Vlaky
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Krása! Obrázky z cyklu Lada a železnice miluju
Nu to víš, jedna tuna a kousek proti 2x 85 tunamdvk píše:Vypadá proti těm lokomotivám jak angličák
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jízdní řád který tratě? "mojí" 224 ? Začínám se ho učit už nazpaměť, ale stejně pro jistotu nosím v peněžence kapesní verzi.Laďuša píše:Jsi drzej! Za trest třikrát opiš jízdní řád! A švabachem!
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě celosíťový vydání
Michale, mě se to neotvírá, takže to je dobře Na druhou stranu o tom vim, tak je to stejně jedno
Michale, mě se to neotvírá, takže to je dobře Na druhou stranu o tom vim, tak je to stejně jedno
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No jo, už to nejde. Asi někdo zapracoval........Laďuša píše:Michale, mě se to neotvírá, takže to je dobře Na druhou stranu o tom vim, tak je to stejně jedno
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
To je takový srandovní, ale je to pravdaStejně jako hospoda může být i uprostřed lesa
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Zvláště ti, co znají Hospodu na mýtince, nemůžou být nijak překvapeni
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Ten článek je zajímavej a souhlasím s ním. Třeba ta variabilita vlaků je výborńá věc. Že se daj přidávat nebo ubírat vagony a tím hýbat s kapacitou míst pro cestující, což u autobusu nejde.
na druhou stranu k tomu, že vlaky nejezdí přímo přes vesnice- návsí, to může být pro někoho docela problém. Třeba starší lidi, Ti radši pojedou tím autobusem, protože je to vyjde levnějc (babička jedoucí jednou za půl roku do nemocnice na kontrolu nebude mít přeci in-kartu) a zastaví jim blíž a nepotáhnou se od vlaku třeba 5 km do vsi. Mě osobně to teda nevadí, že třeba v Pacově je to do "centra města" nějakých cca 20 minut chůze a až domů to mám od vlaku asi 12km a nejednou jsem to šel pěšky, nebo jel na kole. Ta procházka (pokud má člověk čas) k tomu tak nějak patří bych řekl. Ano, taky se dá použít místní autobus od vlakovýho nádraží k autobusovýmu, ale když je hezky, tak v tom autobuse o 40ti místech jedou stejně 3 lidi a zbytek jde pěšky. Joo, když bude průtrž mračen, padat kroupy a lítat blesky plesky, bude to naopak, všichni tím autobsem pojedou a pěšky půjdou max. Ti 3 blázni
Další výhoda vlaku je, že jezdí až do noci a o víkendech. U nás to "ČSAĎáci" v pátek v 6 večer zapíchnou a do pondělí 4h ráno nejezděj. Jaktože vlaky můžou normálně fungovat i o víkendu a ve všední den jede poslední vlak z PE ve 22:23 hodin a to už má "ČSAD" dávno padla.
Navíc: Když budu jezdit vlakem pravidelně, koupím si kartu a traťovou jízdenku, a vyjde to mnohem levnějc. Dráhy chtějí stálý zákazníky. Autobusem když budu jezdit úplně totéž, nemám z toho z hola nic. Jízdný mě vyjde pořád stejně, něco jako traŤový jízdenky nenabízejí a buď lidi budou jezdit za víc anebo jezdit autobusem prostě nebudou, tuto se mě nelíbí. Oni prostě nezvýhodňují věrný zákazníky, kteří třeba uděljí za každý týden 10 stejných jízd
na druhou stranu k tomu, že vlaky nejezdí přímo přes vesnice- návsí, to může být pro někoho docela problém. Třeba starší lidi, Ti radši pojedou tím autobusem, protože je to vyjde levnějc (babička jedoucí jednou za půl roku do nemocnice na kontrolu nebude mít přeci in-kartu) a zastaví jim blíž a nepotáhnou se od vlaku třeba 5 km do vsi. Mě osobně to teda nevadí, že třeba v Pacově je to do "centra města" nějakých cca 20 minut chůze a až domů to mám od vlaku asi 12km a nejednou jsem to šel pěšky, nebo jel na kole. Ta procházka (pokud má člověk čas) k tomu tak nějak patří bych řekl. Ano, taky se dá použít místní autobus od vlakovýho nádraží k autobusovýmu, ale když je hezky, tak v tom autobuse o 40ti místech jedou stejně 3 lidi a zbytek jde pěšky. Joo, když bude průtrž mračen, padat kroupy a lítat blesky plesky, bude to naopak, všichni tím autobsem pojedou a pěšky půjdou max. Ti 3 blázni
Další výhoda vlaku je, že jezdí až do noci a o víkendech. U nás to "ČSAĎáci" v pátek v 6 večer zapíchnou a do pondělí 4h ráno nejezděj. Jaktože vlaky můžou normálně fungovat i o víkendu a ve všední den jede poslední vlak z PE ve 22:23 hodin a to už má "ČSAD" dávno padla.
Navíc: Když budu jezdit vlakem pravidelně, koupím si kartu a traťovou jízdenku, a vyjde to mnohem levnějc. Dráhy chtějí stálý zákazníky. Autobusem když budu jezdit úplně totéž, nemám z toho z hola nic. Jízdný mě vyjde pořád stejně, něco jako traŤový jízdenky nenabízejí a buď lidi budou jezdit za víc anebo jezdit autobusem prostě nebudou, tuto se mě nelíbí. Oni prostě nezvýhodňují věrný zákazníky, kteří třeba uděljí za každý týden 10 stejných jízd
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já s tim článkem taky, až na pár vět, v podstatě souhlasim. Dokonce jsem si uvědomil i pár věcí, nad kterýma mi nikdy se eště nenapadlo ani zamyslet.
Jinak, na klatovskej trati teď máme výluku, takže jsem po létech zkusil jezdit autobusem (fakt mě nebaví nasednout na vlak, uject 3 zastávky, přesednout na autobus a po dvouch zastávkach přesedat zpátky. Navíc jízdní doba je protažená.), takže jsem si teď udělal čerstvý srovnání služeb vlak/autobus a musim zkonstatovat, že kromě toho, že autobus staví blíž, nemá oproti vlaku jedinou výhodu! (cestou autobusem jsem si dělal srovnání, škoda, že jsem si ho nepsal, protože tam bylo dost věcí, který člověka jen tak nenapadnou) A navíc tuta výhoda je taky daná bydlištěm.
Co se týče docházkový vzdálenosti, tak to je ta jediná věc, která většinou hraje ve prospěch gumokolního spoje.
Je fakt, že vlaky hrajou spíš na stálý zákazníky. V tom by ten autobus moh mít další výhodu, v ceně jízdnýho. To už ale zase záleží na lidech, jak si to zařídí. Ale když jezdí jednou za uherák, tak ta jízda autobusem výde levnějš. Další věcí taky je zpáteční sleva a možnost koupit jízdenku rovnou až do cílový stanice - to zase hraje ve prospěch drah. A netušim, jestli v autobuse existuje něco jako skupinový jízdný.
Ale pozor! Moc záleží taky jak kde. Na hlavních tratích, kde bují konkurence, vychází autobus levnějš - např. spoj ČSAD KT - Přeštice je za 26 Korun na 23 km (hlavní tah, kde jezdí minimálně 3 dopravcí), kdežto spoj ČSAD KT - Vřeskovice už stojí 34 Korun za 21 km. Vlak do Přeštic beze slevy stojí 37 Kč, mě ale 19. Takže už je vidět, že ta výhoda je jak kde....
Jinak, na klatovskej trati teď máme výluku, takže jsem po létech zkusil jezdit autobusem (fakt mě nebaví nasednout na vlak, uject 3 zastávky, přesednout na autobus a po dvouch zastávkach přesedat zpátky. Navíc jízdní doba je protažená.), takže jsem si teď udělal čerstvý srovnání služeb vlak/autobus a musim zkonstatovat, že kromě toho, že autobus staví blíž, nemá oproti vlaku jedinou výhodu! (cestou autobusem jsem si dělal srovnání, škoda, že jsem si ho nepsal, protože tam bylo dost věcí, který člověka jen tak nenapadnou) A navíc tuta výhoda je taky daná bydlištěm.
To je sice pravda, ale přidáním vozu se zase snižuje měrnej výkon vlaku a tim se prodlužuje jízdní doba. S tim se samozřejmě dá v grafikonu počítat, ale je-li na trati zavedenej takt, tak buď posílený vlaky nabírají zpoždění a nebo běžný vlaky jezdí pomalejš, než by mohly.plavec píše:se daj přidávat nebo ubírat vagony a tím hýbat s kapacitou míst pro cestující, což u autobusu nejde.
Samozřejmě, ale konkrétně ty babičky mají důchodcovskou slevu, která vpodstatě odpovídá IN50. Narozdíl od IN50 ale stojí několiksetkrát (ve verzi nad 26 i několiktisíckrát) míň, neb jsem právě jednou zaslech rozhovor, kdy průvodčí vysvětlovala důchodci, že i když jede jednou do roka, ať si zařídí důchodcovskou slevu, která stojí asi pětikorunu za vystavení a platnost to má neomezenou.plavec píše: (babička jedoucí jednou za půl roku do nemocnice na kontrolu nebude mít přeci in-kartu)
Co se týče docházkový vzdálenosti, tak to je ta jediná věc, která většinou hraje ve prospěch gumokolního spoje.
Je fakt, že vlaky hrajou spíš na stálý zákazníky. V tom by ten autobus moh mít další výhodu, v ceně jízdnýho. To už ale zase záleží na lidech, jak si to zařídí. Ale když jezdí jednou za uherák, tak ta jízda autobusem výde levnějš. Další věcí taky je zpáteční sleva a možnost koupit jízdenku rovnou až do cílový stanice - to zase hraje ve prospěch drah. A netušim, jestli v autobuse existuje něco jako skupinový jízdný.
Ale pozor! Moc záleží taky jak kde. Na hlavních tratích, kde bují konkurence, vychází autobus levnějš - např. spoj ČSAD KT - Přeštice je za 26 Korun na 23 km (hlavní tah, kde jezdí minimálně 3 dopravcí), kdežto spoj ČSAD KT - Vřeskovice už stojí 34 Korun za 21 km. Vlak do Přeštic beze slevy stojí 37 Kč, mě ale 19. Takže už je vidět, že ta výhoda je jak kde....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Tak o tomhle jsem nevěděl. to chci taky za pětikačku poloviční slevuLaďuša píše:neb jsem právě jednou zaslech rozhovor, kdy průvodčí vysvětlovala důchodci, že i když jede jednou do roka, ať si zařídí důchodcovskou slevu, která stojí asi pětikorunu za vystavení a platnost to má neomezenou.
Jasné , tam kde je konkurence je to o něčem jiným. Ale někde z Horní do Dolní konkurence většinou nejezdí. Mě se třeba líbí politika JHMD (JindřichoHradeckýchMístníchDrah) Ti držej ceny stejně už několik let, akorát zase u nich neplatí In-karta ani nic podobnýho. Jak to maj s měsíčníma či týdenníma traťovkama nevím. Ale tam ty ceny nemaj tak vysoko, takže je vpodstatě jedno, jestli jedeš jednou za čas v sobotu na výlet , nebo denně do práce.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
plavec, to že autobusáci nedávaj slevy... no, proč taky, když busem jedu za polovinu oproti vlaku? Nesouhlasím s tím, že mně dráhy diskriminují za to, že nejsem pravidelný zákazník! měřit se má stejným metrem. Jinak taky se to dá pochopit tak, že to co stálýmu zákazníkovi sleví je jakýsi ekvivalent úroku za ten úvěr, nebo co jim to vlastně dáváš, když si předplácíš nějakou mega jízdenku na rok.
Každopádně mám vlaky rád, ale na těch 5 jízd ročně si nebudu KUPOVAT SLEVU. Natož na cesty, který jezdí žlutej bus, brno praha ostrava - to je úplně zabitý.
Každopádně mám vlaky rád, ale na těch 5 jízd ročně si nebudu KUPOVAT SLEVU. Natož na cesty, který jezdí žlutej bus, brno praha ostrava - to je úplně zabitý.
Být v Tvý situaci, taky si nekupuju kartu na rok.To je jasné. Ale tady jde spíš o regionální tratě, kde není konkurence. Je jasné, že na trase Praha Brno to o konkurenci prostě je.MartasBrno píše:Každopádně mám vlaky rád, ale na těch 5 jízd ročně si nebudu KUPOVAT SLEVU. Natož na cesty, který jezdí žlutej bus, brno praha ostrava - to je úplně zabitý.
To nemusí být právě vždycky pravda. Ńa stránkách ČD si můžeš orientačně spočítat na kolik Tě to vyjde, kolik toho najezdíš a kam. Beru to taky tak, že člověk jezdí někam takřka celej život. Takže je na místě chtít slevu a výhody pro věrné zákazníky. Jen to novodobý ČSAD to pořád nedokáže pochopit.MartasBrno píše:to že autobusáci nedávaj slevy... no, proč taky, když busem jedu za polovinu oproti vlaku?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Marťasi, naopak, tam je zvýhodnění těch, který prostě místo remcání o ceně si zajistí ňákou nabídku a pak jí využíjou. A jak jsem tam dal ty ceny - je to přibližně stejně drahý, polovina to neni ani za guláš, na místních linkach jsou ceny zcela vyrovnaný.
Vlakem na trase PM - KT jezdim za 30 peněz - sleva IN50 + kousek na PK
Autobusem na lince PM - KT jezdim za 30 peněz - studentská cena, v podstatě ekvivalent IN50.
Furt tam tu jasnou a drtivou cenovou výhodu autobusu oproti vlaku ňák nemůžu najít
Vlakem na trase PM - KT jezdim za 30 peněz - sleva IN50 + kousek na PK
Autobusem na lince PM - KT jezdim za 30 peněz - studentská cena, v podstatě ekvivalent IN50.
Furt tam tu jasnou a drtivou cenovou výhodu autobusu oproti vlaku ňák nemůžu najít
Nevim, kolik stojí cesta Jančurovo flotilou, ale v tvým případě, jestli jezdíš 5x za rok ty cesty, co jsi psal - nepořídit si IN25 na 3 roky za 330 Káčé je podle mýho vlastní chyba. Nu ale což, když někomu nevadí jezdit v autobuse, prosim, aspoň mi ve vlaku nezasedne místoMartasBrno píše:ale na těch 5 jízd ročně si nebudu KUPOVAT SLEVU. Natož na cesty, který jezdí žlutej bus, brno praha ostrava - to je úplně zabitý.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás