Dotaz směřuji na odborníky na toto auto.Nevím kolik jich tu je, ale uvidíme.
Lehla nám zadní náprava.Takže v podstatě na doraz.Pantáta ji vyměnil za jinou, kterou jsem osobně vymontoval, před dvěma lety z jednoho vraku-na kterém se zdála být v pořádku.Po výměně se to zdálo být trochu vyšší a hlavně tvrdší.Po dvouch dnech ježdění je náprava opět téměř na dorazech.Náprava má dvě torzky a já si myslím že by mělo jít nějak seřídit předpětí.Horší bude seřídit předpětí úplně stejně, aby nebyla jedna strana vyšší.Doufám že to pude na autě.Dík za rady.Mušketýr
Peugeot 309 pomoc
Moderátor: Moderátoři
- mušketýr
- Příspěvky: 1251
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Peugeot 309 pomoc
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Peugeot 309 pomoc
Asi Tě nepotěším . Nejsem odborník na tyhle vozy ani jsem je nemněl ale na vině jsou zarezlé ložiska ve kterých se nápravy otáčí . Je to stále se opakující závada těchto aut (Peugeot,Citroen) . Oprava je náročná . Pokud se to ale ještě jakš takš hejbe navrtej tu rouru (co nejvíce sezhora) cca 4kou a nalej tam olej a díru přelep , nebo tam dej gumový špuntík . Pak jezdi po nerovnostech a doufej že si dají alespoň trochu říct . Pokud ale je osa otáčení výrazně mimo střed trubky (koukáno od kola) je už ložisko rzpadlé a nepomůže mu nic !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Peugeot 309 pomoc
na netu jsou odkazy na repasi těchto náprav-je pravda co píše saša-náprava pruží přes torzní tyče-rameno nápravy je ukotvené v ložisku a v torzce- proto má dvě tyče-každou na jednu stranu-a osu otáčení tvoří jehlové ložisko které se odvaluje po čepu nápravy-když je opotřebené ložisko náprava "áčkatí"- kola proti sobě tvoří obrys písmena A- ložisko se nechá vyměnit - je k dostání běžně jako náhr.díl- horší situace nastává když je vedle ložiska opotřebený taky čep nápravy-ten už jako náhr díl nelze sehnat , ale řeší se to tak že se čep vylisuje a podle něj se nechá udělat čep nový který se musí vysoustružit s přídavkem, potom povrchově zakalit a nakonec obrousit na čisto- povrchově zakalit proto aby byl tvrdý na povrchu ale houževnatý uvnitř -kdyby byl zakalený v celé síle materiálu při první díře by praskl-kalený materiál je sice tvrdý ale křehký....kdysi jsem toto dělal na peugeot 405, ale je to už dlouho- jo a je třeba zvolit vhodný materiál na výrobu- ne každá ocel je totiž vhodná na tepelné zpracování
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....