Podľa mne dostupnej literatúry výrobca Felicie predpisuje prevodový olej 75W-90 API GL-4, pre nedostatok času ho zháňať, som tam nalial Valvoline 80W-90, API GL-4. Menil som ho kvôli úbytku v prevodovke a nevedel som aký tam predchádzajúci majiteľ dal. Zároveň som menil semering na radiacej tyči a manžetku, lebo mi to tade statočne tieklo. Vypustil som 1,9 litra, má tam byť 2,4 litra. Pri výmene semeringu je nutné vyraziť rozperný kolíček z tiahla v asi 15cm vzdialenosti od prevodovky. Tomu sa moc nechcelo, ale dal si povedať malým kladívkom s asi 15-20cm náprahom (čiže žiadne veľké údery).
Otázky znejú:
1.) mohol som tam niečo pohnúť, ohnúť alebo inak poškodiť? Prevodovka totiž za studena chrčí na IV. a V. stupni, ale nie vždy. Pri dlhšej jazde to výrazne stíchne, ale nezmizne.
2.) pri radení V.-ťky mi to vždy škrtne, je jedno či teplé alebo studené. Predtým to šlo normálne. I. až IV. idú v pohode.
3,) Pred výmenou mi šla ťažko I.-tka, teraz ide o čosi ľahšie, cez III.-ku v pohode.
felicia - prevodový olej a iné
Moderátor: Moderátoři
felicia - prevodový olej a iné
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Olej SAE 80W nebo 80W/90 je schválený a na servisu jsme ho běžně používali. Používat olej SAE 75W je přepych a na starou převodovku typu Favorit/Felicia je to řekl bych zbytečné.
Na vyrážení kolíku táhla řazení se nesmí použít úder!!! Dojde k ohnutí tyče řazení v převodovce a problémům s řazením. Používá s stahovák (vytlačovák). Ale myslím, že to chrčení zastudena s tím nemá co dělat.
Zlepšení řazení je pochopitelné - nový olej tomu asi dost pomohl. U problému s pětkou bych to viděl na shodu okolností - buď je opotřebený synchron nebo povolená matice na hřídeli za kolem páté rychlosti. Naštěstí se v případě potřeby dá obojí opravit bez nutnosti demontáže převodovky (kola pětky jsou totiž až úplně na konci převodovky a stačí proto demontovat zadní víko).
Na vyrážení kolíku táhla řazení se nesmí použít úder!!! Dojde k ohnutí tyče řazení v převodovce a problémům s řazením. Používá s stahovák (vytlačovák). Ale myslím, že to chrčení zastudena s tím nemá co dělat.
Zlepšení řazení je pochopitelné - nový olej tomu asi dost pomohl. U problému s pětkou bych to viděl na shodu okolností - buď je opotřebený synchron nebo povolená matice na hřídeli za kolem páté rychlosti. Naštěstí se v případě potřeby dá obojí opravit bez nutnosti demontáže převodovky (kola pětky jsou totiž až úplně na konci převodovky a stačí proto demontovat zadní víko).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek:
Ale myslím, že to chrčení zastudena s tím nemá co dělat.
Toto si ma potešil
Včera som bol v servise v inej veci ( http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=317667#317667 ) a preberali sme aj tieto trable so špajzkou. Mechanik vravel, že by to celé mohla spôsobovať aj spojka. Faktom je, že hrabať na suchom asfalte už nevládze dávno a celkový dojem je, že dosluhuje. Keď som v lete zapadol v blate a trochu pocvičil špajzku tak smrdela ešte dve hodiny. O pár dní ju dám vymeniť a uvidím.
Mimochodom, aj oni lejú do prevodoviek fav/fel 80W olej od Castrolu a nemajú reklamácie. Dnes ráno (-10°C) som po naštartovaní pustil spojku (aby sa na voľnobeh minútku zohrial) a auto sa začalo hýbať ako s automatom a veselo si chrchlajúc ma odviezlo do roboty.
Ale myslím, že to chrčení zastudena s tím nemá co dělat.
Toto si ma potešil
Včera som bol v servise v inej veci ( http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=317667#317667 ) a preberali sme aj tieto trable so špajzkou. Mechanik vravel, že by to celé mohla spôsobovať aj spojka. Faktom je, že hrabať na suchom asfalte už nevládze dávno a celkový dojem je, že dosluhuje. Keď som v lete zapadol v blate a trochu pocvičil špajzku tak smrdela ešte dve hodiny. O pár dní ju dám vymeniť a uvidím.
Mimochodom, aj oni lejú do prevodoviek fav/fel 80W olej od Castrolu a nemajú reklamácie. Dnes ráno (-10°C) som po naštartovaní pustil spojku (aby sa na voľnobeh minútku zohrial) a auto sa začalo hýbať ako s automatom a veselo si chrchlajúc ma odviezlo do roboty.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS