vule v zámcích pístních kroužků
Moderátor: Moderátoři
vule v zámcích pístních kroužků
vule v zámcích pístních kroužků mám ji 0.5 mm jaká se dá ještě tolerovat ?
I když se dají na stejné místo, sednout si nemusejí. Věř mi - složil jsem za svůj život dost motorů na to, abych tohle mohl tvrdit.
Radím Ti dobře - kup novou sadu. Stojí pár korun. Průměr pístu nebo válce si snad změřit umíš, ne?
Radím Ti dobře - kup novou sadu. Stojí pár korun. Průměr pístu nebo válce si snad změřit umíš, ne?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Přesně tak. Pokud vložíš kroužek do válce (srovnáš pístem) a zjistíš, že je mezera mezi konci vyšší, jedná se o kroužek základního rozměru a válec je s největší pravděpodobností po výbrusu. Musíš najít sadu kroužků, kde bude mezera v souladu s výrobními hodnotami.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
To samozřejmě jde, ale ne u staršího "jetého" motoru. Válce u motoru jsou v různých místech opotřebené jinak a když upravíš vůli mezi konci u kroužku vloženého do válce nahoře, může uprostřed být vůle malá a kroužek po zahřátí praskne.MartasBrno píše:No a není možný koupit sadu na největší výbrus a kdyby kroužek nešel založit, ubrousit ho v zámku?
Proto se doporučuje měřit to aspoň na třech místech (nahoře, ve středu a dole válce), pečlivější měří na pěti místech.
Že má kroužek vůli pět desetin, nemusí ničem vadit. Dovolená vůle je až do jednoho milimetru. Navíc když jsem skládal nový motor, vůle v kroužcích byly větší než uváděné v knize.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
A jak potom kolega měří vůli v zámku, aby to byla pravda?Marek píše:To samozřejmě jde, ale ne u staršího "jetého" motoru. Válce u motoru jsou v různých místech opotřebené jinak a když upravíš vůli mezi konci u kroužku vloženého do válce nahoře, může uprostřed být vůle malá a kroužek po zahřátí praskne.MartasBrno píše:No a není možný koupit sadu na největší výbrus a kdyby kroužek nešel založit, ubrousit ho v zámku?
Změrit vůli zámku staršího kroužku založeného do konkrétního místa válce
a
Změrit vůli zámku nového, ubroušeného kroužku založeného do konkrétního místa válce
je totéž ne?
Mimoto, byl by blbej, kdyby nastavil nulovou vůli v nejvyběhanějším místě... To přece neudělá.
Nulová vůle se v žádném případě dělat nesmí, a to ani u zcela nového motoru. Kroužek se při ohřátí délkově zvětší a jmenovitou vůli zastudena "vynuluje". Kdyby tam vůle zastudena nebyla, kroužek by stoprocentně praskl již po několika sekundách chodu motoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Není to tak, že se vůle uprostřed zvětšuje ? Pokud jsem kdysi dávno studoval literaturu o motorech (takže se mohu mýlit), tak se válec opotřebovává do tvaru "soudku" vlivem větší pístové rychlosti uprostřed.Marek píše: ...To samozřejmě jde, ale ne u staršího "jetého" motoru. Válce u motoru jsou v různých místech opotřebené jinak a když upravíš vůli mezi konci u kroužku vloženého do válce nahoře, může uprostřed být vůle malá a kroužek po zahřátí praskne.