Mix otázek a odpovědí III
Moderátor: Moderátoři
- Jany_RS
- Příspěvky: 196
- Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
- Bydliště: Raslavice(Presov)
- Kontaktovat uživatele:
no takže našiel som BA3 2101-1119834 ale štitok nemožem najst,a da sa nejak prepisat to vin čislo v tp,to znamena že keby som chcel prehodit moju neprihlasenu kasnu na prihlasene auto?
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
Měl jsem jedno rozbité k dispozici, a po podrobném prozkoumání, jsem usoudil, že by to byla opravdu spousta práce, aby to trochu drželo. A i tak by to nevypadalo nikterak dobře. Ta zrcátka jsou na hranatcovi příliš kulatá.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
A teď jedna technická otázka. Neb jsem zděšen svou neznalostí. Víte někdo, jak funguje ruční brzda na Hyundai i30 ? Dnes jsem na něj montoval kola, a všiml jsem si, že zabržděné zadní kolo se zcela volně otáčí o nějaké dejme tomu 2-3 stupně, načež se natvrdo o cosi zarazí. Leč z nedostatku času se mi nepodařilo prozkoumat princip. Brzdy jsou kotoučové, vede k nim hydraulika, a pak nějaká trubička. No na každý pád to nefunguje na principu excentru, stlačujícího brzdové desky.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ano, je.MartasBrno píše:Je řeč o zadní nápravě na předokolce?
Teepee, díky za postrčení správným směrem, už jsem neco vybádal, jen ten vakl mi nejde na rozum. jinak jedná se o téměř nové auto, z hlediska opotřebení jako nové.
- Přílohy
-
- brzdy.JPG (21.52 KiB) Zobrazeno 1239 x
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Nebo byl v Nošovicích Radegast den
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Zkus položit otázku konkrétněji.Kewint píše:Máte někdo schéma zapojení denního svícení ?
Potřebuješ zapojit do světelné sítě modul s denním svícením tak, aby svítily buď denní světla nebo běžná světelná soustava vozu?
Např. takto. Ve schematu nejsou zakresleny legrácky typu kompletní spínací skříňka, pojistková skříňka, silová relé hlavních světel, veškeré světelné spotřebiče, rozkreslená patice vypínače osvětlení, atd. Pro uvedení do problému a nástin řešení je toto schema naprosto postačující. Průměrný elektrotechnik si s tím bez problémů poradí (dokázal jsem to i já se svým vzděláním ekonoma-zemědělce). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Safra, Luďo, já tomu nejak negómu.
Ta malůvka je super, ale světla se v originále dají zapnout kdykoliv, kromě polohy klíčku vypnuto. Tady bych musel buď nastartovat, nebo zapnout přemostění. Normálně by mělo osvětlení fungovat právě jako v originále, akorát když je vypnuté a zapne se zapalování, se rožne denní. Když se k němu zapne původní osvětlení vozu, má zhasnout.
Teď ze sebe udělám vola: Má denní zhasnout už když rožnu obrysovky, nebo až s potkávacíma/ dálkovýma? Řekl bych, že už když rožnu obrysovky.
Jo, to co sem nazval já ve své malůvce spínačka je ten kontakt, kterej spíná zapalování. Čili po zapnutí zapalování se rožne denní. Po zapnutí jakýhokoliv jinýho osvětlení se šlusne cívka obyčejnýho spínacího relé a denní osvětlení zhasne.
Snad za to nebudu mít bluda, Patrač psal před lety, že jestli ještě slovo o svícení, tak to bude sázet jak brambory či co.
EDIT: Přidám ještě troufalej obrázek, jak to zapojit úplně idiotsky, kdyby to denní opravdu nežralo.
Jinak berte to jen ideově, v reálu to musí být udělaný tak, aby se nekrmilo přes žárovky zapalování, takže varianta s relátkem bude jediná použitelná, ta jednodušší asi ne-e. Pro zjednodušení není uvažovaných těch tisíc kontaktů, co jsou ve spínačce na jednotlivé okruhy.
Ta malůvka je super, ale světla se v originále dají zapnout kdykoliv, kromě polohy klíčku vypnuto. Tady bych musel buď nastartovat, nebo zapnout přemostění. Normálně by mělo osvětlení fungovat právě jako v originále, akorát když je vypnuté a zapne se zapalování, se rožne denní. Když se k němu zapne původní osvětlení vozu, má zhasnout.
Teď ze sebe udělám vola: Má denní zhasnout už když rožnu obrysovky, nebo až s potkávacíma/ dálkovýma? Řekl bych, že už když rožnu obrysovky.
Jo, to co sem nazval já ve své malůvce spínačka je ten kontakt, kterej spíná zapalování. Čili po zapnutí zapalování se rožne denní. Po zapnutí jakýhokoliv jinýho osvětlení se šlusne cívka obyčejnýho spínacího relé a denní osvětlení zhasne.
Snad za to nebudu mít bluda, Patrač psal před lety, že jestli ještě slovo o svícení, tak to bude sázet jak brambory či co.
EDIT: Přidám ještě troufalej obrázek, jak to zapojit úplně idiotsky, kdyby to denní opravdu nežralo.
Jinak berte to jen ideově, v reálu to musí být udělaný tak, aby se nekrmilo přes žárovky zapalování, takže varianta s relátkem bude jediná použitelná, ta jednodušší asi ne-e. Pro zjednodušení není uvažovaných těch tisíc kontaktů, co jsou ve spínačce na jednotlivé okruhy.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tak popořadě:
Toliko bych napsal k otázkám MartasBrno.
------------------------------------------------------------------
Nyní trochu obecněji k zapojení co nejjednodušeji:
Dvoupolohový (Off/On kolébkový vypínač (ve starších modelech 01, 03, 06, 05?) nahradíme třípolohovým (Off/On/On) a na první On napojíme denní, na druhé On napojíme _hlavní_ (obrysovky + tlumený/dálkový).
ATS (není podmínkou) zajišťuje, aby se po nastartování rozsvítilo samo příslušné (vypínačem nastavené) osvětlení. Přemostění ATS je proto, aby bylo možno bez nastartování rozsvítit světla kdykoliv.
Pokud ATS není, je nutno při nastartování rozsvítit příslušný okruh světel a po vypnutí motoru tento vypnout. Pokud ve dne po zastavení nezhasneme denní světla (v drtivé většině ledky se spotřebou nulanulaprd) tak se v podstatě nic nestane, pokud v noci zapomeneme vypnout hlavní světla - čeká nás ráno většinou nepříjemné překvapení v podobě vybitého akumulátoru.
Uff ... prdím na to - odjíždím k domovu obout staré pneumatiky na nově nakomaxitované disky. L.
Hm ... možná se vloudila drobná chybička a je to namalováno s klíčkem "vodorovně" (vše vypnuto). Po přetočení klíčku do polohy Park nebo _zapalování On_ se kontakty spínací skříňky v příslušných obvodech propojí.MartasBrno píše:světla se v originále dají zapnout kdykoliv, kromě polohy klíčku vypnuto
Ano, denní musí zhasnout při přepnutí na jakékoliv osvětlení (obrysovky, tlumený, dálky). To, co jsem já nazval hlavní světla je samozřejmě myšleno všechna světla.MartasBrno píše:Má denní zhasnout už když rožnu obrysovky
Toliko bych napsal k otázkám MartasBrno.
------------------------------------------------------------------
Nyní trochu obecněji k zapojení co nejjednodušeji:
Dvoupolohový (Off/On kolébkový vypínač (ve starších modelech 01, 03, 06, 05?) nahradíme třípolohovým (Off/On/On) a na první On napojíme denní, na druhé On napojíme _hlavní_ (obrysovky + tlumený/dálkový).
ATS (není podmínkou) zajišťuje, aby se po nastartování rozsvítilo samo příslušné (vypínačem nastavené) osvětlení. Přemostění ATS je proto, aby bylo možno bez nastartování rozsvítit světla kdykoliv.
Pokud ATS není, je nutno při nastartování rozsvítit příslušný okruh světel a po vypnutí motoru tento vypnout. Pokud ve dne po zastavení nezhasneme denní světla (v drtivé většině ledky se spotřebou nulanulaprd) tak se v podstatě nic nestane, pokud v noci zapomeneme vypnout hlavní světla - čeká nás ráno většinou nepříjemné překvapení v podobě vybitého akumulátoru.
Uff ... prdím na to - odjíždím k domovu obout staré pneumatiky na nově nakomaxitované disky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nejjednodušší řešení je vzít relé, na rozpínací kontakt přivést + od zapalování, z druhého kontaktu vyvedeme + na denní světla a na cívku přivedeme + od obrysovek.
Funguje to tak, že zároveň se zapnutím zapalování se rožnou denní světla, při zapnutí obrysovek přitáhne relé kotvu čímž rozepne kontakt a denní světla zhasnou.
Funguje to tak, že zároveň se zapnutím zapalování se rožnou denní světla, při zapnutí obrysovek přitáhne relé kotvu čímž rozepne kontakt a denní světla zhasnou.
VAZ 1117
Ale proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ? .... ..Luděk Ondrůch píše:Nejjednodušší řešení je vzít relé, na rozpínací kontakt přivést + od zapalování, z druhého kontaktu vyvedeme + na denní světla a na cívku přivedeme + od obrysovek.
Funguje to tak, že zároveň se zapnutím zapalování se rožnou denní světla, při zapnutí obrysovek přitáhne relé kotvu čímž rozepne kontakt a denní světla zhasnou.