Vůle ventilů (seřízení)
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Žádný tisknutí, papír ti okýnka nepřeklopí. Pokud to chápu správně, tak máš prvně oměřit vůle, pak si umejt ruky, nabouchat to všecko do toho excelu a ten ti řekne kolik s tím máš práce a jaké.
Anebo mít pomocníka s noťasem a hlásit mu čísla. On by ti zřejmě pak hlásil práci, tudíž by to měl být někdo před kým máš respekt
Anebo mít pomocníka s noťasem a hlásit mu čísla. On by ti zřejmě pak hlásil práci, tudíž by to měl být někdo před kým máš respekt
Vždyť je uvedenej vzoreček,dle kterýho to počítá. Takže bych řekl, že nejni bezpodmínečně nutný mít zaplej pc.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Myslím, že to nouzový použití je dokonce lepší, páč na počítač si pak člověk musí umejt ruce. A nač plácat solvinu dvakrát když stačí jen jednou.zelvotron píše:nouzový ruční použití
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Aha, já si říkal ...
Každopádně na seřízení v knize taky píšou o přípravku. Já to ještě nerozebíral, tak nemám představu, jak to tam vypadá, jen že jsou tam oddělitelný "okýnka" ...
No, asi to v nestřeženou chvíli udělám, proměřím vůle, a pak už snad i budu vědět, co je potřeba ...
Každopádně na seřízení v knize taky píšou o přípravku. Já to ještě nerozebíral, tak nemám představu, jak to tam vypadá, jen že jsou tam oddělitelný "okýnka" ...
No, asi to v nestřeženou chvíli udělám, proměřím vůle, a pak už snad i budu vědět, co je potřeba ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Jo, přípravky jsou na to dva, taková páka na stlačení zdvihátka, cose šroubuje na šrouby víka a pak takovej hajzlík co to zdvihátko zajistí. Ale jde použít i dva vhodný šroubováky.
V knížkách je obvykle uvedenej ten přípravek, jak na to se šroubovákama je třeba na CD VAZ 2112 tady v sekci manuály by měl bejt odkaz. Jinak s těma šroubovákama to chce trpělivost, páč to tam zůstává zatopený olejem a klouže to. Hlavně podložku nevyndavej prstama, ale šroubováčkem/pinzetou/kleštěma.
V knížkách je obvykle uvedenej ten přípravek, jak na to se šroubovákama je třeba na CD VAZ 2112 tady v sekci manuály by měl bejt odkaz. Jinak s těma šroubovákama to chce trpělivost, páč to tam zůstává zatopený olejem a klouže to. Hlavně podložku nevyndavej prstama, ale šroubováčkem/pinzetou/kleštěma.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si udělal přípravek, po celodenním sváření a broušení mám takovou věc, která se vecpe mezi vačku a stlačený ventil, pootočí se hřídelí, a věc udrží ventil stlačený (byť ne úplně, ale to už je jen trochu o doladění přípravku).
Tu pecku ale pořád nemůžu dostat ven ... podle obrázků je tam volně, nebo se pletu? Teď mě napadlo akorát jít si nabrousit šroubováček
To by bylo ... potřetí to jen kvůli tomuhle přehazovat nechci.
Jinak ventil 2 má vůli výfukového (0.32) a 5 (0.26) vůli sacího. Ten zvuk jsem kdysi hlásil ještě na garančce v Sadské, ale myslím, že p. Nedbal ventily nedělal. Posledních nějakých 10 tisíc km už to studené klepe jako ďas, pamatuju si, jak v Unhošti myslím Saša soudil, že není dotažené výfukové potrubí (ten zvuk tomu odpovídal).
Prozatím chci tu pecku přehodit, snad by to mohlo pomoct. Debil jsem si ale zase zapomněl koupit šupleru, sakra ...
Ostatní ventily jsou buď OK, nebo na hraně té menší meze pro sací, resp. výfukové. Ještě sedmička je mimo víc, ale ne o tolik (cca 0.28).
Ty setiny dávám trochu od boku, podle toho, jak snadno tam šla měrka (ty jsou po 0.05).
Tu pecku ale pořád nemůžu dostat ven ... podle obrázků je tam volně, nebo se pletu? Teď mě napadlo akorát jít si nabrousit šroubováček
To by bylo ... potřetí to jen kvůli tomuhle přehazovat nechci.
Jinak ventil 2 má vůli výfukového (0.32) a 5 (0.26) vůli sacího. Ten zvuk jsem kdysi hlásil ještě na garančce v Sadské, ale myslím, že p. Nedbal ventily nedělal. Posledních nějakých 10 tisíc km už to studené klepe jako ďas, pamatuju si, jak v Unhošti myslím Saša soudil, že není dotažené výfukové potrubí (ten zvuk tomu odpovídal).
Prozatím chci tu pecku přehodit, snad by to mohlo pomoct. Debil jsem si ale zase zapomněl koupit šupleru, sakra ...
Ostatní ventily jsou buď OK, nebo na hraně té menší meze pro sací, resp. výfukové. Ještě sedmička je mimo víc, ale ne o tolik (cca 0.28).
Ty setiny dávám trochu od boku, podle toho, jak snadno tam šla měrka (ty jsou po 0.05).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Jakou pecku? Jestli myslíš podložku, tak ta je tam volně, zdvihátko má na obvodu takovej výřez, kterým jde kleštičkama nebo šroubováčkem vydloubnout. Nedoporučuju tam moc strkat prsty.dmatej píše:Tu pecku ale pořád nemůžu dostat ven ... podle obrázků je tam volně, nebo se pletu? Teď mě napadlo akorát jít si nabrousit šroubováček
To by bylo ... potřetí to jen kvůli tomuhle přehazovat nechci.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
prsty
Myslím, že to by mu ani strach nedovolil tam strkat prstyzelvotron píše: Nedoporučuju tam moc strkat prsty.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Jo takhle se používá ten Tvůj přípravek! Já to pořád nechápal. Nicméně já nehodlal sundavat vačku, tak z toho bylo trochu hodinářské odpoledne ...
Nakonec jsem přelouskal čísla ze všech podložek, změřil několikrát všechny vůle, přehodil 2 a 5. Objednávat budu 3,70, 3,75 a 3,80, ale nic z toho není akutní, krom ventilu 8, ten má vůli 0,27, což je o 0,03 pod povoleným minimem výfukového. Otázkou je chyba měrek, vůle se ale časem spíš zvětší než zmenší, takže to snad bude ok.
Jinan nedoporučuji měřit vůli hned po vyndavání a znovuosazování podložek, chyba je plus mínus 0,10mm. Chce to nechat trochu zaběhnout motor, podložky se zaklepou, vytěsní se olej pod nimi (takže pak zase nepůjdou odlepit ), pak se teprv dají měřit vůle na setiny.
Před vyndaváním podložek doporučuji "žanetou" vytáhnout olej z hlavy, je to jen 50ml, pak aspoň uvidíte, jestli vám přípravek nehnípe na podložce (jako mně )
Tloušťky podložek zapíšu Berušce do deníčku, později mi už bude stačit měřit už jen vůle, snad. Jinak materiál podložek je velmi odolný, nedokázaly jim ublížit ani "vzteklé kombinačky"
Nakonec jsem přelouskal čísla ze všech podložek, změřil několikrát všechny vůle, přehodil 2 a 5. Objednávat budu 3,70, 3,75 a 3,80, ale nic z toho není akutní, krom ventilu 8, ten má vůli 0,27, což je o 0,03 pod povoleným minimem výfukového. Otázkou je chyba měrek, vůle se ale časem spíš zvětší než zmenší, takže to snad bude ok.
Jinan nedoporučuji měřit vůli hned po vyndavání a znovuosazování podložek, chyba je plus mínus 0,10mm. Chce to nechat trochu zaběhnout motor, podložky se zaklepou, vytěsní se olej pod nimi (takže pak zase nepůjdou odlepit ), pak se teprv dají měřit vůle na setiny.
Před vyndaváním podložek doporučuji "žanetou" vytáhnout olej z hlavy, je to jen 50ml, pak aspoň uvidíte, jestli vám přípravek nehnípe na podložce (jako mně )
Tloušťky podložek zapíšu Berušce do deníčku, později mi už bude stačit měřit už jen vůle, snad. Jinak materiál podložek je velmi odolný, nedokázaly jim ublížit ani "vzteklé kombinačky"
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Vůle ventilů (seřízení)
V "okně výkřiků" byl dotaz na termíny kontroly ventilové vůle 8V motorů ř.211x. K mojí 2112 16V jsem dostal servisní knížku s doporučením kontroly ventilové vůle každých 30 kkm !!! ??? a aby se to nepletlo, tak v návodu k obsluze je popsán 8V motor s karburátorem!!!! ???? Dodnes jsem se po mnoha intervencích v Praze, Pardubicích, Mělníku i Togliatti nedopátral jak to vlastně je myšleno ,vč. dalších nesrovnalostí !!!!!
Ještě že je tady LadaKlub a vlastní hlava a ruce.
Takže jediné co jsem pro 8V našel je toto:
Ještě že je tady LadaKlub a vlastní hlava a ruce.
Takže jediné co jsem pro 8V našel je toto:
- Přílohy
-
- vule_vent8V.doc
- (27 KiB) Staženo 443 x
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.