turbo
Moderátor: Moderátoři
tak jsem zkoušel s kamarádem zapojit turbo systémem sání a tlačení směsi, auto kupodivu chytlo hned (auto škoda 135 - emko) i přes poměrně dlouhou cestu hadic. Problém byl stahování hadic díky podtlaku, jsou moc měkké. Taky máme turbo poměrně nízko a tak zpátečka z oleje nejde kolmo,l ale až téměř do kopce. Bude to chtít úpravy, ale při zvýšení otáček už se hadice krásně naply. Stejně mě ale více láka zkusit normálně tlačit vzduch přes karbec (máme lpg na benzin ne). Jenže jak podřídit tomu reduktor? stačí jen na test, podle mě, když přivedu přetlak do karbu, a tím pádem do mixeru, tak ten plyn zatlačím zpět a nestrhnu ho do sání...ne? nějaký nápad?
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Napad? nechat to tak jak to mas, jen to udelat poradne. Hlavne pak priprasit bohatsi smes bo se to spece. Tyjo docela by me to zajimalo, ze bych se nekdy zastavil kouknout...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
takže jako reduktor nijak neupravovat, nebo nechat systém karbec turbo, motor?... klidně přijeď, ale realizujem to s kamarádem v olomouci, protože tam studuju..ale když tak není problém nafotit, jen to ještě budeme muset nějak upravit. Jinak náklady zatím: pálení přírub - 200, hydraulická hadice na míru - 300, turbo bylo zadarmo, ale jinak se dá i kolem litru...no a potom co svárečku, to je jasné a hadice.
tak jen pro oživení. Narychlo jsme turbo zapojili na motor 781.135 a to systémem karburátor - trubo - motor. Motor i přes dlouhé potrubí startoval hned, chod na místě v pořádku, jet jsme s tím nejeli. musíme upravit spoustu věcí - turbo máme nízko, tot teď převařuju výš. a také kratší potrubí. Mám na vás zkušenější dvě otázky. Jaký by měl být zhruba optimální průměr potrubí výtlaku směsi z turba do sacího potrubí? přijde mi, že máme moc tenké potrubí. další věc: při výše popsaném systému - tzn. přeplňováním stlačenou směsí... je možné použít i lpg? možná je to ještě hodnější pro vyšší záplnou teplotu pro lepší bezpečnost.. jinak mazání funguje dobře, zpětnou vracečku jsem elegantně píchli místo měrky oleje. doufám, že brzy zkompletuju a nafotím.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Popravde ja bych mel strach z toho LPG i bez mezichladice. Aby to neslehlo v trubkach...
Prumer trubech bych vyresil tim nejmensim ktery se prodava, tzn. 51mm.
Prihod nejake ty fotky pokud muzes.
Prumer trubech bych vyresil tim nejmensim ktery se prodava, tzn. 51mm.
Prihod nejake ty fotky pokud muzes.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Na LPG to bude chodit normálně , pouze je potřeba použít reduktor s elektrickým blokováním (né ten s tou tenkou hadičkou do sacího potrubí) Při přetlaku by se automaticky vypnul .
Pokud je sací potrubí krátké a navíc kovové není se třeba bát případného "blafnutí" směsi , nic to nespůsobí . Navíc motory Lada nejsou (pokud není vada v zapalování) k spětným zášlehům náchylné .
Koukněte se jaký typ turba máte a jestli výrobce povoluje tenhle typ provozu (karbec-turbo) . Né každé turbo tuto variavtu snáší . Při zavření klapky totiž dochází v chladné části turba k velkému podtlaku (což u klasického uspořádání nevzniká) a pokud není turbo k tomu určeno podtlak saje mnoho oleje přes těsnící hřídelové kroužky do sání .
Pokud je sací potrubí krátké a navíc kovové není se třeba bát případného "blafnutí" směsi , nic to nespůsobí . Navíc motory Lada nejsou (pokud není vada v zapalování) k spětným zášlehům náchylné .
Koukněte se jaký typ turba máte a jestli výrobce povoluje tenhle typ provozu (karbec-turbo) . Né každé turbo tuto variavtu snáší . Při zavření klapky totiž dochází v chladné části turba k velkému podtlaku (což u klasického uspořádání nevzniká) a pokud není turbo k tomu určeno podtlak saje mnoho oleje přes těsnící hřídelové kroužky do sání .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Sašo díky opět za cenné rady. Blokování reduktoru podtlakem zřejmě nacháme, připojím jej na sací potrubí mezi karbem a turbem, myslím, že by to mohlo fungovat. Jinak s tím turbem bude asi problém, je to vše jen na zkoušku a test, pochybuju, že to naše turbo může být použito i na přeplňování stlačenou směsí, je to turbo mitsubishi td04
-11b, tzn, psa 2.1 td. Je to jen na zkoušku. Foto snad brzy dodám, navíc brzy budu skládat. K průměrům potrubí - výstup z turba má ztěží 35 mm průřez, a do origo škodováckého sání taky nejde bůhvíjaká díra, takže nevím, jak moc velký přínos bude mít potrubí velkého průměru, když mu stojí v překážce ty zmíněné menší průměry. Díky opět za rady.
-11b, tzn, psa 2.1 td. Je to jen na zkoušku. Foto snad brzy dodám, navíc brzy budu skládat. K průměrům potrubí - výstup z turba má ztěží 35 mm průřez, a do origo škodováckého sání taky nejde bůhvíjaká díra, takže nevím, jak moc velký přínos bude mít potrubí velkého průměru, když mu stojí v překážce ty zmíněné menší průměry. Díky opět za rady.
LADA Turbo
Erte můžeš prosímtě ještě jednou umístit foto tvého nainstalovaného turba,není tam fotka a ni jedna,nebo to blbne bo co.
Jinak co se týče instalace turba,tak o tom přemýšlím už hodně dlouho.Chtěl bych zvednout výkon co nejjednodušeji.Cíhci z moji ladou jezdit drifty.A myslím že turbo je "relativně" nejlehčí cesta k velkému výkonu,říkám relativně.
Tady jsou nějaké odkazy se zkušeností instalace turba z karburatorem:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=273
http://www.skodamedia.cz/products/skoda ... rbo-1981-/
http://www.skodamedia.cz/products/skoda ... der-1983-/
http://geting.se/viewimage.php?image=19 ... bo2[1].jpg
tady je stránka kde je třeba odkaz kde je kalkulačka pro výpočet různych parametrů při instalaci turba http://www.skodamotor.estranky.cz/clank ... turbo.html
Teď k turbozigulovi,myslím,že by tě mohla zajímat tahle stránka poněvadž si myslím že z obsahu 1.7 lze dostat víc než jen nějakýchuslintaných 100 PS http://www.dragtimes.com/parts/Lada-Niv ... 78901.html
a tady je video jak takový kit funguje na živo http://www.youtube.com/watch?v=c6fUPo8h ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=M7FelPsH7jw&NR=1
ja myslím dobrá ispirace co?
Jinak chlapy chce to opravdu si vyměovat mezi sebou informace ať pak nikdo tady zbytečně netápe.
Myslím si že základ jak vyzkoušet v amatérskych podmínkách turbo je jít z kompresí dolů aspoň tak na 8.Nechal bych buď vybrat trošku hlavu nebo nevím jestli by to šlo použít hrubší těsnení pod hlavou,neím ale jestli by to vydrželo.
Ještě k tomu turbo-karbec,všude píšou že je tam riziko bouchnutí směsi,no nevím možná by to chtělo udělat něco jako pojistku odpojení zapalování nebo tak něco...
Jinak co se týče instalace turba,tak o tom přemýšlím už hodně dlouho.Chtěl bych zvednout výkon co nejjednodušeji.Cíhci z moji ladou jezdit drifty.A myslím že turbo je "relativně" nejlehčí cesta k velkému výkonu,říkám relativně.
Tady jsou nějaké odkazy se zkušeností instalace turba z karburatorem:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=273
http://www.skodamedia.cz/products/skoda ... rbo-1981-/
http://www.skodamedia.cz/products/skoda ... der-1983-/
http://geting.se/viewimage.php?image=19 ... bo2[1].jpg
tady je stránka kde je třeba odkaz kde je kalkulačka pro výpočet různych parametrů při instalaci turba http://www.skodamotor.estranky.cz/clank ... turbo.html
Teď k turbozigulovi,myslím,že by tě mohla zajímat tahle stránka poněvadž si myslím že z obsahu 1.7 lze dostat víc než jen nějakýchuslintaných 100 PS http://www.dragtimes.com/parts/Lada-Niv ... 78901.html
a tady je video jak takový kit funguje na živo http://www.youtube.com/watch?v=c6fUPo8h ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=M7FelPsH7jw&NR=1
ja myslím dobrá ispirace co?
Jinak chlapy chce to opravdu si vyměovat mezi sebou informace ať pak nikdo tady zbytečně netápe.
Myslím si že základ jak vyzkoušet v amatérskych podmínkách turbo je jít z kompresí dolů aspoň tak na 8.Nechal bych buď vybrat trošku hlavu nebo nevím jestli by to šlo použít hrubší těsnení pod hlavou,neím ale jestli by to vydrželo.
Ještě k tomu turbo-karbec,všude píšou že je tam riziko bouchnutí směsi,no nevím možná by to chtělo udělat něco jako pojistku odpojení zapalování nebo tak něco...
LADA drift
No všude píšou že je nejideálnější složení turbo-karbec(přetlakovej-weber atd)-motor...no co se může stát když to chytne,nic moc podle mne,to blafne stejně jako když tam máš karbec...a taky se nic nestane.Ae na druhou stranu to turbo pořád tlačí vzduch i při volnoběhu,takže je tam přetlak pořád,pokuď by to i blaflo spět nemůže se nic stát.Nevím no.Možná by to chtělo udělet nějakou spětnou pojistku,jak má autogen
LADA turbo
Pánové LADA 2107 turbo se vyvážela do finska tak odpůrci držte hubu a šoupejte nožičkama... http://maltese-lada-club.webs.com/ladariva.htm
[ Komentář přidal: Laďuša: pá červen 24, 2011 20:11 ]
Nic, za co by se někomu měly zavírat ústa tu nevidim, zato nepodloženej výpad a dvojpříspěvek...
[ Komentář přidal: Laďuša: pá červen 24, 2011 20:11 ]
Nic, za co by se někomu měly zavírat ústa tu nevidim, zato nepodloženej výpad a dvojpříspěvek...
LADA drift
To je uplne jedno jestli to byl vyrobce nebo inporter ale bylo to turbo tam a fungovalo.