Černobyl

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

Prostě jaderná energie je energie čistá, dobrá, výhodná - prostě nejlepší.
a čo radioaktivny odpad ,ktory sa rozkladá aj štvrť milióna rokov !!! Da sa recyklovat ale len male množstvo a zvyšok sa uklada už aj do mora.

A Fukušima tiež nemala uplne v poriadku elektraren a že vraj unikom radiacie prevyšila černobyl.A okrem toho ked buchne elektraren ,tak je to potom zle ,tak jak s tym lietadlom.
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Teepee, souhlas. I s tou vodní energií a spol. Ale je fakt, že od dob, kdy se v domácích podmínkách vyrábělo dřevěný uhlí už čas hodně pokročil a forma těch rizik se taky proměnila. Máme hodně pohodlí, energie tečou do baráku samy, nemusej se už nosit ani na hrbu, tak holt ta technika má svoje, no... Aspoň z toho nelítají tuny popela a kyselých binců.

Ty sluneční plantáže - to je další prvek, zatěžující síť. Koho zajímá energie když svítí slunce? Energie má přijít tehdy, když ji chce člověk.

Tedy:
Obrázek

:)
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne pát dub 29, 2011 21:57, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11682
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Jany_RS píše:a čo radioaktivny odpad ,ktory sa rozkladá aj štvrť milióna rokov !!! Da sa recyklovat ale len male množstvo a zvyšok sa uklada už aj do mora.
Ano, ale niekde som cital, ze ak sa vyrobi rovnake množstvo energie v jadrovej elektrarni a v tepelnej, tak odpad z tepelnej elektrarne sa zmesti na vlak, ktorý obtočí zem na urovni rovniku 7krat a vlak s jadrovym odpadom sa zmesti medzi stanice Praha hl.n. a Praha Smýchov (alebo tak nejak, neviem ako sa to tam vola). A nehladiac na to, ze z uhlia je tiez radiacia :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11087
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Veverka píše: Co si myslíte o AE Metsamor?Technika 70-tých let,RBMK,seismicky hodně aktivní zona,Kavkaz a jeho reálie(boje s Azery o karabach atd.),Arméni ve velíně :lol: ?

Že je to báječné 8) vyvážená kombinace všech rizik a negativ.

Jestli ta Wikipedie nekecá, tak je RBMK již "nečinný", ale jistě neustále pod dohledem stejně jako reaktory v Černobylu. Vůbec mě napadá, jak dlouho budou ty "nečinné" reaktory dohledovat? Navěky? Nějaká varianta demontáže a vzniku zelené louky asi ekonomicky nepadá v úvahu. Je ve stavu odstaveném vyveženo palivo?

Dále jim tam zbývá VVER 440, ten je fajn a ve výhledu, tuším 2018 dokonce spustí i VVER 1000.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Koko Loko,
Pod dohledem?To se asi koná všude u každého vyřazeného kusu,ne?
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4785
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

Koko Loko píše:
Veverka píše: Co si myslíte o AE Metsamor?Technika 70-tých let,RBMK,seismicky hodně aktivní zona,Kavkaz a jeho reálie(boje s Azery o karabach atd.),Arméni ve velíně :lol: ?

Že je to báječné 8) vyvážená kombinace všech rizik a negativ.

Jestli ta Wikipedie nekecá, tak je RBMK již "nečinný", ale jistě neustále pod dohledem stejně jako reaktory v Černobylu. Vůbec mě napadá, jak dlouho budou ty "nečinné" reaktory dohledovat? Navěky? Nějaká varianta demontáže a vzniku zelené louky asi ekonomicky nepadá v úvahu. Je ve stavu odstaveném vyveženo palivo?

Dále jim tam zbývá VVER 440, ten je fajn a ve výhledu, tuším 2018 dokonce spustí i VVER 1000.
Oni ten raktor prakticky odstavuju, ono to nejde len vypnut gombikom, neviem presne ako tento proces funguje. Jedna sa urcite o financne velmi narocny proces a on ho myslim pomaly rozoberaju a zbytky odvazaju asi do kovošrotu :-D . Ale viem napriklad ze jedna z najvecsich ceskoslovenskych havarii reaktoru, v Bohuniciach A1, volakedy v 70tych rokoch, prinutila vladu ho odstavit vzhladom na rozsah poskodenia, a rozoberaju ho dodnes, a nieco ako cista luka je utopia

jo este ma naadlo, zaciatkom roku 2002 bola na reaktoroch Typu VVER 440 v jaslovskych bohuniciach spravena velka generalka, splnuju najnovsie a najprisnejsie parametre ktore nesplnuje polovica elektrarni vo francuzku a ide v "zapadnom svete" a chcu nam ich vypnut (alebo uz su dokonca vypnute??) a pritom tam bolo preinvsetovanych tolko milionov ze kazdy z nas tu by si mohol zit tak 300 zivotov jak prasa v zite
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

ger007 píše:Oni ten raktor prakticky odstavuju, ono to nejde len vypnut gombikom, neviem presne ako tento proces funguje.

Ve své podstatě jde reaktor vypnout tlačítkem a zastaví se během několika vteřin . Zasunutím "brzdných" (stínících) tyčí dojde k okamžitému pžerušení štěpné reakce , jenže celý reaktor je velmi hmotný a má obrovskou tepelnou setrvačnost , takže se musí dlouho dochlazovat jinak dojde k přehřátí . Poté neustále chladit poněvač i palivové tyče hřejí samy o sobě a dodávají jistý výkon . Po schlazení je možno odšroubovat horní víko reaktoru a postupně palivové tyče výjmout a "uschovat" .

Kdyby v reaktoru došlo k jadernému výbuch tak by to byla paradoxně mnohem "lepší" varianta než Černobyl nebo Fukušima . Štěpný materiál by zreagoval a za pár let by tam mohli lidé chodit . Viz Hirošima a Nagasaky . Jenže k tomu v reaktoru nejsou podmínky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4785
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

ano tym zastavi stepnu reakciu ale "nezastavis" reaktor tych niekolko sekund je 15 -20 takze v principe po 20 sekundach uz sa nestiepi, ved v tom reaktore je 312 tyci (VVER440) z toho je urcita cas regulacne myslim okolo 80 uz si to presne nepametam, a z tych 80tich su tam neake nudzove ktore to vedia velmi rychlo vypnut. dochladzuje sa to inac pomerne ale presny cas si tiez nepametam

len pre zaujmavost foto instalacie elektropohonov v JE Bohunice
Přílohy
aaaaaaaaaaa.jpg
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3539
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crocodile »

2101 (1976)
21044 (1999)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986, 2002, 2007)
2103 (1977)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093, 2101, 21044
Historie: Retro-auto.cz
Prodej Lada
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Toto by mohl být dost zajímavý autentický dokument:
http://stalker.scorpions.cz/cernobyl/no ... n-the-zone
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3539
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crocodile »

vypadá to zajimavě. zkusim to někde sehnat.

Když už jsme u těch dokumentů, zonu projezdila na motorce i jedna ukrajinka, nafotila a napsala text. http://www.angelfire.com/extreme4/kiddo ... pter1.html
Byl i český překlad, ale už nefunguje odkaz. Ale uložil jsem si to tak kdyby to někdo chtěl tak můžu poslat.
2101 (1976)
21044 (1999)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986, 2002, 2007)
2103 (1977)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093, 2101, 21044
Historie: Retro-auto.cz
Prodej Lada
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Zajímavé.

Koukam, že v Pripjati se prodávaly Čezety :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Crocodile píše:Když už jsme u těch dokumentů, zonu projezdila na motorce i jedna ukrajinka, nafotila a napsala text. http://www.angelfire.com/extreme4/kiddo ... pter1.html
Byl i český překlad, ale už nefunguje odkaz. Ale uložil jsem si to tak kdyby to někdo chtěl tak můžu poslat.
Jojo, ten český překlad jsem před nějakým rokem četl a bylo to zpracované moc hezky.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak ten překlad by šlo taky pověsit někam na web, kdo má stránku... vyhledávače to najdou. Jen sehnat souhlas překladatele, pokud je v tom někde napsanej mejl překladatele...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Máto to tam i s překladem. http://www.elenafilatova.com/
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“