Československá silnice I. třídy č. 18 + minisraz na Šírave
Moderátor: Moderátoři
Československá silnice I. třídy č. 18 + minisraz na Šírave
Ve dnech 2. a 3. července 2011 se bude konat jízda historických vozidel po československé silnici I. třídy číslo 18. Vyjíždět se bude z Čech a cílem je Zemplínska Šírava na východním Slovensku.
Více informací zde:
http://www.cck-brno.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=626
Zúčastněte se, nebo se aspoň přijeďte podívat se svým veteránem.
Více informací zde:
http://www.cck-brno.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=626
Zúčastněte se, nebo se aspoň přijeďte podívat se svým veteránem.
Naposledy upravil(a) pohan dne čtv čer 30, 2011 08:43, celkem upraveno 1 x.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Viem o tom už od apríla a uvažovali sme o krásnom 4 až 5 dňovom výlete. Avšak čerešne a svokra naše nesmelé plány zmenily.
Naviac, aby to bolo ešte zaujímavejšie: http://www.cassovia-retro.sk/?menu=kale ... 16af235a1f bod číslo 6!!!
Naviac, aby to bolo ešte zaujímavejšie: http://www.cassovia-retro.sk/?menu=kale ... 16af235a1f bod číslo 6!!!
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Sice jsem se tehle akce neucastnil, ale mam s ni take maly zazitek
Dneska odpoledne jsem se vracel ze Slovenskeho raja. Frcim si to takhle k Martinu, kdyz v radiu hlasi, ze pod Strecnem je solidni zacpa. Cestu pres Ziar nad Hronom sme s kolegou zavrhli, ze si moc nepommuzem a tak sme se stavili na benzin a hura do zacpy. Uz nekdy kdyz sem vyjizdel z benzinky sem videl cervenou 05, ale zas tak moc sem se tim nezaobiral.
Kdyz sem vsak pod Strecnem v miste, kde jsou dva pruhy v jednom smeru, tuto 05 mijel, tak cumim co je to zac a on to Tajfun s kolegou . Stihli sme si rict jen:"Cau", "Ahooj" a drkotali sme za sebou v kolone smer Zilina. Pripadal sem si jak na spanile jizde na ladasrazu. Za mnou zigul, predemnou bmw...
Kolona se casem trochu rozjela, aby se pred zilinou definitivne nakupila. V te chvili sem mel dojem, ze Tajfun hodla resit situaci jako hrdina filmu Volny pad, protoze zastavil za mnou, zhasl svetla a odpoutal se. Ale nastesti nevystoupil a hodil se do klidu . Vystoupil az pozdeji, kdyz se stavil prohodit par slov a horekoval, ze si nekoupil dalnicni znamku, ze mohl jet po dalnici od popradu az do ruzomberoku a pak ze ziliny az do trencina. kam se podela jeho "dobova" duse? v 80. letech prece tyhle dalnici poradne ani nebyly!?
Tesne pred zilinou byl na prave strane autobazar. Povidam memu spojuzedci:"Hele, docela pekna niva i s naviakem". Juknu do zpetneho zrcatka a vidim jen jak Tajfun a jeho spolujezdec udelali jako na povel "vpravo hled" a malem si i krk vykroutili
Prohuceli sme Zilinu a ja cekal, ze se s Tajfunem rozloucim, protoze on pojede po stare a ja po dalnici. Jenze Tajfun ne a ne uhnout na starou. Nevim, jestli to bylo tim, ze podlehl beznadeji a risknul to, nebo tim, ze jeho navigacni pomucka "Autoatlas CSSR" nemel dostatecne aktualni mapove podlkady. Jen doufam, ze Tajfunuv dalnicni exces nekoncil ve stylu:"fizlove, do pici! dobry den pane ridici, kam jste to uhanel ve svem moskvici?"
bylo to takove pekne zprijemneni cekani v kolone
Dneska odpoledne jsem se vracel ze Slovenskeho raja. Frcim si to takhle k Martinu, kdyz v radiu hlasi, ze pod Strecnem je solidni zacpa. Cestu pres Ziar nad Hronom sme s kolegou zavrhli, ze si moc nepommuzem a tak sme se stavili na benzin a hura do zacpy. Uz nekdy kdyz sem vyjizdel z benzinky sem videl cervenou 05, ale zas tak moc sem se tim nezaobiral.
Kdyz sem vsak pod Strecnem v miste, kde jsou dva pruhy v jednom smeru, tuto 05 mijel, tak cumim co je to zac a on to Tajfun s kolegou . Stihli sme si rict jen:"Cau", "Ahooj" a drkotali sme za sebou v kolone smer Zilina. Pripadal sem si jak na spanile jizde na ladasrazu. Za mnou zigul, predemnou bmw...
Kolona se casem trochu rozjela, aby se pred zilinou definitivne nakupila. V te chvili sem mel dojem, ze Tajfun hodla resit situaci jako hrdina filmu Volny pad, protoze zastavil za mnou, zhasl svetla a odpoutal se. Ale nastesti nevystoupil a hodil se do klidu . Vystoupil az pozdeji, kdyz se stavil prohodit par slov a horekoval, ze si nekoupil dalnicni znamku, ze mohl jet po dalnici od popradu az do ruzomberoku a pak ze ziliny az do trencina. kam se podela jeho "dobova" duse? v 80. letech prece tyhle dalnici poradne ani nebyly!?
Tesne pred zilinou byl na prave strane autobazar. Povidam memu spojuzedci:"Hele, docela pekna niva i s naviakem". Juknu do zpetneho zrcatka a vidim jen jak Tajfun a jeho spolujezdec udelali jako na povel "vpravo hled" a malem si i krk vykroutili
Prohuceli sme Zilinu a ja cekal, ze se s Tajfunem rozloucim, protoze on pojede po stare a ja po dalnici. Jenze Tajfun ne a ne uhnout na starou. Nevim, jestli to bylo tim, ze podlehl beznadeji a risknul to, nebo tim, ze jeho navigacni pomucka "Autoatlas CSSR" nemel dostatecne aktualni mapove podlkady. Jen doufam, ze Tajfunuv dalnicni exces nekoncil ve stylu:"fizlove, do pici! dobry den pane ridici, kam jste to uhanel ve svem moskvici?"
bylo to takove pekne zprijemneni cekani v kolone
VAZ 2104 1.3 1989
Ano, ano. Zcela náhodné setkání mezi Martinem a Vrútkami bylo opravdu veeeelmi příjemným zpestřením popojížděcí anabáze. Dokonce byl čas si i krátce pokecat.
Co se případného použití dálnice a tudíž nekoupení známky týče, tak cesta po normálních silnicích mě opravdu vůbec nevadí. Jenže když už jich člověk má za sebou hodně přes 1.500 km a do toho každou chvíli někde postává, nebo se vleče za milionem náklaďáků, tak to opravdu není ono. V Žilině jsem po skoro dvouhodinovém zdržení rezignoval a najel na dálnici, abych se vyhnul křížením a dalším zácpám na silnici č. 18. Na dálnici jsem ale nezůstal dlouho. Sjeli jsme u Povážské Bystrice a dál pokračovali po staré na TN a dál potom na UH a BM. Pro případ setkání s mýtnou políciou jsme byli vybaveni účinnými technickými prostředky.
____________________________
K akci samotné: Vše proběhlo přesně podle plánu, bez jakýchkoliv nepříjemností. Až budu mít více času, tak se možná rozepíšu podrobněji. Teď jen ve zkratce:
Abych to neměl z Brna na Šíravu tak krátké, trošku jsem si trasu prodloužil. Nejprve jsem jel po silnicích č. 43 a 35 do Jaroměře, odtud po staré silnici č. 11 až do Prahy, propletl se centrem na její západní okraj, odkud se pokračovalo do Rožmitálu pod Třemšínem na start celé akce, konkrétně na nultý km silnice č. 18. Zde jsme se teprve vydali na celou cestu s cílem v Michalovcích, resp. na Zemplínske Šírave.
Na startu cílové jízdy
Během cesty přes ČSR nám chvílemi trošku sprchlo (zejména mezi Voticemi a HavlBrodem). Večer v kempu na Bystřičce bylo pěkně a stanování jsme si krásně užili. V neděli dopoledne za Rožnovem pod Radhoštěm ale přišel silný déšť, který bez přestávky vytrval po celou cestu přes SSR až do cíle na Šírave. V pondělí a úterý bylo jasno až polojasno, jen s jednou či dvěma občasnými přeháňkami. Bylo tedy možné páchat výlety za poznáním, případně se koupat, což někteří bez váhání učinili. Taky bych zde rád poděkoval Puhimu a Michalovi 4x4 za návštěvu a mnohé cenné rady. Ve středu jsme se víceméně tou samou cestou vydali zpět. Jen jak už jsem se v úvodu zmínil, ze ZI do PX jsme zbaběle využili asi 25 km nové dálnice.
Statistický souhrn:
celkem ujeto.........................1.937 km
z toho využití dálnic cca.............25 km
průměrná rychlost jízdy.............69,4 km/h
průměrná spotřeba.....................7,5 l/100km
Resumé:
Tato akce opravdu stála za to. Člověk projížděl zajímavou krajinou, mohl sledovat, jak se pozvolna mění její ráz, charakter a styl staveb a domů, atp.... Celá trasa silnice je až na pár krátkých výjimek v překvapivě dobrém technickém stavu. Za to vděčí dvěma faktorům. První z nich je kvalitní a bohatě dimenzovaná stavba z minulosti a druhý faktor se skrývá v relativně malém provozu, který v současné době na silnici panuje. Tohle se týká celé trasy přes ČSSR. V SSR se k tomu přidává vliv paralelní dálnice, která odvádí většinu dopravy. Komplikace bývají jen v blízkosti některých větších měst.
Příští rok zcela určitě vyrazíme znovu. Již se rodí další smělé plány.
Další fotky z akce budou časem k dispozici. Zatím se musíte spokojit s výšeuvedenými dvěma záběry v retro hávu. Na zpracování dalších teď nemám dostatek času.
V cíli cesty na Zemplínske Šírave
Co se případného použití dálnice a tudíž nekoupení známky týče, tak cesta po normálních silnicích mě opravdu vůbec nevadí. Jenže když už jich člověk má za sebou hodně přes 1.500 km a do toho každou chvíli někde postává, nebo se vleče za milionem náklaďáků, tak to opravdu není ono. V Žilině jsem po skoro dvouhodinovém zdržení rezignoval a najel na dálnici, abych se vyhnul křížením a dalším zácpám na silnici č. 18. Na dálnici jsem ale nezůstal dlouho. Sjeli jsme u Povážské Bystrice a dál pokračovali po staré na TN a dál potom na UH a BM. Pro případ setkání s mýtnou políciou jsme byli vybaveni účinnými technickými prostředky.
____________________________
K akci samotné: Vše proběhlo přesně podle plánu, bez jakýchkoliv nepříjemností. Až budu mít více času, tak se možná rozepíšu podrobněji. Teď jen ve zkratce:
Abych to neměl z Brna na Šíravu tak krátké, trošku jsem si trasu prodloužil. Nejprve jsem jel po silnicích č. 43 a 35 do Jaroměře, odtud po staré silnici č. 11 až do Prahy, propletl se centrem na její západní okraj, odkud se pokračovalo do Rožmitálu pod Třemšínem na start celé akce, konkrétně na nultý km silnice č. 18. Zde jsme se teprve vydali na celou cestu s cílem v Michalovcích, resp. na Zemplínske Šírave.
Na startu cílové jízdy
Během cesty přes ČSR nám chvílemi trošku sprchlo (zejména mezi Voticemi a HavlBrodem). Večer v kempu na Bystřičce bylo pěkně a stanování jsme si krásně užili. V neděli dopoledne za Rožnovem pod Radhoštěm ale přišel silný déšť, který bez přestávky vytrval po celou cestu přes SSR až do cíle na Šírave. V pondělí a úterý bylo jasno až polojasno, jen s jednou či dvěma občasnými přeháňkami. Bylo tedy možné páchat výlety za poznáním, případně se koupat, což někteří bez váhání učinili. Taky bych zde rád poděkoval Puhimu a Michalovi 4x4 za návštěvu a mnohé cenné rady. Ve středu jsme se víceméně tou samou cestou vydali zpět. Jen jak už jsem se v úvodu zmínil, ze ZI do PX jsme zbaběle využili asi 25 km nové dálnice.
Statistický souhrn:
celkem ujeto.........................1.937 km
z toho využití dálnic cca.............25 km
průměrná rychlost jízdy.............69,4 km/h
průměrná spotřeba.....................7,5 l/100km
Resumé:
Tato akce opravdu stála za to. Člověk projížděl zajímavou krajinou, mohl sledovat, jak se pozvolna mění její ráz, charakter a styl staveb a domů, atp.... Celá trasa silnice je až na pár krátkých výjimek v překvapivě dobrém technickém stavu. Za to vděčí dvěma faktorům. První z nich je kvalitní a bohatě dimenzovaná stavba z minulosti a druhý faktor se skrývá v relativně malém provozu, který v současné době na silnici panuje. Tohle se týká celé trasy přes ČSSR. V SSR se k tomu přidává vliv paralelní dálnice, která odvádí většinu dopravy. Komplikace bývají jen v blízkosti některých větších měst.
Příští rok zcela určitě vyrazíme znovu. Již se rodí další smělé plány.
Další fotky z akce budou časem k dispozici. Zatím se musíte spokojit s výšeuvedenými dvěma záběry v retro hávu. Na zpracování dalších teď nemám dostatek času.
V cíli cesty na Zemplínske Šírave
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
To je punk mít ceduli na Zemplínskou Šíravu takhle daleko
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Hurikán to je pravda jenže já sem v ten den byl úplne někde jinde (na chatě při Starej ľubovni) a to by bylo více než těch 50 km z Košíc což je škoda a tehdy nebylo moc příznivé počasí hlavně v nedeli.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Vyzerá to na fototuning.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Na to sa teším a tiež na podrobnejšiu "správu"Hurikán píše:Příští rok zcela určitě vyrazíme znovu. Již se rodí další smělé plány.
Další fotky z akce budou časem k dispozici.
Budem bedlivo sledovať a snáď mi to vyjde.Hurikán píše:Příští rok zcela určitě vyrazíme znovu. Již se rodí další smělé plány.
To si mal šťastie, lebo pri PX je odpočívka, ktorú radi využívajú dialniční policajti.Hurikán píše:Na dálnici jsem ale nezůstal dlouho. Sjeli jsme u Povážské Bystrice
Tak to by som chcel vidieť, lebo medzi Martinom a Vrútkami je vzdialenosť 0 mm (milimetrov) . Obe tabule sú na jednom stĺpe. Asi to bolo niekde inde. Prepáč, nedalo mi toHurikán píše:setkání mezi Martinem a Vrútkami
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS