2105 nestartuje
Moderátor: Moderátoři
2105 nestartuje
Ahoj soused ma 2105 a zniceho toci toci a neneskocí....z civky nejde jiskra,vymenil jsem civku a nic...na plus jde pri zapnuti klicku 12V..ale na ten druhy nevim co ma jit...
Je tam elktronické zapalování nebo ještě klasický rozdělovč s kladívkem ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
nikdo??danda píše:klasicky rozdelovac s kladivkem takovy ten velky palec,a na civce je jeden barevny kabel na + a 2černe na - jeden jde na kondik a druhy nekam do svazku....ale nevim co to ma byt zdali kostra??
[ Komentář přidal: Laďuša: čt červenec 28, 2011 19:54 ]
Dočkej času, jako husa klasu Ne každej, kdo může podat odpověď, sedí u komplu ímrvére. Navíc do 24 hodin tu nevidíme rádi dvojpříspěvky, v takovýmdlre případě máš užívat tlačítko upravit.
- JAROSLAV BORSKÝ
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned led 16, 2011 19:30
- Bydliště: Česká lípa
:roll:podívej se na odtrh kontaktů pokud se nerozpojí jiskra nebude, nebo je vadná spínačka - napoj kabel přímo z baterie na cívku - zlom vaz Bertikdanda píše:nikdo??danda píše:klasicky rozdelovac s kladivkem takovy ten velky palec,a na civce je jeden barevny kabel na + a 2černe na - jeden jde na kondik a druhy nekam do svazku....ale nevim co to ma byt zdali kostra??
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Píši pod vlivem, tak bez záruky.
Jedna svorka na cívce je označena +B (či něčím podobným v azbuce), vede na ni tuším modrý drát s načervenalým pruhem. Na ní by se mělo zjevit po zapnutí zapalování +12V, snadno to ověříš připojením žárovky proti kostře. Druhá svorka má tuším označení 1 je kladívko, tuším černý drát. Připojíšli na tuto svorku žárovku proti kostře, měla by při točením motorem blikat. Tímto by jsi si ověřil funkčnost přerušovače. Pokud to blikat nebude a bude jen svítit je přerušen drát kontaktu přerušovače. Pokud svítit nebude je kontakt zkratlý, zkratlý kondenzátor nebo přerušený primár cívky. Nelze vyloučit ani vadný kondenzátor.
Dalším krokem je vyloučení vadného palce. Chytni vn kabel jdoucí z cívky do suchého hadru a přibliž jeho koncovku tak 2mm ke kostře (hlava, blok), někdo ať ti zatočí motorem, pokud bude jiskra, je cívka dobrá a ukazovalo by to na přerušený rezistor v palci. Pokud jiskra nebude tak může být probitý palec nebo přerušený sekundár cívky.
Mášli možnost měřit, tak proměř vn kabely. Uhlíkové cca 2-6 KOhmu, měděné téměř 0 Ohmů. Dále cívku. Primár cca kolem 4 Ohmů, sekundár cca 4-5 KOhmů. Odpor palce cca. 4,7 Kohmu u novějších 1-2 kOhmu.
Jedna svorka na cívce je označena +B (či něčím podobným v azbuce), vede na ni tuším modrý drát s načervenalým pruhem. Na ní by se mělo zjevit po zapnutí zapalování +12V, snadno to ověříš připojením žárovky proti kostře. Druhá svorka má tuším označení 1 je kladívko, tuším černý drát. Připojíšli na tuto svorku žárovku proti kostře, měla by při točením motorem blikat. Tímto by jsi si ověřil funkčnost přerušovače. Pokud to blikat nebude a bude jen svítit je přerušen drát kontaktu přerušovače. Pokud svítit nebude je kontakt zkratlý, zkratlý kondenzátor nebo přerušený primár cívky. Nelze vyloučit ani vadný kondenzátor.
Dalším krokem je vyloučení vadného palce. Chytni vn kabel jdoucí z cívky do suchého hadru a přibliž jeho koncovku tak 2mm ke kostře (hlava, blok), někdo ať ti zatočí motorem, pokud bude jiskra, je cívka dobrá a ukazovalo by to na přerušený rezistor v palci. Pokud jiskra nebude tak může být probitý palec nebo přerušený sekundár cívky.
Mášli možnost měřit, tak proměř vn kabely. Uhlíkové cca 2-6 KOhmu, měděné téměř 0 Ohmů. Dále cívku. Primár cca kolem 4 Ohmů, sekundár cca 4-5 KOhmů. Odpor palce cca. 4,7 Kohmu u novějších 1-2 kOhmu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
A u 1300 (05) by také mohl být prasklý rozvodový řemen . Nedávno to samé řešil jeden pán odvedle že to nestartuje a nehází jiskru , ale vůbec mu nebylo divné že se motor při startování točí jak kolovrátek bez komprese .
Tož se koukni jestl se točí rozdělovač
Tož se koukni jestl se točí rozdělovač
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
dekuji kluci,dnes jsem na to koukal a mezi prerušovačem žadna jiskra tak jsem nastavil odtrh a porad žadna jiskra tak jsem sousedovi rekl at koupí přerušovač a kondenzator....jelikož na to druhem kontaktu na cívce se neoběvuje nic proti kostře ani to neblika ani nesvítí tudíž si myslim že kondik??doufam že jeho demontaž mi pujde...
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno