teď sháním, kudy chodím to je krásný auto. Článek je dost pod úrovní, dá se říct, že je hroznej. Stovka není špatný auto. Už první věta napovídá, že se asi nic kloudného nedočteme.
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Taktak, článek absolutně na poblití. Z celýho článku se lze dozvědět pouze to, že slaví 40 a že se autorovi nelíbila
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Hundrt odpovídá své době, podmínkám a prioritám tehdejší ekonomiky. Š1000MB ještě držela s tehdejší běžnou západní produkcí krok, Š100 již pokulhávala, ale ještě to myslím pořád šlo. Koneckonců většina lidí co vím, že ji měli na ní vzpomínají v dobrém. Myslím, že než posměšky by se hodilo spíše uznání umu našich předků co v omezených podmínkách dokázali.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Jo, tak to krutě odpadní článek! Ani jsem to celé nečetl. Hned po pár větách se mě začalo silně navalovat a to škodovku jako značku zrovna moc nemusím. Nejhorší je, že za tento výblitek dostal někdo dokonce i zaplaceno.
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
radši jsem na odkaz ani nekliknul
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ