LPG do 21013, ANO, či NE?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Laďuša »

Marťasi, načal jsi horký téma - vlak je lepší i v létě :P :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Marťas »

Například (a možná pouze) na čundr, protože v autě řidič nemůže chlastat, nebo hrát na kytaru :finga:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Cory
Příspěvky: 11608
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Cory »

Ja som mal ozona s mechanickou klapkou a mam pocit ze to slo este lepsie ako weber (akceleracia z nizkych otacok) a zralo menej ako weber,ale trosku viac ako origo ozon :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tak a teď jsi mu v hlavě udělal už úplný zmatek, že do toho nakonec zatouží dát íčko :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Sid »

Že som tak smelý by som si dovolil poradiť, že pokiaľ by to malo byť niečo ako historické vozidlo bolo by dobré mať všetko zodpovedajúce roku výroby.
Zrovna nepatrím medzi fajnšmekrov, ktorí vedia zhodnotiť každý karburátor, ale pri autách, ktoré máme v zbierke je aj OZON aj klasický karburátor. A nieako neviem vicítiť žiadneho rozdielu. O spotrebe sa viem vyjadriť len ako o diagnostickom údaji, ktorý je pri karburátore OZON nižší, ale sú to rozdiely, ktoré sú pri používaní auta na občasné výlety nepodstatné. Každopádne je spotreba 8l/100 km nižšia než menovitá hodnota uvádzaná v literatúre.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od MartasBrno »

Rozdíl je jasný. Jednak je historickým faktem, druhak je ukazatelem technologického vývoje. To, že třeba uživatel nepozná nějaký extrémní rozdíl neznamená, že se nekoná. I ten nejstarší karbec je dělaný na to aby poslouchal svého pána; musel by to být pěkný hajzl, aby si po montáži ozona majitel odfouknul a třikrát se poklonil k východu každé ráno, když do té plechovky leze.
Údaj v literatuře platí pro plné zatížení? To je dobré vědět.

K tomu ozonu předělanému na mechaniku - podle mně je subjektivně lepší funkce daná tím, že ozon má dokonalejší provedení soustav nízkého zatížení, resp. jinačí první komoru. To samo o sobě zní slibně. Druhá věc, vysoké zatížení, ovládání mechanicky prostě dává možnost obejít "vyšší moc konstruktérovu". Cory, to jsou zřejmě ty tvoje zkušenosti co popisuješ.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

Tak, jelikož byly vánoce a já sem mimo jiných věcí na Ladu dostal i právě Ozona, tak ho tam asi namontuju :-D
Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

MartasBrno píše:Podívej, Ruda nad Moravou. Tam stejně nikde žádné město není, nejbližší je Brno nebo Praha. ;-) Zajímá tě provoz meziměsto, nejlíp za dobrého počasí. V zimě bych to netrápil, v těch horách u vás... Deset let jsme jezdili do Branné na dovolenou a dělali výlety po okolí. Auto je dobré na léto, ale na zimu je lepší vlak.
Tak, u nás je největší město v okolí Šumperk a to neni ani pořádný město. Myšleno v porovnání s Brnem. Co se týká toho provozu, tak to meziměsto a pěkné počasí, to je naprostá pravda, já stejně v zimě nehodlám jezdit, ne, že bych jezdil vlakem, když už, tak autobusem, ale na zimu sou nový auta a neni třeba huntovat Žiguláka. :-)
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Sid »

Marťasi asi ti to príde divné, ale práve pri kúpe 2102 žiguli miesto 2102 posledného prevedenia s palubovkou 21011 sa až mám chuť klaňať k východu. Podľa mňa čím starší ročník, tým lepšia LADA. Ten OZON je síce pekný, ale najlepší je fungel nový. Mali sme pôvodne ten Markov slávny pretryskovaný karburátor, ale postupom času sa rozladil a sral nás až neuveriteľne. Dali sme zánovný, paráda, ale mám taký pocit, že postupne začne mať aj ten trucovné maniere. Najhoršie však je to, že v dielenskej príručke o OZONOCH nieje nič, lebo vtedy ešte neboli.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Puhi »

ako píše sid... ozon je dobrý tak do šrotu :D nikto, opakujem nikto ma nepresvedčí o tom, že je ozon dobrý karbec. Skôr, alebo neskôr zkončí, a to konči dosť rýchlo... Napr. u mňa ozon na prvú trnavu čo som bol (2008) šľapal ešte dobre, ako voľnobeh, tak aj spotreba (so 4q 7 litrov), avšak o rok na mnichovo hradiště bolo problém voľnobeh udržať nech som sa ho snažil nastaviť ako som iba chcel. a spotreba išla tiež nad 8. A druhú šancu som dal ozonu tiež, dal som druhý, vraj bezproblémový, no po pár sto kilometroch začal rovnako štrajkovať. Kúpil som úplne nový solex na 1.7, voľnobeh sa nastavuje cez klapku, mechanika na 2 klapku a neviem si vynachváliť :D odkedy som ho kúpil, a to už nejaký rok bude, som sa nastavovania voľnobehu ani nedotkol... proste podľa mňa najlepšia voľba...
Cory
Příspěvky: 11608
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Cory »

neboj aj ten sa ti dojekaká, viem o tom svoje :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od MartasBrno »

Nikoho přesvědčovat nebudu, jezdím jeden karbec bez nastavování třetí rok. Bavit se o kvalitě karbecu na ojetým verku, kterej má neznámou minulost a stav nemá smysl. Ano, správně, když je to nové, tak je to dobré. Jako skoro všechno. Ano, starší lady byly zřejmě kvalitnější, ale to přece neznamená, že by pozdější inovace byly špatné :-D Propána, kde bychom bez inovací byli? V zadku akorát.

Představte si, že by dva lidi z tisíce měli problém se vstřikováním na olítané škodě felicii s 200 000 bez údržby a chtěli by, aby to fabrika přestala vyrábět a vrátila se ke karburátorům, nejlépe 32BS co byl na škodě 100. Jasně, na něm se nic nepodělá, protože na něm nic není, je to trubka s dírkou. Ale s tím bych dotyčné poslal do zadku. Snad to pochopíte. To, že má jednotlivec potíž v jednom případě neznamená, že jsou špatné i všechny ostatní případy.

Side, dílenskou příručku si musíš pořídit novou. Anebo budeš muset nadosmrti jezdit jen se starým weberem a nikdy si nebudeš moct pořídit žádného žigula novějšího než z roku 79.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Laďuša »

Mě Webra seřídil Marek. A už jsem na něj nesáh. Pak jsem si ho vyměnil na Ozona. Seřídil mi ho Marek. A od tý doby jsem na něj zase nesáh. Je to přes 2 roky a změnu nepozoruju. Ale možná, třeba, by ta spotřeba šla zase o deci dolů, kdo ví? :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

MartasBrno píše:Nikoho přesvědčovat nebudu, jezdím jeden karbec bez nastavování třetí rok. Bavit se o kvalitě karbecu na ojetým verku, kterej má neznámou minulost a stav nemá smysl. Ano, správně, když je to nové, tak je to dobré. Jako skoro všechno. Ano, starší lady byly zřejmě kvalitnější, ale to přece neznamená, že by pozdější inovace byly špatné :-D Propána, kde bychom bez inovací byli? V zadku akorát.

Představte si, že by dva lidi z tisíce měli problém se vstřikováním na olítané škodě felicii s 200 000 bez údržby a chtěli by, aby to fabrika přestala vyrábět a vrátila se ke karburátorům, nejlépe 32BS co byl na škodě 100. Jasně, na něm se nic nepodělá, protože na něm nic není, je to trubka s dírkou. Ale s tím bych dotyčné poslal do zadku. Snad to pochopíte. To, že má jednotlivec potíž v jednom případě neznamená, že jsou špatné i všechny ostatní případy.

Side, dílenskou příručku si musíš pořídit novou. Anebo budeš muset nadosmrti jezdit jen se starým weberem a nikdy si nebudeš moct pořídit žádného žigula novějšího než z roku 79.
Toto jsou podle mě naprosto rozumná slova, totéž tvrdím i já a proto říkám, že Ozona v provozu určitě odskouším. Baví mě v tom šťourat a nebojím se, že bych něco podělal, maximálně to nepojede, no co, všecko se dá opravit :-)
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od mayo456 »

ja mám tiež ozona a no problem. :)
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“