Černobyľ
Moderátor: Moderátoři
Neměl to navíc česky že ne?
Zase na druhou stranu-naše celní správa nikomu při opravdových/zákonných nesrovnalostech v papírech/předpisech taky nikomu nic nedaruje.Pořád lepší tento "folklor" než cestovat třeba do těch USA,což znamená jistojistě absolutně zbytečný 6 hodinovej přesun do Práglu,2 hodiny se tam kodrcat po hlavním městě někde v zácpě,na ambasádě čekání+pokec s načalnikem,potom dalších 8 hodin domů .
Pak ještě znovu tam do pro "vízum".Potřetí pak přesun na letiště sam. nepočítám.Nakonec nemáš ani tu jistotu,že tě tamní imigrační pustí do země.
Zase na druhou stranu-naše celní správa nikomu při opravdových/zákonných nesrovnalostech v papírech/předpisech taky nikomu nic nedaruje.Pořád lepší tento "folklor" než cestovat třeba do těch USA,což znamená jistojistě absolutně zbytečný 6 hodinovej přesun do Práglu,2 hodiny se tam kodrcat po hlavním městě někde v zácpě,na ambasádě čekání+pokec s načalnikem,potom dalších 8 hodin domů .
Pak ještě znovu tam do pro "vízum".Potřetí pak přesun na letiště sam. nepočítám.Nakonec nemáš ani tu jistotu,že tě tamní imigrační pustí do země.
- radek mb
- Příspěvky: 5190
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Tak to mu bylo platný jak hadovi noha. S cizím autem jsem na UA taky byl, nic jsem neponechal náhodě a měl jsem plnou moc přeloženou soudní překladatelkou do ukrajinštiny potvrzenou notářem. Lepší je problémům předcházetCory píše:Mal to cesky
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Staci to mat v rodnom jazyku, nemusis to mat prelozene, pri roznych pochybnostiach si to maju prelozit sami...neviem si predstavit ze ides na cestu okolo sveta a nesies so sebou štós splnomocnení Staci v rodnom jazyku,ale musi byt potvrdene notarom, nestaci peciatka firmy, alebo podpis majitela vozidla.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Souhlasím s tím, že podmazáváním kohokoliv ( ať celníku nebo dojičky krav ) je naše chyba. Sami si vychováváme tyhle lidi. Jsou v práci a i když dostávají málo, tak si na to musejí vydělat legální cestou.
Jinak jezdím přes polsko taky z toho důvodu, že od hranic s polskem je to do LUcka asi 95km. Hraniční přechod Ustiluh/Zosin. Když tam člověk jede v dobrou dobu, tak tam stojí 0,5 - 1 hod. Když to vezme ve špatnou dobu, tak tam čeká i 5hod. ( Jako já naposled - v pátek odpoledne směrem z UA do PL ) Zase to mělo pozitivum v tom, že jsem dokázal za 11,5hodiny přes noc ujet po silnicích 1. ( asi 600km ) 2. ( asi 100km ) a 3. třídy ( asi 100km ) ujet 800km
Jinak Vodis: Kdy jedeš na UA znovu? Sice tento rok ( léto ) asi z finančních důvodu budu smrdět doma, ale příští rok bychom mohli udělat společnou dálkovou spanilou jízdu
Jinak jezdím přes polsko taky z toho důvodu, že od hranic s polskem je to do LUcka asi 95km. Hraniční přechod Ustiluh/Zosin. Když tam člověk jede v dobrou dobu, tak tam stojí 0,5 - 1 hod. Když to vezme ve špatnou dobu, tak tam čeká i 5hod. ( Jako já naposled - v pátek odpoledne směrem z UA do PL ) Zase to mělo pozitivum v tom, že jsem dokázal za 11,5hodiny přes noc ujet po silnicích 1. ( asi 600km ) 2. ( asi 100km ) a 3. třídy ( asi 100km ) ujet 800km
Jinak Vodis: Kdy jedeš na UA znovu? Sice tento rok ( léto ) asi z finančních důvodu budu smrdět doma, ale příští rok bychom mohli udělat společnou dálkovou spanilou jízdu
Jinak si představte, jak dlouho to bude celniky bavit rozebírat auta, nic v nich nenalézt a nedastat úplatek? Já myslím, že je to rozebírání a nedej bůh poškození nebo zničení dílu na voze přestane hodně brzo bavit, když po ních budu oficiální cestou požadovat náhradu škody. A kdyby mě odpálkovali, že je to nezajíma, tak bych se i kvůli jednomu strženýmu závitu na šroubu obrátil na oficiální mezinárodní instituce.Cory píše:Som zvedavy co povies, ked ta daju do "boxu", nechaju ta tam cakat 5 hodin a rozoberu ti auto. Bol som svedkom, sam som bol v boxe a moze vym to povedat napriklad aj Majo alebo Trevor ako nas postavili bokom.Veverka píše:Pokud mám vše OK,nic jim nedávat.
Štěpán: S tim uplácenim souhlas. Berou plat a když jim to nevyhovuje, at si seženou něco jinýho... My jeli přes Smilnica-Chyriv, protože je to malý přechod a na netu byly dobrý reference o průjezdnosti. Použili jsme autovlak a z Košic do Lucku jsme to pak včetně hranic zvládli za necelých 12 hodin.
Na Ukrajinu se vydáme i letos, ale už to nebude samarou, ale nově koupenou desítkou a ne do Lucku, ale asi až na Krym do Jevpatorije, známí tam maj nějaký domek na léto. Plánujem to na druhou půlku září. No a v říjnu chci ještě s kolegou zajet vlakem na úzkorozchodný dráhy na Zakarpatí. Musím si splnit ty dvě návštěvy UA ročně
A Ty jezdíš výhradně přes Ustiluh?
Na Ukrajinu se vydáme i letos, ale už to nebude samarou, ale nově koupenou desítkou a ne do Lucku, ale asi až na Krym do Jevpatorije, známí tam maj nějaký domek na léto. Plánujem to na druhou půlku září. No a v říjnu chci ještě s kolegou zajet vlakem na úzkorozchodný dráhy na Zakarpatí. Musím si splnit ty dvě návštěvy UA ročně
A Ty jezdíš výhradně přes Ustiluh?
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Ukrajina
Nevím sice, jestli jsem ve správném tématu, ale nic bližšího jsem nenašel. Chtěl bych se zeptat místních znalců jako naprostý neználek. Co je všechno potřeba, když chce jet člověk autem na UA? Jaký přechod zvolit tam i zpět? Jaký peníze? Co byste doporučovali vzít s sebou?
Končím s ladami....
Som za vedľajšiu expedíciu "základňa".Jarin píše:Ohledně základny je to asi cca 300km zajíždka ale určitě zajímavá,jsou to raketová sila pro rakety SS 18SATAN(jaderné),jsou v zemi 12pater hluboké,je to z dob Sovětského svazu.
SúhlasVeverka píše:Nějak se mi ekluje tam jet autem.Slovenským celníkům chybí jen nápis vítajte v ČSSR,to řvaní Slovenských orgánů zejména na UA cestující patří někam daleko před rok 1980,korunovaný hláškou že jedeme do tábora míru a socialismu/pardon -unie,i když čehuni by buzerovali beztak nějak podobně.heil EU,při cestě domů do uhnije jsem si připadal jako cestující do nějakého totalitního státu.
Smrdět na hranicích svatého šengenu stylem jedno auto=20 minut a ještě to auto pomalu rozebereme na součástky bych strpěl někde leda v KLDR.
Ja som to skúsil v Užhorode a strávil som 2 hodiny v ukrajinskom boxe, prevracali mi auto ako keby som im pol štátneho pokladu odniesol. Buzerovali ma za to, že nemám ku všetkému bločky, mal som 100 chutí opýtať sa ich, či im vadí že ich ekonomike donášam eurá.. Zbrzdil ma len Rudo.Štěpán píše:Ohledně podmazávání celníku. Jsem zásadně proti!!! Jezdím na UA už nějakou dobu ( beru to přes Polsko/Zosin ) a nedal bych žádnýmu celníkovi ani korunu.
Jak ale tady už zaznělo. Ukrajinšti celníci jsou úplně v pohodě.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Martin H.: Přechod lépe přes Polsko a nejlépe prý přes Uhry.
Peníze se daj koupit při štěstí i ve směnárnách tady, ale to je lepší jen na prvotní nezbytný výdaje, tzn. třeba vyměnit 100 UAH. Prodej je totiž u nás kolem 2,50Kč za 1UAH, přitom když si tam vezmeš Eura, tak to při následný výměně na UA vyjde cca na 2,10Kč.
No a s sebou pas, peníze a do auta vestu, hasičák. S nákupem čehokoliv není problém, obchodů je všude dost. Rozhodně je netřeba se něčeho zvlášť bát.
Peníze se daj koupit při štěstí i ve směnárnách tady, ale to je lepší jen na prvotní nezbytný výdaje, tzn. třeba vyměnit 100 UAH. Prodej je totiž u nás kolem 2,50Kč za 1UAH, přitom když si tam vezmeš Eura, tak to při následný výměně na UA vyjde cca na 2,10Kč.
No a s sebou pas, peníze a do auta vestu, hasičák. S nákupem čehokoliv není problém, obchodů je všude dost. Rozhodně je netřeba se něčeho zvlášť bát.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Černobyľ
"Skoro polovina třicetikilometrové oblasti má akceptovatelnou hranici radiace - a to díky rozpadu jaderných částic a dekontaminaci. Proto můžeme použít tato velká neobydlená místa k vybudování solárních a větrných elektráren. Můžeme tady i pěstovat biopalivo,"
http://zpravy.idnes.cz/ukrajinske-urady ... anicni_ipl
http://zpravy.idnes.cz/ukrajinske-urady ... anicni_ipl
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105