Můj Vaz 2103
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
- Bydliště: Otrokovice
Martine díky, jinak vidím zájem není valný
Chystám se měnit provozní náplně. Mohl by mi někdo poradit jaký typ a značku oleje do motoru a filtr (nějaký spolehlivý, který dokáže v sobě zadržet olej i když motor neběží - nějaká ta zpětná klapka) a převodový olej a olej do diferenciálu.
Momentálně se pokouším vyměnit brzdové destičky, ale zatím jsem nedošel jak sundat ty pružinky a tyčky co drží destičky. Se musí nějakým dulčíkem vyrazit?
Omlouvám se že vás asi takovými otázkami otravuju, ale je to všechno pro mě nové a odpovědi nenacházím ani v literatuře
Chystám se měnit provozní náplně. Mohl by mi někdo poradit jaký typ a značku oleje do motoru a filtr (nějaký spolehlivý, který dokáže v sobě zadržet olej i když motor neběží - nějaká ta zpětná klapka) a převodový olej a olej do diferenciálu.
Momentálně se pokouším vyměnit brzdové destičky, ale zatím jsem nedošel jak sundat ty pružinky a tyčky co drží destičky. Se musí nějakým dulčíkem vyrazit?
Omlouvám se že vás asi takovými otázkami otravuju, ale je to všechno pro mě nové a odpovědi nenacházím ani v literatuře
áno tyčky čo držia došťičky by sa mali dať vytiahnuť. ak nejdú striekni tam WD-40 alebo podobný prípravok a môžeš ich skúsiť aj vybiť von. Ja do motora lejem Castrol GTX 15w/40 a spokojnosť. keď budeš dávať druhý olejový filter tak stačí namazať jeho tesnenie novým olejom a malo by to byť ok. čo sa týka prevodového oleja tak v knihe píšu PP90 do prevodovky a PP90H do diferáku ale neviem či sa tieto ešte vyrábajú. Kamarát dával tieto oleje do Lady značka Shell ale aké majú označenie neviem. viem len, že vhodné oleje vyrába aj Shell.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Vhodný oleje vyrábí kde kdo, chce si to ohlídat ty specifikace.
Přímo PP90 či PP90H nevim, jestli se dělá, ale od Mogulu jsou oleje Trans 90 a Trans 90H.
Do motoru leju Mogul Super Stabil, teď tam mam Mogul Felicia.
Přímo PP90 či PP90H nevim, jestli se dělá, ale od Mogulu jsou oleje Trans 90 a Trans 90H.
Do motoru leju Mogul Super Stabil, teď tam mam Mogul Felicia.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
To bych se bál, že to i pojede jako FeliciaLaďuša píše:teď tam mam Mogul Felicia.
Taky používám Mogul Super Stabil, Marťas taky a spokojenost
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tak ty brzdy - jestli vnich nikdo dlouho nebyl, teda hodně dlouho, může se ti vyplatit udělat menší prevenci.
Začneš teda tím, že odjistíš ty tyčky, očístíš co půjde, trochu je teda podpoříš tím WDčkem a vyklepeš je jinou tyčkou ven. Mezitím ti uletí takové ty dvě pérka, co předpružují destičky - je dobrý je vyndat předem. Po vykvedlání starých destiček je dobrý zkontrolovat gumový prachovky, nejlíp je sundat, podívat se na pístky, jestli nejsou zasviněný. Rádo to pak vázne. Můžeš je jen utřít hadrem a pak zatlačit zpátky, nebo si přidat hodně práce a vyměnit i těsnicí gumičky ve válečcích. To je asi na tobě. Napoprvé je to průda, výměnu gumek je lepší dělat na stole.
Při tom zatlačování pístků si jeden zajisti a druhej zatlač, potom si ten zatlačenej zajisti třeba vložením nové desky a zatlač druhej. Jinak ti jeden z nich vyjede a budeš ho honit všude. A taky kapalinu.
Před nasazením nových desek je dobrý vyčistit třeba menším pilníkem dosedací plochy třmenu, mezi které se destička vkládá, aby měla volný pohyb a nezadírala se.
Ještě k těm olejům do převodovky a do diferenciálu.
Možná jsem jedinej, kdo v zimě nepotřebuje ruční brzdu, ale je fakt, že když mrzne hodně pod nulou, musel jsem se rozjíždět z kopce s plynem. A to hodně. Spotřeba pak letí někam do astronomických čísel a podobně...
Z toho, co popisoval Wolf vyplývá +- to, že je dobrý dát do převodovky olej 75W90 nebo 80W90 a do difu to samé, jen v Hypoidní mutaci. Někde na foru zazněly značky jako Shell Helix, Spirax, Mogul Syntrans... Druhá strana mince je cena.
Čili asi neuškodí jít cestou těch specifikací, aby se to dalo použít celoročně s vyšším komfortem, ale asi je potřeba vybrat kompromis, aby to člověka nezežralo úplně...
Začneš teda tím, že odjistíš ty tyčky, očístíš co půjde, trochu je teda podpoříš tím WDčkem a vyklepeš je jinou tyčkou ven. Mezitím ti uletí takové ty dvě pérka, co předpružují destičky - je dobrý je vyndat předem. Po vykvedlání starých destiček je dobrý zkontrolovat gumový prachovky, nejlíp je sundat, podívat se na pístky, jestli nejsou zasviněný. Rádo to pak vázne. Můžeš je jen utřít hadrem a pak zatlačit zpátky, nebo si přidat hodně práce a vyměnit i těsnicí gumičky ve válečcích. To je asi na tobě. Napoprvé je to průda, výměnu gumek je lepší dělat na stole.
Při tom zatlačování pístků si jeden zajisti a druhej zatlač, potom si ten zatlačenej zajisti třeba vložením nové desky a zatlač druhej. Jinak ti jeden z nich vyjede a budeš ho honit všude. A taky kapalinu.
Před nasazením nových desek je dobrý vyčistit třeba menším pilníkem dosedací plochy třmenu, mezi které se destička vkládá, aby měla volný pohyb a nezadírala se.
Ještě k těm olejům do převodovky a do diferenciálu.
Možná jsem jedinej, kdo v zimě nepotřebuje ruční brzdu, ale je fakt, že když mrzne hodně pod nulou, musel jsem se rozjíždět z kopce s plynem. A to hodně. Spotřeba pak letí někam do astronomických čísel a podobně...
Z toho, co popisoval Wolf vyplývá +- to, že je dobrý dát do převodovky olej 75W90 nebo 80W90 a do difu to samé, jen v Hypoidní mutaci. Někde na foru zazněly značky jako Shell Helix, Spirax, Mogul Syntrans... Druhá strana mince je cena.
Čili asi neuškodí jít cestou těch specifikací, aby se to dalo použít celoročně s vyšším komfortem, ale asi je potřeba vybrat kompromis, aby to člověka nezežralo úplně...
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
- Bydliště: Otrokovice
Nastuduj si odbornou literaturu. Všechno je v ní pěkně popsáno. Tohle jsou elemntární znalosti. Pěkný návod zpracoval Vašátor. Najdeš jej zde: http://forum.ladaklub.com/download.php?id=14495
Zatuhlé pístky asi rukou opravdu nezatlačíš. Pro opravu je ale stejně potřebuješ dostat ven.
Zatuhlé pístky asi rukou opravdu nezatlačíš. Pro opravu je ale stejně potřebuješ dostat ven.
olej do motoru-jákykoliv 15-w 40-dnes jsou oleje plně mísitelné-doporučuji něco značkového z domácí produkce- třeba mogul, olejový filtr doporučuji něco značkového-třeba MANN nebo FRAM ,do převodovky mogul PP 80 můžeš dát i PP 90 ale má větší viskozitu a v zimě jde hůř řadit- do difu PP 90 H -kvůli hypoidnímu soukolí difu.. do chladiče fridex vhodný pro hliníkové součásti a nakonec můžeš vyměnit brzdovku-když je staršího data absorbuje do sebe vodu a potom korodují součásti brzd-hlavně HBV a prasátka vzadu jo a můžeš vyměnit i kapalinu ve spojkovém okruhu......brzdovou kapalinu můžeš koupit do 205 stupňů bodu varu-já mám 260 a brzdí to taky......a tyčky od brzd vyndáš když je opatrně rozhýbeša potom vyndáš závlačky co jsou v tyčkách-chce to něčím nastříkat třeba uvolňovačem zarezlých dílůnebo wedečkem nebo třeba jen obyčejnou brzdovou kapalinou-nechat chvíli působit -nejlépe do druhého dne a potom to lehce oťuknout kladívkem-bacha na ta hliníková očka co drží tyčky když je ulomíš je to na demontáž třmenu a výměnu prasete......
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
váleček musí jít rovně-zkus vložit desku a mírně sešlápnout pedál ale jen kousek aby ti nevyjel z třmenu potom velkýma sikovkama zkusit zamáčknout zpět-ale bacha - musí jít rovně a pozor na prachovku-prostě to chce jen rozhýbatLukáš Mlýnek píše:Jsem zase v koncích, destičky demontovány, ale zatlačit pístky se mně nedaří, natož rukou. Budu asi muset sundat celý systém válečku ze třmenu a promazat, co? Samozřekmě, zas nevím jak s nima dolůMartasBrno píše:Při tom zatlačování pístků si jeden zajisti a druhej zatlač
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
K výměně kapalin v brzdovém a spojkovém okruhu.
Vypadá to, že minimálně předek rozděláš celej, pokud pístky nezatlačíš, takže doplníš novou kapalinu. Odsaj předtím zbytek staré z nádržky velkou stříkačkou.
Kapalinu ve spojkovém okruhu vyměň - určitě se na to kašlalo, protože spojka není životně důležitá, přitom ty díly trpí stejně. Může tam být pěkný hnojník.
K pístkům.
Mně to nešlo rukou ani náhodou byly v nich rozplizlé gumky a byly zarostlé bincem, protože byly netěsné prachovky. Takže jsem to musel rozebrat. Nejdřív jsem to zatlačoval zpět pomocí truhlářské svěrky, což docela dobře fungovalo, ale brzdy špatně odbržďovaly a hřálo se to. Šel jsem cestou sundání třmenu, který jsem před demontáží z auta zbavil pístků vytlačením hydraulikou opět s pomocí těch stolařských svěrek. Byla z toho kaluž, čili potřeba podložit něčím, co nepropustí brzdovku na zem aby nedělala fleky.
na stole se pak válečky zevnitř pečlivě vytřou do čista, horší části třeba i smirkem. Pozor na drážku pro těsnicí gumičku, z té jsem vytahoval binec dlouho, hadříkem na šroubováčku... Při zakládání gumičky a očištěného pístku je dobré je omatlat v brzdovce, půjde to dobře do sebe.
Tahle práce má jeden kritický moment, teda možná je těch momentů víc. Při montáži je dobrý neurvat průtočný šroub, kterým je připojená hadice k brzdiči. Je dutý a ještě s dírkama, tak toho moc nesnese, podobně je na tom druhá hliníková část...
Měděný podložky se doporučuje dávat nový a přd použitím je vyžíhat. Někdo to nevyžíhal a problémy s těsností neměl, asi se to bez toho obejde...
Vypadá to, že minimálně předek rozděláš celej, pokud pístky nezatlačíš, takže doplníš novou kapalinu. Odsaj předtím zbytek staré z nádržky velkou stříkačkou.
Kapalinu ve spojkovém okruhu vyměň - určitě se na to kašlalo, protože spojka není životně důležitá, přitom ty díly trpí stejně. Může tam být pěkný hnojník.
K pístkům.
Mně to nešlo rukou ani náhodou byly v nich rozplizlé gumky a byly zarostlé bincem, protože byly netěsné prachovky. Takže jsem to musel rozebrat. Nejdřív jsem to zatlačoval zpět pomocí truhlářské svěrky, což docela dobře fungovalo, ale brzdy špatně odbržďovaly a hřálo se to. Šel jsem cestou sundání třmenu, který jsem před demontáží z auta zbavil pístků vytlačením hydraulikou opět s pomocí těch stolařských svěrek. Byla z toho kaluž, čili potřeba podložit něčím, co nepropustí brzdovku na zem aby nedělala fleky.
na stole se pak válečky zevnitř pečlivě vytřou do čista, horší části třeba i smirkem. Pozor na drážku pro těsnicí gumičku, z té jsem vytahoval binec dlouho, hadříkem na šroubováčku... Při zakládání gumičky a očištěného pístku je dobré je omatlat v brzdovce, půjde to dobře do sebe.
Tahle práce má jeden kritický moment, teda možná je těch momentů víc. Při montáži je dobrý neurvat průtočný šroub, kterým je připojená hadice k brzdiči. Je dutý a ještě s dírkama, tak toho moc nesnese, podobně je na tom druhá hliníková část...
Měděný podložky se doporučuje dávat nový a přd použitím je vyžíhat. Někdo to nevyžíhal a problémy s těsností neměl, asi se to bez toho obejde...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Lukáš Mlýnek píše: Jsem zase v koncích, destičky demontovány, ale zatlačit pístky se mně nedaří, natož rukou. Budu asi muset sundat celý systém válečku ze třmenu a promazat, co?
Nestahoval bych zatím gatě pokud je brod daleko, rozborku pístků či jejich výměnu bych viděl, až jako krajní řešení v případě, že selžou všechny možnosti. Kdysi jsem napsal tento emotivní výlev ve kterém se ukrývá část kde popisuji rozhýbávací manévry . http://forum.ladaklub.com///viewtopic.p ... c&start=15
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
- Bydliště: Otrokovice
Já jsem právě po vytažení destiček ze třmenu z blbosti lehce šlápl na brzdu, takže ted tam nedam ani ty původní destičky (byly na hraně 2mm tloušťky, místy i méně). Ale zkusim sundat ty prachovky, stříknout WD kolem pístku a třeba sikovkama zmáčknout. Auto normálně v provozu brzdilo, tak by to nemělo být tak zatuhlý. Dám vědět...
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem rozhejbávání aplikoval tak, že jsem tam zapřel montpáku a zatlačoval.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Na zatlačení stačí blicky a když je to zatuhlé fest ,tak hasák
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
- Bydliště: Otrokovice
Tak destičky už jsou namontovány. Našel jsem grif na zatlačování pístků-plochý maticový klíč jako podložka mezi kotouč a pístek a dalším klíčem jsem páčil Vyměnil jsem i prachovky,které byly naplněny bílými krystalky, jak to pod tím zoxidovalo.
Co se týče olejů, tak než si je objednám na netu, mám ještě dotaz na specifikaci- motorový olej Mobil 15-w-40 (není co řešit), ale do převodovky je možno Mogul Trans 80 nebo Trans 80w-90 (bude vhodnější 80w-90, vícerozsahový?) a do diferenciálu Mogul Trans 90H nebo 80w-90H? Z 98 % bude auto jezdit v létě
Provádíte i výplach motoru?
Co se týče olejů, tak než si je objednám na netu, mám ještě dotaz na specifikaci- motorový olej Mobil 15-w-40 (není co řešit), ale do převodovky je možno Mogul Trans 80 nebo Trans 80w-90 (bude vhodnější 80w-90, vícerozsahový?) a do diferenciálu Mogul Trans 90H nebo 80w-90H? Z 98 % bude auto jezdit v létě
Provádíte i výplach motoru?