Radku, to jestli jsi udělal dobře nebo ne, poznáš stejně až časem a průběhem provozu auta.
Koupě jakéhokoliv auta je vždy tak trochu sázkou do loterie, vše může vypadat tabulkově a papírově dobře a přesto můžeš kápnout na smolný kus, který se kazí více než je obvyklé a nebo taky naopak.
Z mých už několikaletých zkušenostech z autoservisu vím, že to, co je na konkrétním autě něšťasně zkonstruované a nebo materiálově podceněné se pokazí dříve, či později na všech. Ale většina banálních závad a nebo se neustále opakujících, je z 90 % způsobena stylem používání. Pak nemá cenu brečet, že se tam pořád něco kazí, když si málokdo přizná, že se k tomu nechová slušně ( to jsem ještě použil mírný výraz ). Takže dle mého, když se k autu člověk chová slušně odvděčí se mu spolehlivostí.
U jetého auta bohužel ale člověk není schopen ovlinit, jak se k němu choval předchozí majitel.
Dnešní auta jsou vyráběny jako spotřební věc na poněkud konzumější způsob užívání, rozhodně nejsou stavěny na 20 a víceletou životnost, japonské a korejské už vůbec ne.
Už jen z toho hlediska, že technika jde pořád dopředu, zvyšuje se bezpečnost, tak ani nikdo nechce starým autem už jezdit, i když je třeba v dobrém stavu. Vše je jen a jen o penězích a o účelu, pro který auto používám. Proto je jasné, že málokdo si už dnes koupí novou Ladu, kde se vývoj prakticky zastavil, technika zaostává za ostatními o 10 a více let, bezpečnost taky, antikorozní úprava taky není srovnatelná, tak kromě vztahu ke značce jako takové, nevidím, alespoň z mého pohledu dnes už žádné pozitiva Lady. Slabá servisní síť, s tím spojená horší asistenční služba atd. . .
Přiznejme si, že za tu cenu, za jakou nabízí dnes nový Lady je to utopie po všech stránkách. . .
Pro mě osobně má Lada kouzlo pouze jako klasika. A to do roku 90 v karburátorovém provedení.
To co se dělo potom znamenalo vždy minimální technický pokrok ve srovnání s konkurencí a kvalita rapidně dolů. V ten moment není co řešit a musíš konstatovat, žes udělal vlastně dobře, že jsi nekoupil dnešní produkt z Togliatti. A chovat se ke své Kii co nejlíp a poreferovat nám občas jestli jezdí nebo stojí zase v servisu. Přeju Ti to první, ať jezdí ku spojenosti a hodně šťastných km.
Vašátor píše:Radku, věřím, že s autíčkem žádné problémy nebudou

a je fajn, že zůstáváš v Ladaklubu

. Proč by jsi měl být psancem? Vždyť tu hodně lidí k běžnému ježdění používá jinou značku auta.
Myslím, že ne hodně, ale většina. Byť ne jako svým, ale třeba jako firemním a Ladu má jen jako hračku nebo jako koníčka. A nastane doba, kdy to takhle budou mít všichni.
Zajímal by mě skutečný počet opravdu skalních příznivců zde na fóru, kteří používají Ladu jako každodenní a jediné vozidlo. Typuju cca do 20 lidí. A rok od roku vás bude míň a celej klub se změní pouze na veterán klub pár lidí. . . Nekamenujte mě. Přiznejme si realitu. . .