Ad palivový filtr - je to pochopitelně nesmysl a k ničemu. Navíc riskuješ jeho explozi - zejména ve zpětném potrubí je poměrně velký přetlak. A až bude mráz a nafta zhoustne, bouchnutí toho plasťáčku je poměrně reálné a vysoce pravděpodobné.
Ad vzduchový filtr - to je běžná věc ve snaze o zvýšení výkonu motoru. Výkon to nezvýší a pokud ano, rozhodně nijak dramaticky. Nicméně výhodu to má v tom, že při plném roztočení turba motor reaguje trochu rychleji na přeplnění, neb turbo má k dispozici víc vzduchu a tudíž rychleji vzroste plnicí tlak. Naopak nevýhodou je podstatně rychlejší zanesení filtru a zkrácení jeho výměnného intervalu (až o polovinu). V tomto případě bych používal filtry ze škodovky 120 a měnil je po 3000-5000 km, podle potřeby i dříve (jejich cena je kolem 50 Kč a tudíž to uživatele tolik nebolí).
Ad odstínění turba - to je poměrně úsměvné. Turbo má totiž podstatně vyšší teplotu než samotné výfukové potrubí a chladí se pouze protékajícím vzduchem a tlakovým olejem z mazací soustavy motoru. Odstínění tak paradoxně ničemu nepomůže (ale ani neuškodí, to jsi poznamenal dobře). BTW: teplota turba v určitých případech může hravě dosahovat hodnot přes 800°C.
Ad čistota vnitřních částí motoru - a co jsi čekal? Karbonové orgie? Na to zapomeň

. Pokud se používá předepsaný olej a ten se mění v předepsaných intervalech, nemůže motor uvnitř vypadat jinak.
Ad zaslepení EGR - je to poměrně běžná úprava "starších" naftových motorů, které nemají OBDII (kontrolku CHECK). EGR systém slouží k snížení emisí NOx v režimu ekonomické jízdy. Pracuje-li naftový motor v ekonomickém režimu, spaluje extrémně chudou směs (u přeplňovaných motorů se hodnota lambda pohybuje kolem 4 až 7, tedy 4x až 7x více vzduchu než při stechiometrickém poměru směsi). Na 1 kg nafty spotřebuje až 100 kg vzduchu. Díky vysokému obsahu kyslíku dochází k vysoké teplotě hoření. To způsobuje extrémní nárůst emisí NOx. Aby tyto mimořádně jedovaté emise nevznikaly, je v motoru právě systém EGR. Ten pootevře ventil a malé množství výfukových plynů přepouští do sacího potrubí. Tím dojde ke zhoršení hoření, snížení obsahu kyslíku ve směsi a snížení teploty hoření. Důsledkem toho je rapidní snížení emisí NOx (až o 90%). Bohužel tento jinak vcelku pohodový systém EGR má jednu zásadní nevýhodu. Tou je postupné zhoršování průchodnosti sacího potrubí a snižování výkonu motoru díky nedostatečnému přísunu vzduchu do válců. Saze, které výfukové plyny obsahují, se usazují na stěnách sacího potrubí a postupně se nabalují, čímž zmenšují světlost sacích kanálů.
To je důvod, proč lidé EGR zaslepují. Z hlediska emisí je to zvrácenost, z hlediska životnosti motoru je to v pořádku. Teď jde o to, na které straně barikády stojíte.