KOmpresne tlaky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

KOmpresne tlaky

Příspěvek od Dusan »

Mohol by som niekoho poprosiť o zmerani kompresnych tlakov na dobrom motore ? Hlavne by ma zaujimalo o kolko sa zmenia tlaky po vstreknuti nejakeho definovaneho množstva oleja do spalovacieho priestoru povedzme 3ml.
Alebo nejaky rozumny postup ako zistit či su kruzky ok ?
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: KOmpresne tlaky

Příspěvek od Marek »

Nejprve je třeba tlaky změřit klasickou metodou. Teprve na základě výsledku se můžeme bavit o případném opotřebení.

Motor musí mít provozní teplotu (tedy nejen teplota vody, ale především teplota oleje musí být minimálně 80°C).

Vyšroubují se všechny zapalovací svíčky.

Sešlápne se plynový pedál až na podlahu.

Postupně se roztáčí motorem a měří tlaky u jednotlivých válců.

Je dobré mít kvalitní baterku a startér v dobrém stavu, neb otáčky motoru při měření mají na výsledek velmi zásadní vliv.

Pokud na všech válcích naměříš víc jak 11 Bar, neřeš nic a jezdi.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: KOmpresne tlaky

Příspěvek od Dusan »

NA tejto 1600 mam znizenu hlavu o 2mm, ked som ju mal na 1500 tak som mal tlaky 16bar, a teraz mam len 10bar.. pritom motor vyzera llepsie ako na 1500, po vstreknuti oleja tlaky stuply o 4bar.... tak teraz neviem. Menil som kruzky za nove ale neskontroloval som medzeru...tek neviem ci nepopraskali..a zase rozhadzovať sa mi to nechce..... Preto som chcel aby mi to niekto premral na funkcnom motore o kolko sa to zmeni....
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: KOmpresne tlaky

Příspěvek od Dusan »

NIkto nič , sa mi zda ze predtym tu bola vecsia ochota.... Dufam že na mna bude niekto mysliet ked bude merať tlaky :)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: KOmpresne tlaky

Příspěvek od Marek »

Jestliže ta hlava na jiném motoru dělala kompresi 16 Bar, musí tu samou kompresi dělat i na jiném motoru. U té šestnáctky sice není změna kompresního poměru tak velká jako u patnáctky, ale rozdíl je nepatrný. Takže pokud u 1500 bylo 16 Bar, tak u 1600 musí být minimálně 15 Bar.


Je tam chyba na spodku - kroužky nebo vyjeté válce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“