Budík tlaku oleje.
Moderátor: Moderátoři
Budík tlaku oleje.
Přestal mi fungovat na Nivce 1500/86 měřák tlaku oleje, kontrolka mazání ale funguje a mazání taky. Zjistím běžným multimetrem, zda je vadné "velké" čidlo na motoru nebo budík?
Myslím,ža budík by mohl jít zkontrolovat i žárovkovou zkoušečkou (kablík od čidla proti kostře??) . A čislo kontrolou napětí při různých otáčkách? Dík.
Myslím,ža budík by mohl jít zkontrolovat i žárovkovou zkoušečkou (kablík od čidla proti kostře??) . A čislo kontrolou napětí při různých otáčkách? Dík.
"Budík" skontroluješ jednoduše když přiložíš drát vedoucí do čidla tlaku na kostru (tedy na motor) . Ručička by měla ukázat maximální tlak (jít za roh) . Pokud ale nebude ukazovat nic , nemusí být rovnou vadný "budík" , ale může být někde vypadlý drát . Tenhle typ měřáků totiž potřebuje napájení (jak + tak -)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ano .Budík měří změnu odporu čidla??
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša píše:Ano .Budík měří změnu odporu čidla??
Pokud jde o "dvoudrátový" budík (+ a přívod od velkého čidla), neměří odpor čidla, ale čidlo dává impulsy s proměnnou délkou úměrnou tlaku oleje. Kontrolovat je lze pouze v sestavě nebo budík tak jak píše Saša..Samotné čidlo by se muselo zatížit stejně velkým odporem jako je vnitřní odpor "budíku" a sledovat osciloskopem.
P.S. Měl jsem toto ve 2104 s rozbočkou na olejovém potrubí (dvojí kontrola).
Stále nevím,zda jde o jednovodičové čidlo. Je-li tomu tak, potom je možno do serie s čidlem zařadit 12 V žárovku o približně stejném odporu jako má měřidlo (vypočteno z wattáže) R= (U^2) / P tedy 144/P a ta by měla svítit (nebo rychle blikat) úměrně tlaku.vsusicky píše: Na změření čidla dle posledního příspěvku nejsem vybavený.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Myslím (což znamená, že člověčinec vím ), že toto by ti mohlo pomoci http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=15328 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dík za odkaz. Nakonec jsem pár řádků dále našel ještě toto:http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9005
Re: Budík tlaku oleje.
Nějak se mi rozsvítila kontrolka mazání 1.7i. Zkontroloval jsem hladinu oleje, je už dolitá pod max. a kontrolka si svítí dále a ještě podle otáček- na volnoběh svítí úplně a do 2000ot. pozvolna zhasíná. Vůbec netuším oč jde.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budík tlaku oleje.
Zajímalo by mě co znamená: Nějak se mi rozsvítila ... . Co to znamená? Jak to vzniklo? Postupně, skokově... ? Stáří oleje a filtru? Prostě podrobnosti tohoto jevu - hodně napomůže při identifikaci závady.
Tipnul bych si, že se kousnul přepouštěcí ventil v olejovém čerpadle nebo se v něm vzpříčila/zasekla nějaká drobná špona.
Ten přepouštěcí ventil to být nemusí. Může být i závada v olejovým filtru. L.
Tipnul bych si, že se kousnul přepouštěcí ventil v olejovém čerpadle nebo se v něm vzpříčila/zasekla nějaká drobná špona.
Ten přepouštěcí ventil to být nemusí. Může být i závada v olejovým filtru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Budík tlaku oleje.
Dělal jsem ventilové vůle (podle rad) a potom jsem měl akorát startér venku a asi po 200 km to jen místy v zatáčkách probliklo, tak jsem zvýšil hladinu oleje a ryska měla tak 5mm nad min. Olej s filtrem má asi 5000km. Poté byla jízda přes 350km a potom už takhle začla svítit. Dolil jsem ještě olej a svítí. To olejové čerpadlo ani zatím nevím kde je a jestli jde vyčistit, nebo jestli další jízda je pro auto problém, Lada jediná v mrazech nastartovala, tak s ní teď týden "musím" jezdit.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Budík tlaku oleje.
Tak už sama od sebe nesvítí. I tak díky za možnosti.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//