použitie H parabol v 2106ke
Moderátor: Moderátoři
použitie H parabol v 2106ke
Zdravím hoši. Chcel by som sa spýtať aké máte skúsenosti s použitím halogénových parabol v lade 2106, alebo 2103.
Mrkva ( oranžová 2106ka, gerov bývalý bojový stroj ) je naše prvé auto, ktoré má aj v stretávacích aj v diaľkových svetlách halogénové paraboly československej výroby.
V stretávacích svetlách je použitá žiarovka H4 50/55W, v diaľkových je H1 55W.
V dobách slávy týchto vozov si to ľudia bežne prehadzovali, no ja mám z toho nedobrý pocit, preto sa pýtam, kto s tým má aké skúsenosti.
Za dobu používania som pozoroval, že alternátor to síce nemá problém utiahnuť, ale poistky a vodiče v mieste pripojenia sa riadne žhavili a pri dlhšej jazde sa na nich dalo opáliť. Dnes som zhodil poistkovú skrinku, skontroloval a poprihíňal našuchovacie koncovky a dal nové poistky správnych hodnôt. Bol som sa previesť, po trase, kde bolo treba používať diaľkové svetlá. Už je to oveľa lepšie, po návrate boli poistky vlažné.
Teraz mi stále vŕta v hlave otázka, či tam nechať halogény, alebo dať radšej asymetrické .
Predsa len tá inštalácia nepočítala s použitím halogénových žiaroviek.
Mrkva ( oranžová 2106ka, gerov bývalý bojový stroj ) je naše prvé auto, ktoré má aj v stretávacích aj v diaľkových svetlách halogénové paraboly československej výroby.
V stretávacích svetlách je použitá žiarovka H4 50/55W, v diaľkových je H1 55W.
V dobách slávy týchto vozov si to ľudia bežne prehadzovali, no ja mám z toho nedobrý pocit, preto sa pýtam, kto s tým má aké skúsenosti.
Za dobu používania som pozoroval, že alternátor to síce nemá problém utiahnuť, ale poistky a vodiče v mieste pripojenia sa riadne žhavili a pri dlhšej jazde sa na nich dalo opáliť. Dnes som zhodil poistkovú skrinku, skontroloval a poprihíňal našuchovacie koncovky a dal nové poistky správnych hodnôt. Bol som sa previesť, po trase, kde bolo treba používať diaľkové svetlá. Už je to oveľa lepšie, po návrate boli poistky vlažné.
Teraz mi stále vŕta v hlave otázka, či tam nechať halogény, alebo dať radšej asymetrické .
Predsa len tá inštalácia nepočítala s použitím halogénových žiaroviek.
tych 5- 10 W sa strati 2106 už by mali mat tlmene aj dialkove cez relatko, U2103 treba radšej doplnit rele na tlmene svetla.... a pokila viem hlavne svetla nejsu cez poistky... teda aspon u 2103 dialkove isly priamo z baterky, tlmene cez poistku. ked som pridaval rele do 03 pre tlmene natiahol som +12 z rele dialkovych bez poistky... Hlavne prejst vsetky poistky a konektory napruzit ocistit konzervovať a bude to fajn. 

- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Side, nekomplikuj situaci a nic zpátky nevracej, je to hloupost. Všem co elektrika vyhořela vyhořela proto, že tam dali 100W žárovky a přitom byla instalace zanedbaná, nebo pouze proto, že byla jen ta instalace zanedbaná. Když jsou díly v pořádku, musí to fungovat bez problémů. Jak se někde hřejou spoje, je to těma spojema, ne o pár procent silnější žárovkou.
To, že je pojistka vlažná je v pořádku, ona musí trochu topit, hlavně, když jí teče proud blízký meznímu, což u těch světel víceméně je splněno.
Jinak jišténé jsou všechny světla, akorát v autech kde jsou relé jde prvě silový kabel do relé a teprve z něj to jde přes pojistku do světel. Jediný nejištěný obvod v žigulu je zapalování, dokonce má oddělený samostatný přívod už od altíku, všechno ostatní je přes pojistky.
To, že je pojistka vlažná je v pořádku, ona musí trochu topit, hlavně, když jí teče proud blízký meznímu, což u těch světel víceméně je splněno.
Jinak jišténé jsou všechny světla, akorát v autech kde jsou relé jde prvě silový kabel do relé a teprve z něj to jde přes pojistku do světel. Jediný nejištěný obvod v žigulu je zapalování, dokonce má oddělený samostatný přívod už od altíku, všechno ostatní je přes pojistky.
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Světla H4 do 2103 shledávam jako jasnej přínos. Svítí to líp a o moc víc to nežere. Do obvodu tlumených světel jsem jednoduchým způsobem zakomponoval spínací relé (u 2106 netřeba) a po propočtu spotřeby jsem nahradil pojistky dálkových (myslim) světel 10A pojistkama. Fachá to už ňákej ten rok k plnej spokojenosti.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Vracať nikde nič nemôžem, lebo trpím nedostatkom asymetrických parabol. Šanujem ich na dve 2103ky. Zato halogénových a zvlášť diaľkových je mierny prebytok. Na mrkve boli od kúpy halogénové. Jedna stretávacia parabola bola poľská, tak letela a druhá bola inej kresby, tak sme tam dali dve ozaj perfektné.
Obával som sa len toho hriatia. To už je odstránené, takže je všetko v poriadku.
Len by ma zaujímali podrobnosti výmeny tých poistiek a výpočty, ktorými si sa dopracoval k potrebe výmeny poistiek.
Obával som sa len toho hriatia. To už je odstránené, takže je všetko v poriadku.
Len by ma zaujímali podrobnosti výmeny tých poistiek a výpočty, ktorými si sa dopracoval k potrebe výmeny poistiek.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
tak pojistka má parametr proud, resp. krajní nebo mezní proud Imax = 8A, do kterého se musí spotřeba vejít. Na žárovkách máš uvedenej příkon P = 60W. Palubní napětí za provozu taky znáš U=14V
Proud žárovky spočteš jako podíl příkonu a napětí I = P/U = 60/14 = 4,3A Pro dvě světla to je dvakrát tolik, takže 8,6A, čili 8A pojistka toho má akorát tak dost. Platí to ale jen pro auta, která mají dva páry dálkových světel, čili na jedné pojistce visí dvě žárovky.
Pro potkávací světla to je 55/14 = 3,9A.
Stejně je ale v originále osazení všude 8A pojistkama...
Proud žárovky spočteš jako podíl příkonu a napětí I = P/U = 60/14 = 4,3A Pro dvě světla to je dvakrát tolik, takže 8,6A, čili 8A pojistka toho má akorát tak dost. Platí to ale jen pro auta, která mají dva páry dálkových světel, čili na jedné pojistce visí dvě žárovky.
Pro potkávací světla to je 55/14 = 3,9A.
Stejně je ale v originále osazení všude 8A pojistkama...
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne ned črc 31, 2011 11:21, celkem upraveno 1 x.
Tak spočítam si to teraz podľa svojich hodnôt.
stretávacie: 50 W
Diaľkové: 55W
Napätie: menovitých 12V
50/12= 4,1
55/12= 4,58
Ešte malý detail. Prečo to násobíš 2mi, keď každé predné svetlo má vlastnú poistku?
A ešte ma napadla jedna otázka: Od čoho sú poistky v spodnej skrinke od č 11 vyššie. V našej knižke Tumu je síce nakreslená a očíslovaná poistková skrinka 2106, ale popis k nej chýba.
stretávacie: 50 W
Diaľkové: 55W
Napätie: menovitých 12V
50/12= 4,1
55/12= 4,58
Ešte malý detail. Prečo to násobíš 2mi, keď každé predné svetlo má vlastnú poistku?
A ešte ma napadla jedna otázka: Od čoho sú poistky v spodnej skrinke od č 11 vyššie. V našej knižke Tumu je síce nakreslená a očíslovaná poistková skrinka 2106, ale popis k nej chýba.
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nevim teda jak na 06, ale 2103 má jednu pojistku pro celou dvojici dálkových světel.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Protože jsem hlupák, Laďuša mne nechtěně zmátl a já se nechal. Samozřejmě, že potkávací světla jsou jen dvě a každé z nich má svoji pojistku.Sid píše:Ešte malý detail. Prečo to násobíš 2mi, keď každé predné svetlo má vlastnú poistku?
U dálkových je ale na světel dvakrát tolik, čili obě levé jsou na jednu a obě pravé na druhou. Proto dvakrát. Laďuša to píše dobře.
Toto je 06ka:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhi ... 06-old.jpg
Ještě k tomu napětí: Já jsem nepočítal se 14V proto, že mi to dobíjí 14V, ale proto, že žárovky jsou na toto napětí vyráběné. Jestli se mýlím, prosím o korekci. Hmm, vlastně si to můžu změřit... Jestli se mi bude chtít...
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne ned črc 31, 2011 11:27, celkem upraveno 1 x.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
asymetriky na tomto voze boli povodne namontovane, leteli do riti s majsnerovym 06 ak by si chcel asymetricke ziarovky par sa mi ich doma vala (tak zo 4 urcite)
inac ja som tam mal 100W H4 ziarovky neakych 12 - 15 tis KM bez neakych vacsich problemov to tam fungovalo a to som jazdil trasy 150 -200 km neviem
inac ja som tam mal 100W H4 ziarovky neakych 12 - 15 tis KM bez neakych vacsich problemov to tam fungovalo a to som jazdil trasy 150 -200 km neviem
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки