Lada 2106
Moderátor: Moderátoři
Lada 2106
Zdravím, nedávno jsem si koupil dva rezavé "čtyřoké" Žigulíky, příští rok se snad pustím do oprav - zatím bych je chtěl nakonzervovat na zimu. Nevíte někdo jak? Četl jsem něco o lití trochy petroleje do válců, ale týkalo se to Wartburgu.
Nikdo z rodiny není automechanik, takže nemám moc znalostí - prosím pokud víte o něčem, na co bych si měl dát pozor, napište mi. Nerad bych něco pokazil.
A teď jak jsem se tomu dostal: dědeček měl kdysi Ladu 1600, pak 1500S - tu dal rodičům, bylo to první auto, ve kterém jsem byl v roce 2000 ji táta prodal přes inzerát za pár tisíc (byla ještě v dobrém stavu, trochu hnily přední blatníky) člověku, který se pak ozval s tím, že "to auto ma špatnej diferencijal, vraťte mi penize nebo vam rozmlatim byt". V AAA draze koupil (h)nissan diesel, který se pořád porouchával (ten je už taky dávno pryč). V roce 2007 si kamarád koupil trochu vrakovitý Trabant a jízda v něm se mi tak zalíbila, že jsem také nějakého chtěl (což jsem samozřejmě vzhledem k věku neuskutečnil). Ke konci roku 2010 jsem si na to vzpoměl a začal se po nějakém poohlížet (zase se nepovedlo). Po pár týdnech mi ale začalo být jasné, že sháním Ladu a že mi tohle krásné auto schází. Čtyři světla, chromy, typický zvuk, strop s optickým klamem. Před Vánoci jsem objevil inzerát „prodám 2x Ladu 2106“. Dvakrát mi to rodiče překazili, tak jsem si vzal od souseda, který se ho zbavoval, Trabanta se zadřeným motorem. Stejně mi to ale nedalo, zdálo se mi o Ladě, myslel jsem na Ladu a tak dlouho jsem rodiče přemlouval, že mi ji nakonec povolili. Zjistil jsem, že na mě onen inzerát počkal (až do srpna!), domluvili jsme se s prodejcem a za pár dní to bylo…
Takže teď mám vraky tři neboli jsem „ztracený případ“, jak jsem se tu někde dočetl.
---
Do této sekce jsem téma dal proto, že se opravy budou týkat všeho a že má být o mých Ladách celkově.
Přidám sem i nějaké fotky. A psát mi, že je oprava nesmyslná, nemá cenu. Když si něco usmyslím, nevzdám se toho .
Díky za rady.
Nikdo z rodiny není automechanik, takže nemám moc znalostí - prosím pokud víte o něčem, na co bych si měl dát pozor, napište mi. Nerad bych něco pokazil.
A teď jak jsem se tomu dostal: dědeček měl kdysi Ladu 1600, pak 1500S - tu dal rodičům, bylo to první auto, ve kterém jsem byl v roce 2000 ji táta prodal přes inzerát za pár tisíc (byla ještě v dobrém stavu, trochu hnily přední blatníky) člověku, který se pak ozval s tím, že "to auto ma špatnej diferencijal, vraťte mi penize nebo vam rozmlatim byt". V AAA draze koupil (h)nissan diesel, který se pořád porouchával (ten je už taky dávno pryč). V roce 2007 si kamarád koupil trochu vrakovitý Trabant a jízda v něm se mi tak zalíbila, že jsem také nějakého chtěl (což jsem samozřejmě vzhledem k věku neuskutečnil). Ke konci roku 2010 jsem si na to vzpoměl a začal se po nějakém poohlížet (zase se nepovedlo). Po pár týdnech mi ale začalo být jasné, že sháním Ladu a že mi tohle krásné auto schází. Čtyři světla, chromy, typický zvuk, strop s optickým klamem. Před Vánoci jsem objevil inzerát „prodám 2x Ladu 2106“. Dvakrát mi to rodiče překazili, tak jsem si vzal od souseda, který se ho zbavoval, Trabanta se zadřeným motorem. Stejně mi to ale nedalo, zdálo se mi o Ladě, myslel jsem na Ladu a tak dlouho jsem rodiče přemlouval, že mi ji nakonec povolili. Zjistil jsem, že na mě onen inzerát počkal (až do srpna!), domluvili jsme se s prodejcem a za pár dní to bylo…
Takže teď mám vraky tři neboli jsem „ztracený případ“, jak jsem se tu někde dočetl.
---
Do této sekce jsem téma dal proto, že se opravy budou týkat všeho a že má být o mých Ladách celkově.
Přidám sem i nějaké fotky. A psát mi, že je oprava nesmyslná, nemá cenu. Když si něco usmyslím, nevzdám se toho .
Díky za rady.
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2106
Tak bych tě tu rád uvítal ,taktéž mám dvě Lady 2106 obě jsou rok 1978 .
Konzervaci motoru jsem na svých autech prováděl ,tak že jsem vytáhl svičku do válce stříknul trochu oleje následně protočil klikou a dal svíčku zpět.Toto je není můj nápad ,ale rada zdejších odborníků
Těším se na fotky a rozhodně si nenech pokazit chuť je dát dohromady.Jsem také ztracený případ což určitě sám brzy poznáš
Konzervaci motoru jsem na svých autech prováděl ,tak že jsem vytáhl svičku do válce stříknul trochu oleje následně protočil klikou a dal svíčku zpět.Toto je není můj nápad ,ale rada zdejších odborníků
Těším se na fotky a rozhodně si nenech pokazit chuť je dát dohromady.Jsem také ztracený případ což určitě sám brzy poznáš
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Re: Lada 2106
v prvom rade ťa vítam, v druhom rade by som ti chcel povedať žebyť na tvojom mieste tak si radšej kúpim jednu poriadnu aj keby som ju mal zháňať rok ako 3 ktoré nie su v kto vie akom stave ako píšeš. čo sa týka garážovania celkovo proces nie je náročný. stačí auto postaviť na podstavce, odpojiť baterku, do chaldiacej sústavy dať nemrznúcu zmes alebo ju vypustiť, auto umyť naleštiť, zapchať otvory na vzduchovom filtri, výfuku novinový, papierom, prikryť auto priedušnou plachtou aby aj prikrytá kasňa dýchala a pootvoriť okná na aute. viac je toho písane po fôre stačí hľadať
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2106
Vítám tě taky,
pokud jsou ve vrakoidním stavu uškodí jim vůbec stání venku? Osobně si myslím, že pokud vedle nejezdí sypač tak se to už moc nezhorší... (motoru to nevadí - vyzkoušeno u naší 04, která už 2roky stojí v Praze na ulici. Rez nepřibývá a vždy když město uklízí tak naskočí na maximálně druhé otočení - samo, že baterka je při stání uklizena v teple)
Těším se na nějaké fotky (doufám, že jsou v horším stavu než naše 04 - Aspoň by ta naše nebyla nejhorší v klubu... )
pokud jsou ve vrakoidním stavu uškodí jim vůbec stání venku? Osobně si myslím, že pokud vedle nejezdí sypač tak se to už moc nezhorší... (motoru to nevadí - vyzkoušeno u naší 04, která už 2roky stojí v Praze na ulici. Rez nepřibývá a vždy když město uklízí tak naskočí na maximálně druhé otočení - samo, že baterka je při stání uklizena v teple)
Těším se na nějaké fotky (doufám, že jsou v horším stavu než naše 04 - Aspoň by ta naše nebyla nejhorší v klubu... )
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Lada 2106
Jakub Metelka: díky za radu, jaký olej by to měl být? Obyčejný motorový pro 4takt?
Ke stavu: sice jsou obě dost rezavé, ale zase bude oprava o to dobrodružnější a nebudu si vyčítat, že používám muzejní kousek. Navíc nebyly daleko a poslední dobou se začaly objevovat inzeráty za přehnané ceny, tak jsem si říkal : teď nebo nikdy. Z té žluté bych chtěl udělat veterána, béžovou mít i na normální provoz (samozřejmě ne do soli).
Tady jsou nějaké fotky:
Ke stavu: sice jsou obě dost rezavé, ale zase bude oprava o to dobrodružnější a nebudu si vyčítat, že používám muzejní kousek. Navíc nebyly daleko a poslední dobou se začaly objevovat inzeráty za přehnané ceny, tak jsem si říkal : teď nebo nikdy. Z té žluté bych chtěl udělat veterána, béžovou mít i na normální provoz (samozřejmě ne do soli).
Tady jsou nějaké fotky:
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
další fotky
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
ještě další...
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
a ještě další
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
hniloba
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
Nechci ti brát iluze - to je katastrofa!Vždyt je to na tabák!
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Lada 2106
Pokud jsou tohle nejhorší místa a zespodu je to zachovalý, tak dejme tomu, že by to stálo za záchranu, nebo pokud si to všechno uděláš sám, tak opravit se dá všechno, ale takhle to vypadá strašlivě. Tažlutá vypadá teda trochu líp, ale ta bílá je fakt hustá.
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2106
když vidim ty fotky, tak ti přeju hodně štěstí aby se ti podařilo dát to dokupy. Dá ti hooodně práce opravit to co je vidět na fotkách + ještě se určitě najdou věci kolem motoru, podvozku atd. Doufám že ti nadšení vydrží.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Lada 2106
No comment .......... vzal bych interiér béžový
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Lada 2106
Panejo. To si užiješ. Ale na druhou stranu, pokud tě to baví a máš móře času, a dost peněz, tak proč ne, ale já bych na to gule teda neměl. Ta žlutá je dost dobře odlehčená, ideální základ na sportovní přestavbu
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Lada 2106
Jelen: Jsou to nejhorší místa, zespodu snad díry nejsou. Sůl tomu opravdu dala zabrat.
Interiér je u obou super, hnusné potahy ve žluté jsou sundavací. Béžová má trochu oloupané vnitřní chromováné lišty (což mi moc nevadí) a prasklou palubku (snadno slepitelné). Potahy přehazovat nebudu (i když o tom mluvil i původní majitel) - chci přizpůsobit barvu vnějšku. K šedivým tedy modrou, k béžovým asi žlutou (uvidím). Předminulý majitel béžové byl bohužel kutil a zapatlal lakem co se dalo - chromy, blikače... Zrcátka "šáde" a tuningová koule řádící páky taky nic moc.
Zajímavé je také to, že u aut nic není tak jak to vypadá - přes otřesný vnějšek má béžová Lada lepší kolejničky pod kapotou a přední nosníkopodběhy, nevím jak se tomu dílu říká. Trabant naopak vypadal pěkně a dovnitř teklo, takže měl rezavou podlahu - http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=2569&sid=-2
Času na opravu mám dost, může trvat i déle, vlastní pojízdné auto zatím nepotřebuji. Peněz mám sice málo, ale kamarád zná svářeče-nadšence, tak to snad půjde... Uvidím
Vzhledově se chci držet originálu, možná v budoucnu udělám nějakou zlepšující technickou úpravu jako bezkontaktní zapalování nebo 5q.
Mimochodem nevíte o nějakém obchodu s díly Lada?
Interiér je u obou super, hnusné potahy ve žluté jsou sundavací. Béžová má trochu oloupané vnitřní chromováné lišty (což mi moc nevadí) a prasklou palubku (snadno slepitelné). Potahy přehazovat nebudu (i když o tom mluvil i původní majitel) - chci přizpůsobit barvu vnějšku. K šedivým tedy modrou, k béžovým asi žlutou (uvidím). Předminulý majitel béžové byl bohužel kutil a zapatlal lakem co se dalo - chromy, blikače... Zrcátka "šáde" a tuningová koule řádící páky taky nic moc.
Zajímavé je také to, že u aut nic není tak jak to vypadá - přes otřesný vnějšek má béžová Lada lepší kolejničky pod kapotou a přední nosníkopodběhy, nevím jak se tomu dílu říká. Trabant naopak vypadal pěkně a dovnitř teklo, takže měl rezavou podlahu - http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=2569&sid=-2
Času na opravu mám dost, může trvat i déle, vlastní pojízdné auto zatím nepotřebuji. Peněz mám sice málo, ale kamarád zná svářeče-nadšence, tak to snad půjde... Uvidím
Vzhledově se chci držet originálu, možná v budoucnu udělám nějakou zlepšující technickou úpravu jako bezkontaktní zapalování nebo 5q.
Mimochodem nevíte o nějakém obchodu s díly Lada?
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba