lietadlá a všeličo okolo

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od dandy »

Máme tu vlákno o vlakoch a autobusoch, ale ešte tu nikde nelietame. Tak si poďme trochu zalietať:jedno staršie videjko: http://www.youtube.com/watch?v=XRCbkBfdBrQ a jedno novšie http://free.zoznam.sk/video/paradny-vykon
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

dandy píše:Máme tu vlákno o vlakoch a autobusoch, ale ešte tu nikde nelietame.

A přitom jsou v našich řadách nejméně dva piloti, možná i kosmonauti :D . Jelen tu, ale kdysi nějaký lítací topic tuším měl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

dandy píše:Tak si poďme trochu zalietať:jedno staršie videjko:
No k prvnímu videu : Je to nezdařile natočený podvod . Stačí totiž něco vědět o aerodynamice . A nemyslím přistání .
A to létám jen na Rogale .
V pozadí známý kopec Raná u Loun
Přílohy
Vlevo od nohy naše letiště.jpg
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

Jistě, ono stačí si všimnout, že letadlo ve vzduchu a na zemi není zcela identické. Jinak aerodynamika se opravdu očúrat nedá. Letadlo bez poloviny křídla (tedy bez jednoho křídla, jak se lidově říká) je doopravdicky a bez výjimky neřiditelné. Dokonce i kdyby pilot chtěl teoreticky zůstat ve visu na vrtuli, a měl i tomu odpovídající engine, vlivem nesymetricky působících sil by letadlo v této poloze nemohl udržet. Domnívám se, že fatálními by byly minimálně dva faktory - rotační moment vrtule a rozdíl v obtékání proudu vzduchu od vrtule vpravo/vlevo. O rozdílu ve hmotnostech P/L nemluvě.

Poučení: Ne vše je tak, jak se to na první pohled jeví.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Hurá, konečně bezva topic :-D

K tomu letu bez jednoho křídla, první video je kravina, ale toto je realita:
http://www.youtube.com/watch?v=GY8qgZt4MDU

a tady je Jelen osobně :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=TC-Zg_cF ... ideo_title

Tohle je úžasný lítání , i když bych se asi trochu bál, kdyby to vysadilo...
http://www.youtube.com/watch?v=6ppDKUpmGck

A pár fotek:

Svatý Jan pod Skalou

Obrázek

jedna umělecká:

Obrázek

a autor fotek semnou v pozadí :-D

Obrázek
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

Rotax? No vida, Sv.Jan pod Skalou - vždycky jsem si říkal, jakpak to tam vypadá. Pěkné! I přistání. Dokonce na letišti! :lol:
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

ta F 15 s tím ustřeleným křídlem-f patnáct má velkou vztlakovou rezervu díky vztlakově tvarovanému trupu- proto s tím dokázal doletět a přistát-trup má v podstatě profil jako křídlo....
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

jacek, nene, Subaru.
rosta, to je pravda, proto to taky zvládl, ovšem přistával na dvojnásobné rychlosti, než je normální přistávací - však to tam popisuje :)
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

Jelen píše:jacek, nene, Subaru.
Áááá, tak proto ten sound! :thumbup:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

tak tomu říkám machr za kniplem-piloti jsou borci
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Dost dobrý, jen trochu pobouchaná náběžka.

Dnes proběhla repase olejového čerpadla a zkušební let proběhl o.k.

Obrázek
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4310
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal2101 »

Tak, když je tu to téma létání, tak si dovolím přidat něco málo z modelářské akce :wink: (snad to nebude nějak mimo téma)
Akce probíhala 21. května u Miskovic u Kutné Hory.

Musím uznat že to byly opravdu skvostné modely, já jakožto příznivce všemožných rádiem řízených modelů jsem si přišel na své :) Zpracování těchto modelů je naprosto perfektní a o leteckých vlastnostích ani nemluvím. Nebyl problém najít modely se zdvihovým objemem větším než 250ccm a dokonce používající hvězdicové pětiválcové motory. Prostě naprosto úžasná akce .

Tady mohu poskytnout jen malinkou ochutnávku modelů, ať už na fotkách, tak na pár videozáznamech :wink: Jen omluvte kvalitu a "hluchá" místa ve videu, sluníčko totiž svítilo přesně do zad a tak pohled na display vám poskytnul jen krásný odraz slunenčních paprsků do vašeho obličeje a nic víc :roll:

http://michaljaros.rajce.idnes.cz/modely_KH/
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4310
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Kamarád je nadšenec do leteckých modelů a když mi vypráví kolik to všechno stojí, jaký je problém s místem u těch větších modelů (na práci, na přepravu) a jak špatně létají malé modely oproti velkým (čili když modelařit tak od rozpětí 250cm výše) a jak to všechno stačí završit jednou malou chybou při pilotáži (přistání) tak oproti tomu jsou investice do starého žigulíka vcelku rentabilní :lol: :lol: :lol:
Když jsi viděl ty několikametrové modely, jistě jsi viděl i speciální přívěsy za auto a vytušil, že v takové věci jsou prostě statisíce peněz a pro člověka s příjmem odpovídajícím průměrnému příjmu v ČR je toto "velké" modelaření zapovězeno. A to takový člověk nemůže bydlet v bytě, neměl by to kam dát, musí mít dům a velkou dílnu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“