potrebný katalizátor?

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Je vice nez jasne, ze dnes se delaji auta tak, aby vydrzely +- 5let a hura do srotu, vite kolik to vynasi penez? Urcite vic, nez auta ktere vydrzi jezdit 30let ..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Dodo 2105 píše:MartasBrno- vieš stými ľuďmi čo vymýšľajú tie kokotini sa pohovoriť nedá lebo do oči ti bude sľubovať, otočí sa a vysmeje ťa, tak je to zbytočné. On z toho má veľké peniaze a nestará sa ďalej. A ten kto nemá na nové auto lebo ledva vyžije ten môže kľudne zdechnúť a nikoho to trápiť nebude. A ludia nevyjdú do ulíc lebo nemajú z čoho to financovať, a keby vyšli prídu kukláči a je po všetkom, a zas z hora sa budú rehotať....... smutné.To riadi biznis, kúp a kúp a kupuj. A závidia že sovjetské autá dodnes idú, vtedy na nich zarábali dobre a teraz zas lebo kúp nové, nijaký krám z počítačom aby si to nevedel opravovať a zas plať za opravy atď..... kolom dokola. :-(
No já právě několikrát mluvil s lidma politicky angažovanejma, někteří jsou docela blízcí známí a problém je ten, že to není reprezentativní vzorek - tihle jsou totiž slušní.
Jeden poznatek ale mám: Jeden z těchto lidí, který horem dolem sliboval že udělá to či ono, nebo že to podporuje, v praxi udělal pravý opak. Když jsme se bavili, tak řekl, že to byl politický obchod. Vy nám ustoupíte tady, my vám ustoupíme tady. Bohužel, si, chudák neuvědomil, nebo uvědomil a nic s tím neudělal, že prodal svou největší devizu a tím u nás skončil. Nemaj to lehký, když na ně tlačí někteří zaprodanci a hromada zájmových skupin. Fuj, je to celé jen pro silné žaludky.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Dodo 2105
Příspěvky: 82
Registrován: sob led 30, 2010 19:03
Bydliště: Zlaté Klasy

Příspěvek od Dodo 2105 »

Presne tak + - 5 rokov a kúp si nové. Ale problém je tam že ludia nemajú peniaze začo by mohli furt kupovať nové, keby bola situácia taká jak na nemecku tak ok, kúpim nové ale u nás nie. Nesralo by človeka absolútne, ale takto? Kvalita materiálu totálne nič. Mám LADU má 30 rokov a pohode ide, a to sere každého že to ešte ide. A prečo si nekúpim nové a také keci, Lebo závidia preto. A politici??? Predo mnou sú nula, hanba ľudia ich volia tušiac ž e bude dobre a opak furt horšie, len oni sa majú furt lepšie a lepšie.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak já jen ještě zareaguju na věčnou otázku - volit nebo nevolit.

Když člověk volí, podporuje buď konkrétní vybrané osoby, což je dobře, nebo celé strany, což je špatně. Tím vlastně podporuje všechny ty šmejdy, co se vezou.
Zjednodušeně řečeno, jednoduchá volba = zlo.
Dokonce, jeden z významných myslitelů řekl, že volit znamená podporovat zločineckou organizaci a je to proto zlé, hříšné, nepřípustné.

Když člověk nevolí, veřejný život plyne dál a rozvíjí se sám, tedy divoce, nekontrolovaně, prospěchářským = tím nejhorším způsobem. Tedy, žádná volba = zlo.

Tak co s tím? Nevolit je špatné. Volit bezmyšlenkovitě je taky špatně. Jediné, co ja špatné o něco méně, je zakřížkovat konkrétní lidi, o kterých něco vím.

Od posledních voleb, kdy jsme to sčítali do noci, je mi jasné, že kdyby každý občan zakřížkoval těch 52 resp. 26 lidí, nebo kolik to bylo, tak se z toho pose*reme a některé nás odvezou ujíkem do špitálu. Ale výsledek by mohl být neuvěřitelné kvalitní.

Tož, tak si teda držme palce, ať to všechno dobře přežijeme, přecijen se nemáme nijak špatně, no a doufejme, že nám ti naši vyhulení neudělají větší škody.

Nakonec, i vrchnost musí být opatrná a pečlivá, aby si nepodřezala větev.

Dodo 2105, znáš našeho politika Miroslava Kalouska? On byl dlouhá léta s Lidovci. Ti mu vyčítali, že jeho chování nemá s Křesťanstvím nic společnýho, že je hovado a podobně a nakonec skončil v koalici. No a teď v koalici prosadil snížení platů poslancům. :D Sranda je, že avizoval jen pár procent, oni to schválili, a pak se najednou divili, že je to skoro pár desítek procent. :lol: . Kalousek totiž uklízí, zjednodušuje, ruší výjimky z vyjímek, kličky na kličky a úlevy z kdo ví čeho. A daní to co se danit má. Myslím, že toho Křesťanskýho ducha v sobě našel a já se směju na celé kolo a plácám do stehen :mrgreen: .

P.S. - až budu mít díky němu taky míň peněz, plácat se nepřestanu - jen to nebude do stehen, ale do lebeně. A ne radostí a smíchy, ale pláčem. Možná.
Tenhle svět je jedna velká sranda, když se zrovna nestřílí do lidí.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Hehe volit nebo nevolit? Pro mne jasna vec, NEVOLIT! Neni koho volit, nikomu z tech parchantu tam neverim jedine sluvko, cela zeme je zalozena na lzich a podvodech, ale kdyz se nad tim tak zamyslim, opravdu hrajou roli jen ty dve slova, jinak nic :-D Proc nepodstupuji detektory lzi? V televiznich poradech lidem nici zivoty timto pristrojem, hazarduji s velkyma penezma, proc ne oni? Kdyz jsou tak strasne chytri, poctivi a chou pro nas jen dobre...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Atexi, když nebudeš volit aspoň to nejmenší zlo, když už dobro podle tebe v politice neexistuje, tak nám všem akorát škodíš, protože ti ostatní lidi (mnozí z nich jsou hlupáci) tam zvolí mnohem horší lidi, než bys volil ty.
Je potřeba volit proto, aby se eliminoval vliv všech těch lidí, kteří jsou hloupější a věří nesmyslným slibům.

Je to jak tohle: http://www.youtube.com/watch?v=sYdWzp2wgw4

Nevyjebtě sa na to!

BTW. myslíš jaký televizní pořady? to mně zajímá.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Myslím, že se zbytečně znepokojujete. I kdyby takový nesmysl byl skutečně pravdou, pak se to přece dá bez potíží řešit, ne? Nemáte stodvacítky, ale pořádná auta a hlavně pořádné motory.

Dodatečná montáž katalyzátoru je bez problémů možná na všechny modely vozů VAZ. Všichni tady víme, že motory VAZ jsou přizpůsobené na trvalý provoz na bezolovnaté palivo, takže zástavbě KATu prakticky nic nebrání.
To je maličkost, která je otázkou dvou hodin montážních a svařovacích prací. Jak známo i karburátorové motory mohou bez problémů jezdit s KATem. Tento systém bude sice považován za neřízený (celkem logicky), ale svůj účel splní.
Jedinou podmínkou je, aby KAT byl umístěn co možná nejblíže k motoru, tedy optimálně někam na úroveň převodovky (na začátek středního dílu výfukového potrubí).

Cena nového katalyzátoru pro vozidla s benzinovým motorem je dnes už symbolická, pohybuje se do dvou tisíc korun. Navíc není problém zajít si na kterékoli vrakoviště a KAT z libovolného benzinového vozidla (podobné kubatury či výkonu) demontovat a následně použít na Ladu.

Snížení výkonu motoru je zanedbatelné a drtivá většina uživatelů to ani nepozná (v dnešní době se udává, že KAT sníží výkon motoru o méně než 5%).

KAT je navíc součástka, která teoreticky téměř nestárne. Tedy pokud zapalování funguje správně, je používáno bezolovnaté palivo a je správně seřízen karburátor, je životnost KATu prakticky neomezená.
Jako bývalý pracovník SME vím, že drtivá většina vozidel i po ujetí více než 300.000 km měla katalyzátory ve stavu, který byl srovnatelný s novým KATem. Takže nemějte strach a včas vemte útokem vrakárny :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Marku, tohle všechno je sice hezký, ale aby to k něčemu bylo, musela by to být oficiální homologovaná přestavba. Což je nereálný.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, to je asi ta pakárna. Sice jsou ty káry od jedničky do sedmičky skoro stejný, ale bohužel je to jinej typ, tudíž jná homologace a podobně. Leda by stačilo vyjádření SME a STK, že je to v klidu.

Už celkem fantazírujeme...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je pravda, že fyzicky dát KAT do auta je věc jedna (celkem jednoduchá), ale legislativně to vlastně nic neřeší v případě, že tuto "přestavbu" nemám uvedenu v TP, a to včetně norem, které poté auto ekologicky plní.

Ono by to asi nebylo nic moc, mám dojem, že byste byli rádi za Euro1, ale už sama skutečnost, že KAT ve voze je, by mohla něco znamenat.


Nicméně já se domnívám, že úplný zákaz provozu vozidel bez KATu není možný. Nikde ve světě to není a dokonce bych se bral za to, že takové nařízení by bylo v rozporu s Listinou základních práv a svobod občana. Určitá omezení pochopitelně chápu a možná i vítám - zákaz vjezdu takových vozidel do center měst, památkových zón či zón obytných (příklady) není úplně od věci. Ale pokud by tohle bylo, ať mi jako řidiči a majiteli takového vozu zajistí možnost zaparkování před touto vyhrazenou zónou a možnost dopravy "ekologickým" způsobem do vyhrazené zóny. Takže pokud mi chce někdo zakázat vjezd do centra města proto, že mám neekologické auto, nic proti tomu. ALE: U cedule zakazující vjezd bude parkoviště střežené kamerovým systémem s parkováním ZDARMA a z toho parkoviště bude každých max. 10 minut odjíždět do centra kšanďák, šalina nebo krtek. A pak jsem ochoten se pod to klidně podepsat.
Ale tohle nám řidičům nikdo nezaručí. Represe a zákazy, to by jim šlo. Ale komfort, ten už nikoho nezajímá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“