Nemá... Motor HTP 44kW ve Fabii II má maximum točivého momentu 108 Nm / 3000 rpm, silnější čtyřventilový motor HTP 51kW má maximum 112 Nm / 3000 rpm. Ověř si fakta...Jarda píše: Proč je Fábie HTP vždy pomalejší než LADA 2110, když má vyšší kroutící moment motoru?
V profilu mám uvedeno pouze jedno auto - nauč se číst!!! Mnohdy i údaje v závorkách jsou důležité.Jarda píše:Že tvé auto (bylo by dobré uvést které, v profilu máš 3 auta) má udávanou max. rychlost ...
Vždy jsem tu mluvil pouze o tvaru křivky, o její plochosti. Maximální hodnoty mě nezajímají.Jarda píše:Pokud jde o příjemnost ježdění, tak na tu má vliv průběh točivého momentu (tedy tvar křivky kroutícího momentu motoru), nikoli ůdaj o maximální hodnotě kroutícího momentu.
Rychlost 180 km/h GPS (tachometrově samozřejmě víc) je rovna otáčkám motoru o hodnotě 4800 rpm, což jsou přeběhové otáčky (říkej tomu třeba omezovač).Jarda píše: Pokud ti to však rychleji nejede ani z kopce, tak něco není v pořádku - leda bys při těch 180 již byl na omezovači. Pokud nejsi na omezovači, musí jet auto z kopce rychleji, než na rovině - fyziku neoblafneš, gravitaci nevypneš.
Jak je vidět, čteš pouze to, co se Ti hodí a vytrháváš skutečnosti z kontextu (byl by z Tebe dobrý politik). Já jsem uvedl úplně vše! Dokonce i to, že šestá rychlost nově použité převodovky je o 24% delší než původní pátá rychlost.Jarda píše:Jestli myslíš zkušenost tvého kolegy, který do auta amatérsky narval jinou převodovku, která příslušnému motoru evidentně nevyhovuje - no to se pak nědiv, že si nepomohl. Musel bys uvést konkrétní hodnoty aby se dalo zjistit, kde nastala chyba. Např. pokud původní pětikvalt měl vzhledem k parametrům motoru pětku dostatečně dlouhou, pak si logicky ještě delší šestkou nepomohl - jezdí s podtočeným motorem. Nebo má šestikvalt stejně dlouhou šestku, jako pětikvalt pětku.
Podtočený motor je motor provozovaný pod otáčkami maxima točivého momentu. Vzhledem k tomu, že motor 1,9 TDi 81kW má maximum točivého momentu na otáčkách 1900 rpm, těžko jej při dálničním provozu podtáčet. Při zařazeném šestém rychlostním stupni má motor při rychlosti 130 km/h otáčky 2500 rpm. Při původní převodovce má motor se zařazenou pětkou otáčky 3100 rpm.
Ta šestirychlostní převodovka je použita z VW Sharan (což je identický vůz s Fordem Galaxy) druhé generace. Je určena pro motor 1,9 TDi s výkonem 66kW. Opravdu si myslíš, že převodovka určená pro slabší motor nemůže se silnějším motorem pracovat?
Pokud je mi známo, formule jsou lehké stroje s téměř ideální aerodynamikou. Navíc jejich převodové stupně jsou naprosto jinde než u silničních vozů. Pokud jsou motory formulí schopné točit 20.000 rpm a při těchto otáčkách mají na nejvyšší rychlostní stupeň rychlost 300 km/h, pak je naprosto jasné, že převodový poměr jejich nejdelšího kvaltu je stejný s dvojkou u Lady. A to je dost měkký kvalt na to, aby s ním auto slušně zrychlovalo, nemyslíš?Jarda píše:Mimochodem, takové formule nemají nijak oslnivé hodnoty kroutícího momentu, přesto jezdí velmi rychle. Kdyby záleželo na krouťáku motoru, kdejaké sériově vyráběné auto bymuselo jezdit rychleji, než formule. Jenže formule hold mají veliký výkon motoru, který je dosahován při vysokých otáčkách. A právě kvůli vysokým otáčkám je hodnota kroutícího motoru nízká.
Rychlost vozidla je přímoúměrná otáčkám motoru. Pokud motor formule točí 20.000 rpm a letí rychlostí 300 km/h, pak podělíme-li obě tyto hodnoty čtyřmi, dostáváme celkem snadno z hlavy, že při otáčkách motoru 5000 rpm by formule jela rychlostí 75 km/h. To Lada na dvojku jede taky .
.