Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
klap-klap-cink, to zná každý. Na aretaci jsem při svém minisrovnávání minule zapomněl. Škodovka vítězí. Takhle dobře funkční nebyla ani u Wartburga a na druhou stranu zažil jsem snad jediného Žigula, kde by byla funkční - tuším Jahoda.
Přístrojovka se mi nejvíc líbí u 2106. Sedmička má pěknou, ale jak se tam po letech začne všechno kroutit a praskat, je to na nic.
Obecně se dá říct, že Žigulíky byly takové komorněji laděné, usedlé, něco jako menší Volha. Škodovka 105-130 byla naopak laděná trochu sportovněji. Bohužel soudruzi nedovolili, aby to trochu jelo, aby se tomu dal motor OHC apod. Ta snaha se konstruktérům ale upřít nedá. Nakonec u typu 130 se to už podařilo dohnat téměř k dokonalosti.
Přístrojovka se mi nejvíc líbí u 2106. Sedmička má pěknou, ale jak se tam po letech začne všechno kroutit a praskat, je to na nic.
Obecně se dá říct, že Žigulíky byly takové komorněji laděné, usedlé, něco jako menší Volha. Škodovka 105-130 byla naopak laděná trochu sportovněji. Bohužel soudruzi nedovolili, aby to trochu jelo, aby se tomu dal motor OHC apod. Ta snaha se konstruktérům ale upřít nedá. Nakonec u typu 130 se to už podařilo dohnat téměř k dokonalosti.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Momentálně mám možnost porovnat tyto dva vozy.Od minulého týdne jsem majittelem Škody 105l z roku 1985.Co se týče popisovaných věci ,tak v porovnaní : interier má lépe zpracovaný Lada.Sedačky jsou u Škodovky tvrdší a né tak pohodlné.Výplně dveří nejsou také nic moc co se týče zrpacování.Vzhledově má Lada hezčí tvary.
Největší bolestí je motor ,který je v interieru hodně slyšet
Neberu to nějak kriticky ,když chci luxusnější jízdu ,tak sednu do Lady a je po problému
Toť můj pohled
Největší bolestí je motor ,který je v interieru hodně slyšet
Neberu to nějak kriticky ,když chci luxusnější jízdu ,tak sednu do Lady a je po problému
Toť můj pohled
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Před Ladami jsem vlastnil pár škodovek:100,110R,z novějších 105L,120 a 130 Rapid.Pokud mohu srovnávat, tak 01 je určitě lepší než š100.Staré kupátko je pro fajnšmekry, tam mám určitě lepší pocit než v 01.Navíc to i lépe jelo. š 105,motor tragédie,v Mkové versi je interiér lepší než v 01,avšak horší než v 03 nebo 06. Rapid byl fajn,jezdilo se mi s ním dobře,ale srovnat ho lze s 07. Čili abych udělal nějaký žebříček,co se týče pohodlí + motor,vynechávám design z aut,které jsem měl (kromě Fordu Fiesta I):
1)Lada 110
2) 2107
3)Rapid
4)2106
5)2103
6)š 110R
7)2105
š120
9)2101
10)š100
a nejhorší byl Moskvič
1)Lada 110
2) 2107
3)Rapid
4)2106
5)2103
6)š 110R
7)2105
š120
9)2101
10)š100
a nejhorší byl Moskvič
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
radek mb, jakou motorizaci si v Moskviči měl .POkud to byla 1360 ,tak plně chápu to poslední místo .
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
radek mb píše:Před Ladami jsem vlastnil pár škodovek:100,110R,z novějších 105L,120 a 130 Rapid.Pokud mohu srovnávat, tak 01 je určitě lepší než š100.Staré kupátko je pro fajnšmekry, tam mám určitě lepší pocit než v 01.Navíc to i lépe jelo. š 105,motor tragédie,v Mkové versi je interiér lepší než v 01,avšak horší než v 03 nebo 06. Rapid byl fajn,jezdilo se mi s ním dobře,ale srovnat ho lze s 07. Čili abych udělal nějaký žebříček,co se týče pohodlí + motor,vynechávám design z aut,které jsem měl (kromě Fordu Fiesta I):
1)Lada 110
2) 2107
3)Rapid
4)2106
5)2103
6)š 110R
7)2105
š120
9)2101
10)š100
a nejhorší byl Moskvič
My také měli před 21011 Moskviče ... bílýho... 4-voko a otec si nestěžoval ... jezdilo to dobře . Tedy ke konci (než jsme ho dali do bazaru do Prostějova a koupili 21011) tak už se mu moc nechtělo, obzvláště v kopcích byl dýchavičný a začal strašně žrát, pokud si vzpomínám, tak otec říkal něco o 11 - 13 litrech, v mládí prý jezdil za 8. L.Jakub Metelka píše:radek mb, jakou motorizaci si v Moskviči měl .POkud to byla 1360 ,tak plně chápu to poslední místo .
Pozn. moderátora: hoši, už se zase dostáváte (všichni, vč. mě) do OT! Opět začínáme srovnávat, to už tady bylo a resume bylo řečeno. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Lidi prosim Vás co to tady píšete?....Nelze přece srovnávat hundrtovky,Husákovy pomsty,105 ky, užovky, emka a další pojízdné katastrofy se skutečnými automobily. Tím mám namysli cokoliv od 2101 a výše. RL
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Zde můj žebříček:
1)Lada 110
2)2107
3)2106
4)2103
5)2105
6)2104
7)2101
8)Moskvič
a další nejhorší bylo cokoliv co mělo ve znaku postřelenou slepici
nebudu prosím dál rozebírat výhody OHC motorů, 5x ložená klika, tvrzené ventilové sedla atd....
už vůbec se nebudu zminovat o Škodováckém bezceleru, jehož zvuk, nebo spíše hluk mi připomíná špatně namazaný šicí stroj.....a jízdní vlastnosti? zkuste ten lehký předek srovnat na sněhu.
1)Lada 110
2)2107
3)2106
4)2103
5)2105
6)2104
7)2101
8)Moskvič
a další nejhorší bylo cokoliv co mělo ve znaku postřelenou slepici
nebudu prosím dál rozebírat výhody OHC motorů, 5x ložená klika, tvrzené ventilové sedla atd....
už vůbec se nebudu zminovat o Škodováckém bezceleru, jehož zvuk, nebo spíše hluk mi připomíná špatně namazaný šicí stroj.....a jízdní vlastnosti? zkuste ten lehký předek srovnat na sněhu.
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Tady se musím, ač Ladista od r 1988 Škodovky zastat a souhlasit s Tebou pouze pokud jde o výrobu vozů Škoda v letech 1968 - 1988.MartinL39 píše:Lidi prosim Vás co to tady píšete?....Nelze přece srovnávat hundrtovky,Husákovy pomsty,105 ky, užovky, emka a další pojízdné katastrofy se skutečnými automobily. Tím mám namysli cokoliv od 2101 a výše. RL
Cituji dvě části mého dopisu motoristické rubrice novin Vltava Labe Press :
<<< První můj vlastní a bohužel i poslední vůz z Mladé Boleslavi / Kvasin byla opět Škoda Octavia Combi 1250 . Tento vůz byl ve své době určitě optimálním řešením rodinného vozu co do ceny a užitné hodnoty. Najel jsem s ním za 22 let cca 180 000 km po celé tehdejší nám dostupné Evropě k plné spokojenosti a několikrát jsem stál "na bedně" při úspěšném absolvování svazarmovské BOAS rallye.
Proto věřím ,že i tento vůz by si býval zasloužil pokračování vývoje. Většina jeho nedostatků totiž spočívala v realizaci nesmyslných "zlepšováků" - jen namátkou - poddimenzovaná ložiska zadních kol (u Š 1202 již byla zesílena), náhrada měděných vinutí hliníkem a náhrada plastových trubiček podtlakového regulátoru a mazání spojkového ložiska gumou neodolávající oleji a bezinu atd. Důsledkem této poslední doslova "haléřové" úspory byla ztráta milionových trhů v severských zemích.
Nebudu se zde rozepisovat o éře vozů s motorem vzadu vyráběných cca do r.1988 . Ty moje Oktávka ve zdraví přežila a nejsem přesvědčen o tom, zda to byl dobrý tah v době, kdy ostatní evropské automobilky toto nepříliš šťastné řešení opouštěly (VW, NSU, Fiat, Renault) .>>>
<<< Dodnes když vidím motor Š 1203 (v podstatě Š-Popular OHV r.v.1938),smekám před konstruktéry Škodovky z let 1935 - 1940, kteří kdyby měli možnost pokračovat ve vývoji těchto motorů a vozů ,byla by to dnes s největší pravděpodobností značka Škoda ,která by diktovala směr evropského vývoje automobilismu.MartinL39 píše: ...nejhorší bylo cokoliv co mělo ve znaku postřelenou slepici
nebudu prosím dál rozebírat výhody OHC motorů, 5x ložená klika, tvrzené ventilové sedla atd....
Poprvé tento trend přerušili fašisté ,podruhé komunisti. Pro ty ,kdo nevědí o čem mluvím - jde o prototypy vozů Škoda s motory 2000 OHC, které byly ve své době světovou špičkou, ale nesměly se vyrábět ,poněvadž by na evropských trzích svými parametry, kvalitou i cenou " převálcovaly " sovětské Volhy, Moskviče , licenční Fiaty-Žigulíky a polské P125 , rumunské Dacie i Wartburgy z bývalé NDR .
Není všeobecně známo ,že prototypy těchto motorů - po mnoha letech od ukončení svého vývoje namontované v buginách našich jezdců, dlouhou dobu porážely na autokrosových tratích vozy poháněné motory VW, Porsche, Chevrolet a dalších světových značek.
Škodovka ve své době znamenala i velkou konkurenci na populárních rallye Monte Carlo ,Tisíce jezer a dalších i v silničních závodech F3 (Škoda-Lucia) .>>>
A nesmí se zapomínat, že řada VAZ 2101 - 2107 byla v podstatě upravený Fiat 124 a částečně i F-Mirafiori.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Hodně jsem se zajímal jak to bylo s projektem Škoda 720 740 tedy /zašlapané projekty/
Mýtus o tom, jak nám Rusové zakazovali tento skvost vyrábět vyvrací následující článek:
http://www.profit.cz/clanek/historicke- ... -skodovky/
Nejhezčí škodovku pohřbila Bratislava
Traduje se, že výrobu vozu Škoda 720 zakázali Rusové. „Říká to tady skoro každý návštěvník,“ potvrzuje Ticová. Podle vzpomínek pamětníků však Sověti naopak upozorňovali ostatní socialistické státy, že se nemohou spoléhat na příval žigulíků, a Moskva dokonce uvažovala o dovozu Škody 720. Rovněž ředitel Sdružení automobilového průmyslu ČR Antonín Šípek soudí, že důvody byly čistě ekonomické. Legenda o sovětském zákazu však stále žije. V normalizovaných 70. letech vypadala tato verze pravděpodobně a tehdejším představitelům se zřejmě docela hodila. Aspoň nemuseli nikomu nic vysvětlovat.
Já na to mám stejný názor, navíc si kladu otázku, kde by dnes Škodovka byla bez WW?
Ale přece jenom, doba je jiná, proč Škodovka nedělá Yetty v prodložené verzi? Proč nedělá něco jako Sharan? Proč nedělá malé dodávky jako je např: Peugeot Expert? WW T5 ????
Nevěřte tomu, že Rusy zakázali, já bych řekl, že zákazy jdou z Německa a to se píše rok 2011!
Mýtus o tom, jak nám Rusové zakazovali tento skvost vyrábět vyvrací následující článek:
http://www.profit.cz/clanek/historicke- ... -skodovky/
Nejhezčí škodovku pohřbila Bratislava
Traduje se, že výrobu vozu Škoda 720 zakázali Rusové. „Říká to tady skoro každý návštěvník,“ potvrzuje Ticová. Podle vzpomínek pamětníků však Sověti naopak upozorňovali ostatní socialistické státy, že se nemohou spoléhat na příval žigulíků, a Moskva dokonce uvažovala o dovozu Škody 720. Rovněž ředitel Sdružení automobilového průmyslu ČR Antonín Šípek soudí, že důvody byly čistě ekonomické. Legenda o sovětském zákazu však stále žije. V normalizovaných 70. letech vypadala tato verze pravděpodobně a tehdejším představitelům se zřejmě docela hodila. Aspoň nemuseli nikomu nic vysvětlovat.
Já na to mám stejný názor, navíc si kladu otázku, kde by dnes Škodovka byla bez WW?
Ale přece jenom, doba je jiná, proč Škodovka nedělá Yetty v prodložené verzi? Proč nedělá něco jako Sharan? Proč nedělá malé dodávky jako je např: Peugeot Expert? WW T5 ????
Nevěřte tomu, že Rusy zakázali, já bych řekl, že zákazy jdou z Německa a to se píše rok 2011!
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
pochovala ju bratislava??? Ved v tej relacii hovorili dokonca o tom, ze v BA sa prototypy vyrabali a testovali, aj ked zhora uz bolo rozhodnute o jej osude...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Ano, to sa vraj možno hovorí, ale na samom začiatku diskuzie bolo napísané, že Škodovku treba podomácku dorobit. To je jádrom tématu.
Další Škodovka /Škoda Favorit/ bola v očiach Slováka "Škoda hovorit"
Další Škodovka /Škoda Favorit/ bola v očiach Slováka "Škoda hovorit"
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Ano.Na Sk tento fakt pochopitelně nebude moc populární,ale penízky na výrobu š720/740 beze zbytku spolykala výstavba BAZky+Trnava.Možná lze přidat ještě "klid na práci" a lpění vedení AZNP na š105/120.Skončilo to všechno ne ouplně dodělaným favoritem,pak hromadou š120/rapidů/1203 skladem pro které nebyl už moc odbyt ani u nás v čssr a finančním dloužkem na počátku 90tých let.Cory píše:pochovala ju bratislava???...
Pohádky o zákazu výroby řady 720 ze sssr jsou mezi náma,bez urážky často výplodem českého člověka,proč to nehodit na ty rusáky že .naše vedení si to rozhodlo samo.Samara se také dovážela jen 3d.aby nekonkurovala favoritu.
Mmch sovětští představitelé opakovaně urgovali na výrobu auta s motorem 1500cm v československu,nejlépe s předním pohonem,togliatti nestíhalo.Čekání na toto nové CS auto měl být i jeden z důvodů,proč byl tak dlouho ve výrobě klasický zadokolní moskvič,tj. až do 1988.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Tak se nám tady zase někdo rozplývá nad kvalitami Žigulíků na úkor "mizerných" Škodovek s motorem vzadu. Jak jinak.
Přední nápravu lze samozřejmě stejně jako u Žigula zadní - přitížit o cca 30 kg. Vlastnosti se změní. Stejně jako se změní naprosto neuvěřitelně nemožné trakční vlastnosti Žigulíka, pokud má prázdný kufr. V tomhle směru se naopak těším, až pod Škodovkou bude vrstva sněhu.
Ad motory: Nemyslím, že by v kubatuře a výkonu který srovnáváme, byl třikrát uložený klikový hřídel nějak extra chybný krok. Motory jako takové problémy nemají a za celé ty roky se přišlo na všechna jiná slabá místa, než že by se na něčem podepisovala 3x uložená klika.
Rozvody OHV jsou tak "špatné", že stačí na ventily sáhnout v intervalu, ve kterém jsem musel na Žigulu dělat ventily tak 2x, aby nezačaly klapat, nebo mít zkrátka "mimohodnoty". To samé s řetězem. Někteří z nás vyměnili napínák a ten se jim po chvíli rozpadl... Ostatní měli problémy řetěz dopnout.
Seřízení zapalování, u Žigula pokud jsem s ním dělal ještě svých 20 tis. ročně, dělal jsem to téměř jednou měsíčně aby motor nezvonil, a přestal jsem, až když mi víc času prostál před barákem a tedy nebylo potřeba do něj hrabat. Zapalování většiny 105/120 co jsem vypozoroval od dlouholetých Škodovkářů, hrábli do něj jednou a když to udělali dobře, dávalo jim i po velmi dlouhém proběhu stálé hodnoty. Já na něj taky ještě nehrabal - není důvod.
Myslím, že ani jednomu z těch aut není nic co extra vyčítat a když, tak se to vykompenzuje jinou jeho výhodou proti druhému.
Že je motor okřídleného šípu dobře udělaný, dokazuje i to, že je po úpravách a inovacích de facto používán dodnes. Já bych ho zase tolik nepomlouval. A jeho zvuk je náhodou výborný.
Přední nápravu lze samozřejmě stejně jako u Žigula zadní - přitížit o cca 30 kg. Vlastnosti se změní. Stejně jako se změní naprosto neuvěřitelně nemožné trakční vlastnosti Žigulíka, pokud má prázdný kufr. V tomhle směru se naopak těším, až pod Škodovkou bude vrstva sněhu.
Ad motory: Nemyslím, že by v kubatuře a výkonu který srovnáváme, byl třikrát uložený klikový hřídel nějak extra chybný krok. Motory jako takové problémy nemají a za celé ty roky se přišlo na všechna jiná slabá místa, než že by se na něčem podepisovala 3x uložená klika.
Rozvody OHV jsou tak "špatné", že stačí na ventily sáhnout v intervalu, ve kterém jsem musel na Žigulu dělat ventily tak 2x, aby nezačaly klapat, nebo mít zkrátka "mimohodnoty". To samé s řetězem. Někteří z nás vyměnili napínák a ten se jim po chvíli rozpadl... Ostatní měli problémy řetěz dopnout.
Seřízení zapalování, u Žigula pokud jsem s ním dělal ještě svých 20 tis. ročně, dělal jsem to téměř jednou měsíčně aby motor nezvonil, a přestal jsem, až když mi víc času prostál před barákem a tedy nebylo potřeba do něj hrabat. Zapalování většiny 105/120 co jsem vypozoroval od dlouholetých Škodovkářů, hrábli do něj jednou a když to udělali dobře, dávalo jim i po velmi dlouhém proběhu stálé hodnoty. Já na něj taky ještě nehrabal - není důvod.
Myslím, že ani jednomu z těch aut není nic co extra vyčítat a když, tak se to vykompenzuje jinou jeho výhodou proti druhému.
Že je motor okřídleného šípu dobře udělaný, dokazuje i to, že je po úpravách a inovacích de facto používán dodnes. Já bych ho zase tolik nepomlouval. A jeho zvuk je náhodou výborný.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno