Vypínání motoru

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Luděk Musil »

Oktanový korektor je umístěn na pravém podběhu hned vedle pojistkové skříňky. Vypadá skoro jako malé spínací relátko, ale má nahoře plastové kolečko se šroubkem (zářez na plochý šroubovák). Vedou k němu dva tenké točené drátky a má jinou konektorovou patici a je (tuším) jištěná pružinovým drátem. L.
PSMělo by jít nahradit kilovým odporem (ale to bez záruky v tak málo Voltech se nevyznám). Ještě mám někde ve slunečním clonítku zapíchaných pár odporů od K-L, tak se na ně podívám a zkusím odečíst jejich hodnoty.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Cory »

Kour z katalyzatoru...a nie je jednoduchu upchany katalyzator, resp. vyfuk?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Luděk Musil »

Cory píše:Kour z katalyzatoru...a nie je jednoduchu upchany katalyzator, resp. vyfuk?
Alebo priupchatý :lol: .
Taky možnost ... pokud motor nemůže volně dýchat tak může (a pravděpodobně i bude) zlobit. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Crocodile »

uvidíme no, možná se rozsypal ten kat. a poté se to tam ucpalo.
Ten oktanový korektor jsem našel, nevim v jak funkčním stavu je a jak ho vyzkoušet, nebo opravit. Ale rád bych se této chyby 54 zbavil.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Vaňka
Příspěvky: 14
Registrován: úte zář 02, 2008 16:24
Bydliště: Praha

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Vaňka »

Kdyz uz jsem nahodou na toto tema zavital, tak taky neco napisu:-)
K tomu katalyzatoru, kamarad mel s favoritem s jednobodou strikackou problem, ze auto skoro nejelo a uz vubec ne v otackach, bezelo nepravidelne atd. Nakonec se ukazalo, ze je predni cast katalyzatoru zarostla (kat. byl rozebiratelny) a tak tu zarostlou cast jsme vymlatili a auto jezdi jak draha a dokonce proslo na emisich. (Ono na emisich je motor nezatizeny a produkuje male mnozstvi vyfukovych plynu a tak je asi zvladne zneskodnit i takto zmenseny katalyzator).
Jinak posuzovat cinnost katalyzatoru "po cichu" asi dost dobre nejde, navic pri studenem motoru stejne nefunguje, pac neni zahraty na provozni teplotu (zvlast u zigula, kde je katalyzator asi kilometr za svodama, to bude trvat). A pak taky nefungue pri vetsim zatizeni, kdy se to proste krmi a s takovyma spalinama kat nic moc delat neumi.

Jinak k te oktanove korekci, nemuze byt chyba i jinde v rizeni predstihu - jestli treba oktanovou korekci nenazyvaji i korekci cidla klepani, jestli to teda zigul ma (Axtec to tusim mel)? Nebo cidlo pro urceni polohy kliky, nvm, kde je, zda nekde u vacky nebo v mistech nekdejsiho rozdelovace?

A jeste me napada k te pripadne dire v katalyzatoru, ta by snad vadit nemusela, kdyz rodicum pred lety upadl na D1 prostredni dil vyfuku na 2107, tak to jen hrozne rvalo (nebyl v provozu ani jeden tlumic vyfuku), ale jelo to furt v stejne a dojelo az do Tater:-)

Jestli jsem uplne mimo, tak muj prispevek blahosklonne prejdete:-)
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Crocodile »

Už to vypadalo, že auto bude jezdit, ale pořád to není vyřešené. :( :(
Auto už necuká a otáčky nekolísají jak to vypadalo na podzim, ale pořád se vypíná po chvilce jízdy.
Vyměněn katalyzátor, snímač polohy klikovky na který to vypadalo ale žádný zlepšení.
Benzín do motoru jde bez problému.
Čím by to teda mohlo být?

Tenkrát mi to házelo chybu s oktanovým korektorem, jeho případná porucha má jaký vliv na jízdu?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od MartasBrno »

Mohl bys třeba shrnout za delší období co ti to řeklo za chyby, jaké pokusy a nebo opravy se udály s jakým výsledkem a tak? Možná by to někoho trklo, kdyby to viděl pohromadě... No, nevím, abys nakonec neměnil řídicí jednotku. (Znalci: jde to jednoduše? - na zkoušku)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Crocodile »

Tak auto bylo dnes na diagnostice, nebyl jsem u toho, ale zjistili:

Kódování oktanového čísla - napětí nesprávné, trvalá závada
Řídicí jednotka - chyba, trvalá závada

...takže to opravdu vypadá na chybu ŘJ.

A teď prosím o radu, kde a za kolik ji sehnat, nebo kdo by mohl alespoň zapůjčit na vyzkoušení stejnou ŘJ. Děkuju Crocodile :|
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Vašátor »

Konektor na přepínání oktanového čísla (či jak se tomu nadává u vás Íčkařů) je v pořádku? Neupadl z něj drát? Diagnostika ti sice něco řekne, ale ne vždy za to může řídící jednotka... Projdi ještě dráty od toho oktanového korektoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Cory »

pripadne namiesto neho sa da dat rezistor...skusenejsi by ti vedeli povedat co a ako zapojit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Luděk Musil »

Před chvílí jsem se vrátil z hradu ... :lol: .
O víkendu jsem opět navštívil "moje" děvčata (světlušky a skautky) v Chrasti.
Protože jsem tušil, že mi vyjde čas, dnes, cestou zpátky, jsem se zastavil u Krokodýla v Chocni, diagnostiku jsem měl ssebou. Zajeli jsme do vedlejší vesnice, kde "nebožka" 4-ka stála. Krokodýl připojil ŘJ, já jsem připojil diagnostiku a řekl jsem: natoč to. Opravář, kterej stál vedle mi povídá: to poběží tak 10 vteřin a chcípne to. Já: uvidíme. Diagnostika po připojení a přifázování říkala - žádné chybové kódy (bodejť by jo, když ŘJ ležela tejden u Krokodýla na sekretáři :D ). Zatočil startérem motor naskočil a ... ... držel. 10 vteřin, půl minuty, 2 minuty ... . Projel jsem diagnostikou chyby a byla tam 54 - abnormální napětí korektoru a 23 - (tuším) tlak nebo teplota nasávaného vzduchu. Potom jsme připojili čidlo v airboxu, 23 zmizela a zůstal jen ten oktanovej korektor.
Krokodýl si tedy odvezl auto domů, celou cestu bylo poslušný, 54 tam tedy zůstala. Poradil jsem mu, aby zkusil otočit kolečkem na korektoru a navíc jsem mu věnoval odpor (asi) 180 ohm, ať jej případně zkusí. Mě na to 18-ka jezdila ohne problem.
Tak uvidíme. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Crocodile »

Luďkovi za pomoc děkuju, až nebude pršet tak budu auto ještě testovat na okolních silnicích. A kouknu na ten korektor.

...Ale stejně to byl nádhernej pocit po půlroce (nepočítám odtah na laně k místnímu opraváři) zase řídit tento tank. 8)
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Petr HC »

Schema 21044 máš na http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... .html#12_3
Oktanový korektor není potenciometr , ale reostat (proměnný odpor) , takže pokud to Luďkovi "chodí" na 180 ohmový odpor, klidně tam dej miniaturní (kvalitní - cermetový potenciometr 330 nebo 370 ohmů - ne neodporuji si) zapojený jako reostat - běžcem (středním vývodem) a jedním krajním vývodem na stávající vodiče a začni v polovině jeho otáčky. (musí to být lineární potenciometr -označení za hodnotou N).
Samozřejmostí je kontrola přívodů k ŘJ.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Luděk Musil »

Tak zatím to asi běží ... takže otázka mimo mísu (odborníci prominou - mé vzdělání je ekonomického směru): jaký je rozdíl mezi potenciometrem a reostatem?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Vypínání motoru

Příspěvek od Petr HC »

Potenciometr - zapojení A a B . Z názvu vyplývá, že omděří resp. oddělí část potenciálu zdroje. Lze si představit jako odpor, s pohyblivou odbočkou - t.j. pohybem odbočky se jeden odpor zvětšuje a druhý současně zmenšuje Má vždy tři vývody (ve zvláštních případech více , ale to není teď důležité). Zapojení A je nezatížený potenciometr, B potenciometr zatížený odporem 1 k.
A) počítáme jako dva odpory v serii, B) jako kombinaci odporu v serii s dvojicí odporů paralelně. (pro odborníky - klasický jednoduchý příklad Théveniova teorému).
Pozn.: Je lepší potenciometr nezatěžovat,resp. zatěžovatco největším odporem.
Zapojení C .D .E - zde je zapojen potenciometr jako reostat mění proud tekoucí zatěžovacím odporem . Je to vlastně proměnný odpor se dvěma vývody.V dalších obvodech se využívá buď proud tekoucí zatěžovacím odporem, nebo úbytek napětí na něm (podle pana Ohma). Pokud je k tomuto účelu použit potenciometr. pak se jeden jeho krajní vývod nezapojuje nebo se spojí se středním vývodem (běžcem). Některé reostay ani třetí (v podstatě zbytečný) vývod nemají. Ostatní snad dovysvětlí obrázky.
Ve všech zapojeních je nutno kontrolovat zatížení prvků ve W v nejnepříznivějším případě.
Pozn. V zapojeních autoelektriky jsou reostaty i odprová čidla (chovají se jako reostat řízený ne mechanicky , ale třeba teplotou) zapojována proti "zemi" a pracovní (zatěžovací) odpor je v ŘJ . Zamezí se tím zkratům.
Přílohy
pot_re1.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“