Za studena nestartuje
Moderátor: Moderátoři
Za studena nestartuje
Potřeboval bych poradit...mám 2105 a za studena nestartuje teda startuje špatně, musím našlapat plyn, pak trochu vytáhnout sytič, tak 1 cm a pak při startování sešlapovat pomalu plyn a naskočí, ale když se chci rozjet, tak se dusí a zdechá, vždycky, když chci přidat plyn. Jak se ohřeje tak startuje i jede dobře. Nevím čím to je. Trochu mi bylo divné, že když není moc zima....tak nad 10 st., tak chytá i za studena bez sytiče, se sešlápnutým plynem, na sytič nechytne. Jinak karburátor jsem čistil, jsou vyměněný těsnění i membrány, předstih jsem seřídil, i vůli ventilů, jsou nové svíčky i kabely, nové víčko rozdělovače.... Svíčky nejsou černé, když jsem je kontroloval... Myslím, že by to mohlo být seřízením karburátoru, ale nevím.... Díky
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Za studena nestartuje
Jestli to chytá i zastudena bez sytiče, tak to ukazuje na bohatou směs. Při přidání plynu se to zřejmě může udusit bohatou směsí, anebo to může chcípnout příliš chudou směsí, kdyby nebyla funkční akcelerační pumpička. Jakou barvu ty svíčky mají?
Mám aspoň kousek pravdy?
Mám aspoň kousek pravdy?
Re: Za studena nestartuje
Svíčky jsou bílo cihlové.... Ale zjistil jsem, že se zasekává ta klapka kterou ovládá táhlo sytiče....když ho vytáhnu tak se úplně nezavře a když ho zasunu tak se )plně neotevře. Seřídil jsem lanko sytiče, je to lepší, ale pořád to asi není ono... Může to být třeba výškou hladiny v plovákovce?
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Za studena nestartuje
Tak to vypadá, že z karburátoru někde něco upadlo, nebo je něco zadrhnuté. Je potřeba to opravit, bez dobře funkčního mechanizmu je ten karbec na nic. dovření klapky má z principu vliv na chod za studena a studené starty. Naopak plné otevření je důležité pro teplý provoz, pokud se neotevře úplně, karbec dává příliš bohatou směs. Ale nevšřím tomu, že je v pořádku, pokud má vady v mechanice. Zasloužil by si rozebrat a provést údržbu - vyčištění a seřízení.
Re: Za studena nestartuje
Zadrhává se asi ten mosazný válečer s pružinou uvnitř který umožnuje pootevření klapky sytiče pomocí podtlaku po nastartování. Teď nikde nemůžu najít fotku karbecu tak ho budeš muset najít bez nápovědy
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Re: Za studena nestartuje
Pepa píše:Zadrhává se asi ten mosazný válečer s pružinou uvnitř který umožnuje pootevření klapky sytiče pomocí podtlaku po nastartování. Teď nikde nemůžu najít fotku karbecu tak ho budeš muset najít bez nápovědy
presne tak. tuhle soucastku a celkove cely ten mechanismus kolem podtlakoveho ovladani sytice je potreba udrzovat hladce funkcni, jinak, zejmena v zime pri studenem motoru, zacne zlobit . U me stacilo vzdy jednou za rok striknout trochu WD40 a nasledne silikonovym olejem. Je take dobre se ujistit, ze ten mosazny teleskop neni pokriveny, protoze pak jeho soucasti drhnou samy o sebe. A v neposledni rade je nutne mit funkcni samotno membranku sytice, aby podtlak vubec mohl dobre pracovat.
Promazani sytice sem vzdy radil k zakladni udrzbe spolu s ocistenim a odmastenim zapalovacich kabelu, civky a vicka rozdelovace. Pred zimou i po zimne vhodna vec
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Za studena nestartuje
Startuje někdo v létě studený motor bez sytiče,případně jen třeba do max. 50% vytáhnutého sytiče?
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za studena nestartuje
mna este napadlo, mam podobny problem ale riesenie je inde, motor nema tlaky tak to tiez zalezi v akom stave je ten motor
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Za studena nestartuje
Studený motor vždy se sytičem, v létě na půlku, nebo podle situace. Zasunout jde vždycky
Případně jde vzít za klíček a povytahovat sytič, dokud nechytne.
Případně jde vzít za klíček a povytahovat sytič, dokud nechytne.
Re: Za studena nestartuje
s 1.3 motorem to delam v zime i v lete stejne. plny sytic, start bez plynu, po par vterinach plynuleho vrceni stahnu sytic tak, aby motor normalne klidne bezel, jen moc nerval. v lete na pulku, mozna i min, v zime tak moc ne. pak zalzi na tom, jake manevry se studenym motorem chci delat. pokud me ceka plynula jizda staci sytice malo, pokud mestske rozjizdeni do krizovatek v provozu, pak to chce sytit vice. casto to delam i ve meste tak, ze sytic mam stazeny pri jizde nebo stani, ale kdyz me ceka rozjezd do krizovatky, tak ho povytahnu a pak zase uberu. tak nejak se snazim smrdet co nejmin, kdyz je na to prostor.Veverka píše:Startuje někdo v létě studený motor bez sytiče,případně jen třeba do max. 50% vytáhnutého sytiče?
jeste dodadek. vyse popsane delam od doby, co mam bezkontakt. predtim jsem plny sytic musel nechavat dele. s lepsim zapalovanim staci chudsi smes
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Za studena nestartuje
To s tou manipulací během jízdy děláme asi stejně.
Re: Za studena nestartuje
Tak. Ja mam problem ktory tu nepopisujete. Mne sa nezadrhava starter, ale takisto zohriaty motor (aj ked len trocha zohriaty) uz nenaskoci so syticom a bez plynu.
V zime (napr -20°C) rano sadnem vytiahnem sytic otocim klucom a naskoci na brnk
Prejdem cca 500 - 1000m ked sa auto este neohreje zhasnem motor a po cca 5-10min ked chcem aby chytilo ono ani za svet. Len bez sytica a s plynom, inak nie
Prejdem 300km motor je zohriaty a to iste, po cca 1minute motor nechyta...
Kde je chyba?
V zime (napr -20°C) rano sadnem vytiahnem sytic otocim klucom a naskoci na brnk
Prejdem cca 500 - 1000m ked sa auto este neohreje zhasnem motor a po cca 5-10min ked chcem aby chytilo ono ani za svet. Len bez sytica a s plynom, inak nie
Prejdem 300km motor je zohriaty a to iste, po cca 1minute motor nechyta...
Kde je chyba?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Za studena nestartuje
Tyto "drobné" odchylky si musíš vychytat asi sám. Můj předchozí Žigul 1200 weber - jak jsem se dotknul plynu u studeného motoru, byl problém jej natočit se sytičem - současnou stejnou sestavu prošlápnu 2-3x plynem a chytne bezva.corsair píše:Tak. Ja mam problem ktory tu nepopisujete. Mne sa nezadrhava starter, ale takisto zohriaty motor (aj ked len trocha zohriaty) uz nenaskoci so syticom a bez plynu.
V zime (napr -20°C) rano sadnem vytiahnem sytic otocim klucom a naskoci na brnk
Prejdem cca 500 - 1000m ked sa auto este neohreje zhasnem motor a po cca 5-10min ked chcem aby chytilo ono ani za svet. Len bez sytica a s plynom, inak nie
Prejdem 300km motor je zohriaty a to iste, po cca 1minute motor nechyta...
Kde je chyba?
Po těch 300km bych to tipoval na odpaření benzínu na teplém motoru - běžné hlavně v letních měsících. U mne je v horku kritická doba od zastavení cca 10-20minut. Předtím se ještě úplně neodpaří, po té době po prošlápnutí "naberu" a jede. V mezičase je to horší, ale vždy jsem jej nahodil.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Za studena nestartuje
Corsaire, mě to jako chyba nepřipadá. Za 1km se stačí motor i při mrazu natolik ohřát (blok např. + 20 až 30 st. Celsia), že sytič už konkrétní kus motoru nepotřebuje. Když zastavíš na 10 minut, tak se teplota lépe "rozloží", nebo přenese rovnoměrně v ostatních částech motoru. Za těchto podmínek mi dobře startovalo každé auto bez ohledu na značku. Kritických je cca prvních 20 vteřin po startu, když motor zhasne, zkondenzuje vlhkost a startuje obtížně i se sytičem. Taky mi to takto dělalo skoro každé auto. Nejkritičtějších je prvních cca 20 vteřin v zimě u startu na LPG aby motor nezhasl. Teplý karburátorový motor občas špatně chytá - často hůř, než studený, zejména u benzínu. To mi dělalo taky skoro každé auto. Vyjímkou je zase LPG, které mi u teplého motoru, nebo třeba dalších několik hodin chytá na ťuknutí. Teplý motor na LPG bez sytiče a studený třeba 10 hodin se sytičem taky na ťuk. Přitom za teplý motor LPG považuje u mého auta nikoliv skutečnou teplotu motoru, ale zhruba 2 hodiny od vypnutí motoru a to v mrazech stačí spolehlivě vychladnout. Na benzín by to bylo už zralé na sytič, u LPG ještě ne. Bude to souviset s odpařivostí plynu, případně benzínu z potrubí, karburátoru. U benzínu s přesyceností odpařené směsi. S tím můžeš udělat maximálně to, že před startem teplého motoru odkryješ vzduchový filtr, s teplým vzduchem unikne přesycená směs a zase ho zavřeš. To ale zřejmě nikdo provádět nebude..... Každopádně vyzkoušet to můžeš, aby sis to aspoň potvrdil.
Re: Za studena nestartuje
tomass píše:Corsaire, mě to jako chyba nepřipadá.
No... Odkryl som vzduchovy filter, a fakt to chytilo na brnk.tomass píše:S tím můžeš udělat maximálně to, že před startem teplého motoru odkryješ vzduchový filtr, s teplým vzduchem unikne přesycená směs a zase ho zavřeš.
Chyba bola, ze pri prefukovani trysiek sa (neviem ako) ucpala "sprcha" - tu som preštáral kúskom jemného drátu (viem ze Túma nesdoporucuje). Sprcha sprchuje a motor štartuje aj za tepla
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD