krok brzdového pedálu
Moderátor: Moderátoři
krok brzdového pedálu
Ahoj, nemáte někdo zkušenost s velkým krokem brzdového pedálu u 2105. Auto brzdí velmi dobře, ale naplno až ve spodní třetině pedálu. Vedením kapaliny je nové,zadní válečky také. Tyčka posilovače je nastavena na maximum, aby pumpa nepřibržďovala. Chtěl bych na své Ladě udělat "jedovaté" brzdy brzdící již pri lehkém dotyku pedálu. Přemýšlel jsem o nějaké jiné brzdové pumpě. Podělte se se svými zkušenostmi, pokud jste tento problém již někdo řešil. Případně jakým způsobem zvyšujete efektivitu brzdného účinku. Díky Vašek
-
- Příspěvky: 1113
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
2105 by samostavy snad mít měla. Otázka je, jestli nejsou zatuhlé a fungují.
Jinak to může být špatná funkce jednoho z okruhů.
Jinak to může být špatná funkce jednoho z okruhů.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Zatuhlé samostavy, resp. prasátka, by se takto rozhodně neprojevila. Ba právě naopak by se chod pedálu zkrátil.
Co by ale stálo za kontrolu, je typ namontovaných prasátek. Je totiž docela dobře možné, že při výměně byla použita prasátka typu 2101 místo 2105. Tomu by ostatně nasvědčovalo i chování auta, kdy se s přibývajícími km a tím pádem ubývajícím obložením chod brzdového pedálu pomaličku zvětšuje.
Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak jediným řešením je výměna zadních brzdových prasátek za správný typ. 05 totiž nedisponuje ručními excentry pro seřízení vůle brzdových čelistí.
Co by ale stálo za kontrolu, je typ namontovaných prasátek. Je totiž docela dobře možné, že při výměně byla použita prasátka typu 2101 místo 2105. Tomu by ostatně nasvědčovalo i chování auta, kdy se s přibývajícími km a tím pádem ubývajícím obložením chod brzdového pedálu pomaličku zvětšuje.

Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak jediným řešením je výměna zadních brzdových prasátek za správný typ. 05 totiž nedisponuje ručními excentry pro seřízení vůle brzdových čelistí.
Naposledy upravil(a) Hurikán dne ned bře 06, 2011 15:28, celkem upraveno 1 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Zkusít odvzdušnit, zkontrolovat ty válečky a jak brzdí jednotlivé nápravy. Třeba některý okruh ztrácí tlak opotřebovanou gumičkou v HBV, dle výše psaného nejspíše zadní.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
To buď nemyslíš vážně, nebo nevím, jak fungují samostavyHurikán píše: ...zatuhlé samostavy... ...by se takto rozhodně neprojevila. Ba právě naopak by se chod pedálu zkrátil...

Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Hurikán to myslí vážně, zatuhlý samostav by se také projevoval přibržďováním kola, tak jak to známe z předních brzd. Krok by se tak zkrátil, stejně tak jako v případě, že by ti zatuhl omezovač zadních brzd v poloze "omezeno" čímž by v podstatě odpojily zadní brzdy, to je pak pedál "tvrdý" jako u jedničky bez posilovače. Pokud by samostavný mechanismus prasátka zkolaboval, tak by prasátko zajíždělo vlivem vratné pružiny tak daleko kam by dovolila rozpěrka, krok se tak výrazně prodlouží.
Pokud je servisní historie vozidla neznámá je možné, že někdo kdysi nevědomky při opravě dosadil obyčejné prasátka. Tazatel neuvádí zdali je tento stav od nepaměti nebo se projevil po delší době normálního provozu, tedy porucha.
Toto je také zajímavá formulace, mezera mezi styčnou plochou pístku HBV a tyčinkou jdoucí z posilovače by měla být, ale ne zbytečně veliká. Někde v literatuře jsem tuším tu hodnotu viděl.
Pokud je servisní historie vozidla neznámá je možné, že někdo kdysi nevědomky při opravě dosadil obyčejné prasátka. Tazatel neuvádí zdali je tento stav od nepaměti nebo se projevil po delší době normálního provozu, tedy porucha.
vena píše:Tyčka posilovače je nastavena na maximum, aby pumpa nepřibržďovala.
Toto je také zajímavá formulace, mezera mezi styčnou plochou pístku HBV a tyčinkou jdoucí z posilovače by měla být, ale ne zbytečně veliká. Někde v literatuře jsem tuším tu hodnotu viděl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
JJ, je to přesně tak, jak píše K-L. Samotné samostavy jsou jen na vozidlech 03 a prvních 06. Ty ale fungují úplně jinak, než samostavný element v brzdovém prasátku 2105. 

Ano, zajímavá informace to je. Já jsem tedy moc nepochopil, co si pod tím mám přesně představit, nicméně to svědčí o tom, že do brzdové soustavy bylo učiněno více zásahů a téměř jistě nebude nastavena tak, jak by nastavená býti měla. Při letmém pohledu do tabulky nastavovacích parametrů na mě vykouklo, žeKoko Loko píše:vena píše:Tyčka posilovače je nastavena na maximum, aby pumpa nepřibržďovala.
Toto je také zajímavá formulace, mezera mezi styčnou plochou pístku HBV a tyčinkou jdoucí z posilovače by měla být, ale ne zbytečně veliká. Někde v literatuře jsem tuším tu hodnotu viděl.
Tlačná tyčka posilovače brzd musí být přesazená o 1,05-1,25 mm nad dosedací plochu příruby HBV.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno



Jestliže má být tyčka přesazená o 1,05-1,25 mm nad dosedací plochu příruby HBV, tak to znamená, že musí z tělesa posilovače jakoby vylézat ven.

Pokud by vylézala moc, bude HBV stále lehounce jakoby přišlápnutý a jestliže bude utopená dovnitř, výrazně se prodlouží chod pedálu brzdy.

Stačí takto?
