Neměl jsem s tímto až takovou čest, ale pokud si vzpomínám, tak to nebyl cyklovač v pravém slova smyslu. Buď to stíralo velmi rychle, rychle, pomalu, ještě pomaleji. Takže asi na principu úbytku proudu nebo napětí? L.MartasBrno píše:Ještě mi přijde zajímavý ten spínač stěračů ze škodovky s cyklovačem. Pokud se nepletu, je to ze stovky. Kolik to má poloh? Kdyby k tomu někdo napsal, jaký to má vlastnosti... Ale nechci ti hnojit téma...
Cyklovač stěračů Š 100
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Cyklovač stěračů Š 100
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem netvrdil, že mám pravdu .Roman píše:Ludku, mylis sa cyklovac v Skode 100 bol (je) tranzistorovy pristroj, ktory mal niekolko poloh - a teda cyklov
Bratr vlastnil před cca 20 lety tmavěmodrou Š100 (110?). Tenkrát jsem mu sháněl rozvody a jeli jsme to dělat k nějakýmu jeho kamarádovi (v Kurviné). A vzpomínám si, že tenkrát jemně pršelo, takže jsem se snažil o cyklovač a pokud si dobře vzpomínám (možná si vzpomínám blbě), tak to nebylo cyklování v pravém slova smyslu (nebo to měl "nejaké pokorvené" ) takže to nebylo setření - pauza - setření, ale stěrače jely pořád, pouze při přepínání stíraly pomalejí a ještě pomaleji ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Vlastnil som S100 desat rokov, bol to rok vyroby 1969, (kupovana v case, ked v Mototechne este predavali aj S1000MB vyrobene v tom istom roku), maturoval som v 1971, moja rocnikova praca bola " Casove spinace", prakticka cast bola : Cyklovac stieracov pre S1000MB. Ten cyklovac som mal v tom case dost prestudovany, ale pamatam si z toho akurat, ze bol osadeny este germaniovymi tranzistormi. Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...
Roman
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Zajímavé. Vím, že jen jedni ze známých, co měli škodovku, měli cyklovač bastlený podle amára, protože to normálně nebylo. Ale možná měli důvody, proč to tam nedat. Museli by vyvinout a otestovat nový typ s křemíkem, prodražilo by se to a třeba nebyli schopni vyrábět takové množství... No, podle toho, s jakým tempem inovuje Lada, se nedívím, že se zlepšováky nechytaj... Hromadná výroba je něco jinýho, než kusová. Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a vybavovala množstvím poruchových technických fičur, které pak nadlouho zmizely. Třeba i taková "blbost", jako je rožnutí parkovaček jen na straně přivrácené do vozovky.Roman píše:Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
V té době se zde prodával velice levný cyklovač z NDR pro Trabanty a Wartburgy. Zapojení si už nepamatuji (několik jsem jich tenkrát opravoval). Pro Škodovky Octavia a Š 1203 vyšlo v Amáru jednoduchoučké zapojení s jedním KF507 a 3A tyristorem. Měl jsem ho v Oktávce asi 20let. Pamatuji se jen, že tyristor se spouštěl přes RC člen následovaný emitorovým sledovačem s KF507, R -byl reostat asi 50k (čas se nastavoval plynule), C kondík řádově desítky mikrofaradu. Zhášení tyristoru a vybití kondenzátoru přes diodu obstarával doběhový spinač stěračů. Kromě omezovacího odporu v řídíci elektrodě tyristoru a odporu v emitoru KF tam už nebyla žádná jiná součástka. Jo - v jednoduchosti je spolehlivost.Roman píše:Vlastnil som S100 desat rokov, bol to rok vyroby 1969, (kupovana v case, ked v Mototechne este predavali aj S1000MB vyrobene v tom istom roku), maturoval som v 1971, moja rocnikova praca bola " Casove spinace", prakticka cast bola : Cyklovac stieracov pre S1000MB. Ten cyklovac som mal v tom case dost prestudovany, ale pamatam si z toho akurat, ze bol osadeny este germaniovymi tranzistormi. Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...
Vždyť ve stovce je šest pojistek a dvě relátkaMartasBrno píše:Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a
mmch to rozsvícení obrysovek je sice zajímavá fičura, ale nevím jenom jestli jí někdo někdy použil, přijde mi to jako naprostá zbytečnost, krom případu, kdy člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Cyklovač stěračů Š 100
To rozsvietenie parkovacích svetiellen na jednej strane je dobrá vec. Trebárs keď chceš, alebo musíš v noci na dlhšie zastaviť na zle osvetlenom mieste.
Re: Cyklovač stěračů Š 100
zelvotron píše:Vždyť ve stovce je šest pojistek a dvě relátkaMartasBrno píše:Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a
mmch to rozsvícení obrysovek je sice zajímavá fičura, ale nevím jenom jestli jí někdo někdy použil, přijde mi to jako naprostá zbytečnost, krom případu, kdy člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku
Tak tak. Však jsem o tom už psal zde: http://rose.orangeline.cz/~ladaklub/for ... 04#p313204 v reakci na předchozí příspěvky.Sid píše:To rozsvietenie parkovacích svetiellen na jednej strane je dobrá vec. Trebárs keď chceš, alebo musíš v noci na dlhšie zastaviť na zle osvetlenom mieste.