felicia - štartovanie v mrazoch
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Zde jsou napětí předávaná do ŘJ Bosch u Lady 2112. Pro Felinu se to asi moc lišit nebude.veliz píše:Kdybych kontroloval čidlo teploty, zaměřil bych se především na hodnoty, které předává do ŘJ. Pokud bych prohlásil, že čidlo teploty je OK, pak by to bylo právě na základě těchto hodnot.
Čidlo je termistor NTC v serii s odporem v ŘJ napájeném 5V stab. (napětí na čidle bude se vzrůstem teploty klesat).
Pokud se bude podstatně lišit, vede to na jeho závadu.
- Přílohy
-
- A_D_PREVOD.doc
- (19.5 KiB) Staženo 215 x
Pro Felicii 1,3 MPi jsou doporučené svíčky BRISK DR15TC s výměnným intervalem 60.000 km. Mají tři elektrody a odtrh (vzdálenost kontaktů) se na nich neupravuje po celou dobu jejich životnosti. Je to nastaveno výrobcem.Jarda píše:Když si dával ty nové svíčky, upravil si vzdálenost kontaktů?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek píše:Pro Felicii 1,3 MPi jsou doporučené svíčky BRISK DR15TC s výměnným intervalem 60.000 km. Mají tři elektrody a odtrh (vzdálenost kontaktů) se na nich neupravuje po celou dobu jejich životnosti. Je to nastaveno výrobcem.Jarda píše:Když si dával ty nové svíčky, upravil si vzdálenost kontaktů?
Tieto sviečky som tam aj pôvodne mal a teraz som ich tam dal znova - nové. Od nastavenia ventilov som absolvoval 6 úplne studených štartov pri teplotách -2°c až +5°c a štartuje to ako vymenené. Chod motora za studena je oveľa rovnomernejší, štartuje na všetky válce. Z toho dvakrát sa mi stalo, že hneď išiel na cca 750-800 ot/min, pričom vynechal štandardný 3-4 minútový "chod na sytič" cca 1000-1200ot/min.
Takže mi z toho vychádza asi už len ten snímač teploty, aby to bolo dokonalé. Aký je rozdiel medzi modrým a žltým snímačom?
Ako skontrolovať správnu činnosť čidla? Je totiž relatívne nové, mám ho od leta (má asi 5-6000km), keď som menil aj spínač ventilátora na chladiči. Možno má JMJ pravdu, že čidlo riadiacu jednotku neinformuje správne. PetrHC tu už čosi naznačil, ale ja si s elektrikou a avometom moc netykám.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Modrý a žlutý snímač jsou vzájemně záměnné. Pouze zelený má trochu jinou charakteristiku zatepla (je pro Felicii 1,9D).
Činnost snímače teploty lze změřit Ohmmetrem. Při každé teplotě musí vykazovat určitý odpor.
Nebo lépe VAGem spustit oscilogram a kontrolovat průběh signálu ze snímače do jednotky.
Snímač, který má Felicia, má asi 250 dalších vozů koncernu VW (kromě jiného třeba i já v Galaxy). Je to snímač velmi rozšířený.
Činnost snímače teploty lze změřit Ohmmetrem. Při každé teplotě musí vykazovat určitý odpor.
Nebo lépe VAGem spustit oscilogram a kontrolovat průběh signálu ze snímače do jednotky.
Snímač, který má Felicia, má asi 250 dalších vozů koncernu VW (kromě jiného třeba i já v Galaxy). Je to snímač velmi rozšířený.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Hlavně to chce ovšem znát hodnoty, které má čidlo vykazovat. Čidlo může jakoby "fungovat" pouze s posunutou charakteristikou. Toto jsme řešili na Ford Mondeo, kde v autorizovaném servise prohlásili váhu vzduchu za funkční, protože dle průběhu grafu fungovala. Nikoho už jaksi nezajímalo, že její hodnoty jsou cca 10x vyšší než mají být a tudíž auto chcípe a nedrží volnoběh... a za toto si berou peníze ....děs.Marek píše: Nebo lépe VAGem spustit oscilogram a kontrolovat průběh signálu ze snímače do jednotky.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/