jako z jedneho "nemenovaneho filmu".... Přitom taková blbost ... diik... inak co planujem najblizisie bude audio,potom ak chcete pridam foto ...audio idem robit tym stylom,ze do auta pojde invertor napatia-z 12V na 230V s vykonom 180W (na hudbu bohato postaci) na to sa napoja nejake slusnejsie PC repro ( tie by mali pri max hlasitosti odber cca 65W,ale na maximum to pocuvat nehodlam)...bude to pravdepodobne 5.1 kanal (nech to ma zvuk trosku na urovni),ale nebudu zapojene vsetky repro a v kufri bude taky malicky sub ( myslim ze na to miesto montuju LPG nadrz) a v aute rozmiestnene pravdepodobne 4 repro - 2 na okne a 2 si este najdu miesto niekde v predu...cele to bude hrat na vyvedeny 3,5mm jack a tam uz bud nejaky mp3 prehravac alebo mobil alebo to uz je jedno... zvolil som toto riesenie pretoze je mi luto rezat do dveri otvory na repro a vygrcnut tolko penazi len za autoradio,kolko ma vyjde cela tato baviacka...ak by ste k tomu mali nejake postrehy,rad si ich vypocujem.DikJiry31 píše:Hodně to auto zvedly ty zrcátka, fakt paráda
ToFFiho 2101
Moderátor: Moderátoři
- ToFFi
- Příspěvky: 70
- Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
- Bydliště: Žilina,Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Páni, ty zrcátka to opravdu hoodně zvedli . Vsadim se, že tohle VAZidlo bude zářit i když bude zataženo , to my majitelé bílých hranatých plechovek se musíme sakra snažit, aby na fotce byl odlesk
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Myslim si že rozumnější a jednodušší by bylo dát do auta nějaky slusšný 50W rádio a na zadní plato aspoň 70W repro a uvidíš že to je naprosto dostatečný. A pokud budeš rozhodnutej že chces repráky i ve předu tak néééé do dveří ,ale jakoby pod palubku na "podběh" ve stylu BMW e30, sice to není uzavřené a ztrácí se efekt reprobedny ale pořád lepší než zničit tapeci.ToFFi píše:inak co planujem najblizisie bude audio
Due to the extreme acceleration a braking of lada 2101,
it's recommended that females remove all restrictive clothing!!
LADA 2101 HEMI 383 c.i. 1980
it's recommended that females remove all restrictive clothing!!
LADA 2101 HEMI 383 c.i. 1980
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Já mám v autě autorádio taky, výkon neznám, odhaduju takových 5W když moc. Nesmím to dát ani na půlku, jinak bych z auta utekl. Je to SONY. Vydrželo tam skoro 40 let a furt hraje, akorát není 5.1 dolby surround, je to MONO, případně se stolním přídavným reprem STEREO. USB, SD, BlueTooth to samo nemá, na co taky, zato to má VKV, KV, SV, DV. Musíte si o mně myslet že su magor
Pár fotek je zde: http://www.martinklima.estranky.cz/img/ ... terier.jpg
a tady můj popis: http://www.martinklima.estranky.cz/clan ... -74dl.html
Jinak je tam zajímavej ještě Klappzahlenwecker mit integriertem Radio und Alarm a to je asi vše.
Sorry za plevelení pěknýho tématu.
Jooo, ještě k rádiu, našel jsem nějakej záznam - hraje to i ZADARMO ze slunce: http://mkbrno.rajce.idnes.cz/tabor_2010 ... I_0006.jpg
P.S. Ten solární panel je starej jak já a je sovětskej. BSK-3 tuším.
Jsou tam nějaké fotky, ale nelekněte se, kolega tam chrápe. Zaznamenáno v létě, v údolí mezi Vysočinskými vršky.
K autu: prošel jsem si to album a musím říct, že to vypadá dobře, opravdu, pěkně lesklej lak, sklíčka na zadních světlech nezmatovělý, poklice, a tak vůbec, i v motorovým prostoru aji v interieru to vypadá udržovaně, to je pěkný. Až to bude mít ty lemy a prahy hotový, bude to paráda.
Jen k tomu motorovýmu prostoru poznámka: Vidím tam nový benzínový hadice. Já si taky novou koupil, ale po měsíci popraskala vrchní vrstva, a teď jsem ji vyhodil celou, protože z ní normálně tekl benzín jak steřela a porupala. Vypadá to brutálně. Takže kontroluj stav a včas vyměň. Bohužel, bylo mi vynadáno, proč kupuju Gufero, když Semperit je lepší značka, ale i ta Semperitka se bráchovi rozsypala, stejně jako mně. Těžko radit, možná šlo o nějaký exces, koupil jsem ji cca 2009, vyrobená byla 2007. Každopádně stačilo zakrátit starou r.v. 86 o dva centimetry a je to v pohodě.
Pár fotek je zde: http://www.martinklima.estranky.cz/img/ ... terier.jpg
a tady můj popis: http://www.martinklima.estranky.cz/clan ... -74dl.html
Jinak je tam zajímavej ještě Klappzahlenwecker mit integriertem Radio und Alarm a to je asi vše.
Sorry za plevelení pěknýho tématu.
Jooo, ještě k rádiu, našel jsem nějakej záznam - hraje to i ZADARMO ze slunce: http://mkbrno.rajce.idnes.cz/tabor_2010 ... I_0006.jpg
P.S. Ten solární panel je starej jak já a je sovětskej. BSK-3 tuším.
Jsou tam nějaké fotky, ale nelekněte se, kolega tam chrápe. Zaznamenáno v létě, v údolí mezi Vysočinskými vršky.
K autu: prošel jsem si to album a musím říct, že to vypadá dobře, opravdu, pěkně lesklej lak, sklíčka na zadních světlech nezmatovělý, poklice, a tak vůbec, i v motorovým prostoru aji v interieru to vypadá udržovaně, to je pěkný. Až to bude mít ty lemy a prahy hotový, bude to paráda.
Jen k tomu motorovýmu prostoru poznámka: Vidím tam nový benzínový hadice. Já si taky novou koupil, ale po měsíci popraskala vrchní vrstva, a teď jsem ji vyhodil celou, protože z ní normálně tekl benzín jak steřela a porupala. Vypadá to brutálně. Takže kontroluj stav a včas vyměň. Bohužel, bylo mi vynadáno, proč kupuju Gufero, když Semperit je lepší značka, ale i ta Semperitka se bráchovi rozsypala, stejně jako mně. Těžko radit, možná šlo o nějaký exces, koupil jsem ji cca 2009, vyrobená byla 2007. Každopádně stačilo zakrátit starou r.v. 86 o dva centimetry a je to v pohodě.
- ToFFi
- Příspěvky: 70
- Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
- Bydliště: Žilina,Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
2Martas: tomu hovorim imidzovka , k tej hadici,tu som tam nemenil ja,tu este menil pravdepodobne moj dedo,takze neviem kolko tam je
No inak preco som sa rozhodol k tomuto rieseniu audia - vyjde ma to asi tak dokopy 15euro kedze musel som objednat len invertor,doma mi stoja starsie repro Creative Inspire T5400 a myslim ze tie tam budu tak akurat. Tym ze som spomenul kvalitnejsi zvuk som nemyslel to ze je to 5.1,aj tak to bude hrat ako quadrofonicke stereo,ide o to ze tam bude sub a proste zda sa mi ze bezne repro v aute nemavaju moc podanie basu,a ide mi o to nech to ma trosku nejaky ten zvuk ze ma to aj vysky,stredy aj basy (viem som priliz fajnovy-mozno je to tym ze som zvukovo dost zalozeny-zvucil som niekolko kapiel a aj dost robim so zvukom a na kvalitu si potrpim-aj ked tie repro niesu ziadna vyhra,ale za tie peniaze si myslim ze to bude hrat viac nez postacujuco) co sa tyka Wattaze repro tak sub ma 22W a satelity myslim po nejakych 18W,ale ked sa to rozlozi,spravi to docela velky ramus,nehovoriac v takej skatulke akou je interier auta,avsak ohluchnut zas nemienim...inak to plato by bol fajn napad,len zas bud by som rezal do neho,alebo zhanal nove,pripadne + repro,vyslo by ma to financne omnoho narocnejsie a kedze som este stale student tak si rozhadzovat isto nemozem dovolit
No inak preco som sa rozhodol k tomuto rieseniu audia - vyjde ma to asi tak dokopy 15euro kedze musel som objednat len invertor,doma mi stoja starsie repro Creative Inspire T5400 a myslim ze tie tam budu tak akurat. Tym ze som spomenul kvalitnejsi zvuk som nemyslel to ze je to 5.1,aj tak to bude hrat ako quadrofonicke stereo,ide o to ze tam bude sub a proste zda sa mi ze bezne repro v aute nemavaju moc podanie basu,a ide mi o to nech to ma trosku nejaky ten zvuk ze ma to aj vysky,stredy aj basy (viem som priliz fajnovy-mozno je to tym ze som zvukovo dost zalozeny-zvucil som niekolko kapiel a aj dost robim so zvukom a na kvalitu si potrpim-aj ked tie repro niesu ziadna vyhra,ale za tie peniaze si myslim ze to bude hrat viac nez postacujuco) co sa tyka Wattaze repro tak sub ma 22W a satelity myslim po nejakych 18W,ale ked sa to rozlozi,spravi to docela velky ramus,nehovoriac v takej skatulke akou je interier auta,avsak ohluchnut zas nemienim...inak to plato by bol fajn napad,len zas bud by som rezal do neho,alebo zhanal nove,pripadne + repro,vyslo by ma to financne omnoho narocnejsie a kedze som este stale student tak si rozhadzovat isto nemozem dovolit
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
ToFFi, dobře ty, tohle je mi sympatický, sám zvukofil moc nejsem, ale uznávám, když se toho někdo nebojí a ví o co jde. Několik mých mistrů do zvuku dělalo. Dál nemám žádou poznámku, protože určitě víš co děláš, anebo na to přijdeš.
K tomu rádiu co mám - ano, je to imidžovka, bylo tam originálně když jsem koupil auto, nic jsem z něj nevyndával, někdy ctím práci našich dědů. (Děd, rozený roku 25, prvý majitel tohoto auta ještě žije - musím ho někdy povozit )
Ale zvukově - asi bys utekl, to slyším i já, jakožto poleno. Přenos toho rádia je dost divokej, buď je to převýškovaný, nebo je to ořezaný filtrem. Bohužel, ač znám principy a zapojení těchto věcí, nenašel jsem příčinu této závady. Ale určo to není vlastnost, spíš tam něco hapruje.
K tomu rádiu co mám - ano, je to imidžovka, bylo tam originálně když jsem koupil auto, nic jsem z něj nevyndával, někdy ctím práci našich dědů. (Děd, rozený roku 25, prvý majitel tohoto auta ještě žije - musím ho někdy povozit )
Ale zvukově - asi bys utekl, to slyším i já, jakožto poleno. Přenos toho rádia je dost divokej, buď je to převýškovaný, nebo je to ořezaný filtrem. Bohužel, ač znám principy a zapojení těchto věcí, nenašel jsem příčinu této závady. Ale určo to není vlastnost, spíš tam něco hapruje.
- ToFFi
- Příspěvky: 70
- Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
- Bydliště: Žilina,Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
skor by som povedal ze moze to byt napr starymi cievkami,napr ja mam doma stary gramec Tesla s radiom s povodnym jednym dvojpasmovym repro, a pri nom mam ten problem ze cievky tranzistora (mam na mysli tranzistor ako radio,nie ako suciastku)su priliz stare a radio sa neustale preladuje dokym sa cievka nezohreje - cca pol hodina...myslim ze tento pripad by mohol byt aj u teba,avsak v pripade ze pravdepodobne tam bude nejaka vyhybka ktora ma orezavat frekvencie ktore uz idu zo zosilnovaca a ta bude uz asi stara...inak co sa tyka tej tesly...gramec ma cca 40 rokov ale zvuk to mono ma lepsi ako tie creative co dam do auta...proste co sa tyka podania,ci vysky ci basy,proste krasne prekreslene spektrum,navyse ma ta tesla regulaciu basov aj vysok,nepamatam si presne typ ale momentalne odpociva pekne v pivnici na policke,doma mi zaberala priliz miesta (drevena krabica cca S60*V20*H40cm), a kedze mam na domace pocuvanie kvalitnejsiu zostavu ostala nevyuzita.
Naposledy upravil(a) ToFFi dne úte bře 29, 2011 22:49, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jasně, a tak to je jasný, že ten zvuk bude dobrej, když je to v bedně velké jak banánová krabice. Jsi elektronik? Jednu dobu (na ZŠ) jsem hrál na Tesla 632A - Teslaton, pokud jsem nespletl to číslo. Mělo sice jen mono a východní normu, ale místní vysílače jsem na tom naladil jako zrcadlový kmitočet a zvuk byl excelentní. Teď tu mám na repasi Tesla Máj.
Ty staré cievky - nevím pořádně, co na tom stárne, ale teplotní závislost naladění mi nějak nevadí, těžko se v autě pozoruje, teda mně aspoň. Ono je taky možný, že to dělá ta NF korekce, ale nemám teď čas to řešit. JInak koncepce je taková, že je dvojčinnej budič, budicí trafo, dvojčinnej koncovej stupeň, výstupní trafo a repro v rádiu, když je vyndané z auta jako kabelka.
Když je v autě, tak se připojí přes lištu do šuplíku, kde je ještě jedno trafo a ještě jeden stupeň, pokud se nepletu. Zkrátka, je to dělané postaru, podle klasiky v 70. letech.
Ty staré cievky - nevím pořádně, co na tom stárne, ale teplotní závislost naladění mi nějak nevadí, těžko se v autě pozoruje, teda mně aspoň. Ono je taky možný, že to dělá ta NF korekce, ale nemám teď čas to řešit. JInak koncepce je taková, že je dvojčinnej budič, budicí trafo, dvojčinnej koncovej stupeň, výstupní trafo a repro v rádiu, když je vyndané z auta jako kabelka.
Když je v autě, tak se připojí přes lištu do šuplíku, kde je ještě jedno trafo a ještě jeden stupeň, pokud se nepletu. Zkrátka, je to dělané postaru, podle klasiky v 70. letech.
- ToFFi
- Příspěvky: 70
- Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
- Bydliště: Žilina,Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Nj to je stara skola este,chodim sice na sos elektrotechnicku ale moj odbor nieje elektrotechnika,ale spravca pc sieti,takze do tychto veci tolko nevidim,teda aspon co sa tyka plosnych spojov...ono tu cievku niekedy staci precistit,nanovo navinut,zvuk vie byt na taketo blbosticky velmi citlivy,napr osobna skusenost:mal som kedysi doma podobne creative 5.1 ako tieto co mam teraz a na nich je ovladanie hlasitosti a basov vyvedeny na kabli,a jedneho dna mi zacala sama klesat a potom zas stupat hlasitost,proste nepravidelne z nicoho nic.docela na infarkt v niektorych situaciach...problem bol v tom kablovom ovladaci,kedze sa repro zapinali takym kolieskom- potenciometrom ktory na zaciatku stupnice zacvakol a tym padom prerusil kontakt,tak sa s kolieskom dost hybalo...proste jednoducho casom sa do potenciometra dostal prach ktory stacilo vycistit a repro fungovali ako hodinky...docela inak dlho trvalo nez som prisiel na pricinu zavady,az mi dal tento tip jeden kamarat...inak k repro v aute,samo o sebe je jasne ze zvuk ma lepsia zostava s kvalitnymi repro bez subwoofera,ale v aute kde je vysoky hluk tak tam sa detailnost tak ci tak strati,takze v danej cenovej kategorii co sa tyka zvuku nieje moc o com rozmyslat
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Že se vám do toho pletu, ale na cívce, jako samotné součástce, se toho nemá moc co pokazit. A samotným plynutím času už vůbec ne. Snad by se mohlo uvolnit jádro a to by potom způsobovalo změnu indukčnosti, ale tohle moc nehrozí. Pokud se rádio rozlaďuje (nedrží kmitočet oscilátoru), tak bývá nejčastější problém s kondenzátory nebo varikapy v LC obvodech, nebo ve stabilizaci napětí. Sice jsem zatím nespravil stovky rádií, ale v těch co jsem opravoval, jsem se nikdy s žádnou vadnou cívkou nesetkal.
Tolik poznámka jednoho taky elektrotechnika.
Tolik poznámka jednoho taky elektrotechnika.
- ToFFi
- Příspěvky: 70
- Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
- Bydliště: Žilina,Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Mozne to je,spominal som ze tolko do toho nevidim,tu teslu som neopravoval,skor som dedukoval cim mohlo byt sposobene preladovanie,myslim inak ze tie kondenzatory budu asi pravdepodobnejsie,tie najcastejsie odchadzaju z rady mechanickych zavad na maticnych doskach s ktorymi sa prezmenu stretavam ja.Hurikán píše:
Tolik poznámka jednoho taky elektrotechnika.
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tak je otázka jak se chovají ferity, ty materiály jsm esice řešili, ale jen povrchně. Každopádně viděl bych to na mechaniku a kondy. Jenom poznámka, Kondenzátory malých kapacit používané v nf zařízeních bývají svitkové = dost kvalitní, ve VF keramické = trochu pochybné a ve filtracích zdrojových částí elektrolytické = velice pofidérní.
Na matičných doskách PC (a nejen PC, prakticky veškeré spotřební elektroniky) odchází právě ty elektrolyty.
Jinak to rádio trpí na potenciometr hlasitosti, kterému nepomohla ani citlivá profylaxe, ale sežeňte někde ten samý typ, s tou samou hřídelkou a ještě s vypínačem typu Tahem zapni, Stiskem vypni.... nemožné. Ještě ladicí kond chrastí... Jinak OK.
Na matičných doskách PC (a nejen PC, prakticky veškeré spotřební elektroniky) odchází právě ty elektrolyty.
Jinak to rádio trpí na potenciometr hlasitosti, kterému nepomohla ani citlivá profylaxe, ale sežeňte někde ten samý typ, s tou samou hřídelkou a ještě s vypínačem typu Tahem zapni, Stiskem vypni.... nemožné. Ještě ladicí kond chrastí... Jinak OK.
ToFFi, máš to parádní! Nemůžu se při prohlížení tohohle tématu zbavit dojmu, že máme v přístupu k našim autům dosti podobnou filosofii
A nějak nevím proč, ale ty černý prahy a lemy mi tam vůbec nevadí! Jen mě tak napadlo, jak by asi auto vypadalo, kdyby se disky stříkly taky tou žlutou... ale jinak už bych na exteriér nešahal
A nějak nevím proč, ale ty černý prahy a lemy mi tam vůbec nevadí! Jen mě tak napadlo, jak by asi auto vypadalo, kdyby se disky stříkly taky tou žlutou... ale jinak už bych na exteriér nešahal
VAZ 2101, r.v. 1978 - Tajfun
VAZ 2103, r.v. 1978 - prostě a jednoduše Modrej
VAZ 2103, r.v. 1978 - prostě a jednoduše Modrej
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno