Regulator napatia
Moderátor: Moderátoři
V 2103 som mal reglator zo skodovky s upravenym napetovym rozzsahom a fungovalo to. V podstate niej problem vyrobit hocico.... na druhej strane na ukrajine predavaju elek. regler vhodny do 01-03. Akurat v tejto scheme ten fet ma mensi ubytok ako bipplarny tranzistor.
Viac suciastok viac moznosti co sa posere...
Viac suciastok viac moznosti co sa posere...
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
A existuje aj elektronicky regler do 05 ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Mal som na mysli nejaký iný, novší elektronický reglér. To ,že mam v aute regler viem, a aj to ,že je elektronický, akurát som myslel niečo novšie.
Skôr ma láka takéto niečo do auta
http://www.12v.ru/site.xp/050054049124050050055124.html
Skôr ma láka takéto niečo do auta
http://www.12v.ru/site.xp/050054049124050050055124.html
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tipuji, že toto je v podstatě identický regulátor doplněný o "ladění" výstupního napětí změnou hodnoty napěťoveho děliče pomocí proměnné hodnoty součástky ukryté v té druhé krabičce.Marek89 píše:Skôr ma láka takéto niečo do auta
Fuj, to je strašná věta.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Roman, vieš aj v ktorom AR ? Ďakujem.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Mně bylo kdysi řečeno, že pro baterku je nejvhodnější trvale (bez ohledu na odběr) udržovat výstupní napětí z ALT na hodnotě 14,4V. A asi na tom něco je, protože všechny moderní vozy to dneska takhle mají.
Moje auto (bez ohledu na množství zapnutých spotřebičů) má na svorkách AKU vždy 14,4V (v toleranci +/- 0,1V).
Já si osobně myslím, že váš problém nespočívá v systému a přesnosti regulace napětí (to lze velmi snadno vyřešit výkonovým stabilizátorem). Váš problém je v tom, že Lada má slabý alternátor, který není dimenzován na "dnešní" proudy.
Uvědomte si, že Lada má ALT, který při jmenovitých otáčkách 5000 rpm a vyšších dává maximálně 42 Ampér (odpovídá otáčkám motoru 2500 rpm a vyšším). V době, kdy v Ladě nebyla autorádia, používaly se asymetrické světlomety se žárovkami 40W a nebyla vyhřívaná zadní skla (a mnoho tuzingových píčovin), to možná mohlo stačit. Ale dnes???
Ruku na srdíčko, pánové inovátoři - kdo z vás si na auto dal paraboly pro žárovky H4? Je vás opravdu hodně (i já jsem do této dlouhé řady samozřejmě patřil). Ale kdo v součinnosti s tím řešil silnější ALT? Odpověď je jasná...
Kdo z vás si do auta dal autorádio s výstupem 4x50W a minimálně čtyři repro? Opět je vás moře. A kdo řešil silnější ALT? Opět je odpověď naprosto jasná .
Dalším problémem byl výrobce sám. Postupně do vozů Lada implantoval elektronické inovace, například elektrickou vrtuli chladiče nebo vyhřívaná zadní skla, ale výkon (nabíjecí proud) alternátoru neřešil. Když tohle všechno sečtete, jste v kopru s celým altíkem.
Pojďme to zkusit sečíst: Vůz Lada 2103, který je nad rámec původní výbavy vybaven výhřevem zadního okna, autorádiem MOSFET o výkonu 4x50W a parabolami H4.
Vůz v provozních otáčkách motoru (kolem 3000 rpm) = altík je schopen dát své maximum 42 Ampér. V současné chvíli je kromě motoru a dobíjení AKU (zanedbáme) aktivní: Dálková světla (=300W), vyhřívání zadního skla (200W), autorádio s výkonem 4x50W (na poloviční výkon) =100W. Nic víc... Těchto 600W odběru mi při jmenovitém palubním napětí 14V dává odebíraný proud 43 Ampér!!! Do toho občas blinkr (46W = 3,5A) nebo brzdová světla (42W = 3,2A).....
Čím chcete dobíjet AKU??? Čím chcete napájet zapalovací systém motoru??? Už teď jste přes schopnosti alternátoru, nic navíc než 42 Ampér vám prostě nedá, i kdybyste se stavěli na hlavu. Ještě mu musí pomoci AKU, coby sekundární zdroj energie. Ta se tedy nejen že nenabíjí, ale naopak vybíjí. Proto v systému klesá napětí, motoru stoupá spotřeba paliva a baterka jde postupně do kopru .
U Galaxy s motorem TDi je sériově osazován alternátor 90A. Má-li však vůz výhřev předního skla, osazuje se ALT 120A. A to bez výjimky. A pokud má vůz nezávislé topení (dva AKU) a dvouzónovou klimatizaci, už je tam ALT 150A. Opět bez výjimky. Celý systém je tam řešen tak, že v případě nadodběru (tedy pokud nastane případ, že z alternátoru tahám víc než je v danou chvíli schopen vyrobit) se odpojí některé zapnuté spotřebiče, které systém v danou chvíli nepotřebuje nezbytně nutně.
Dejme tomu, že po studeném startu zapnu tlumená světla (12A), výhřev předního skla (30A), zadního skla (12A), zrcátek (2x3A) a sedadel (2x10A), rádio (cca 10A), ventilátor na topení (2A) - to vše současně. K tomu samozřejmě něco spapá motor, zároveň ještě několik minut za chodu motoru běží dožhavení (40A) a bufík (12A), současně se již dobíjí startem částečně vybitá baterka (až 20A, postupně klesá). Pokud mi tohle všechno altík nenakrmí, prostě se některé, zpravidla komfortní elektronické prvky, neaktivují. Je to podle předem nastavených priorit. Vždycky svítí světla, běží ventilátor i výhřev předního skla-to je asi i pochopitelné. Ovšem nemusí se třeba aktivovat výhřev sedadel a zadního skla (to v danou chvíli není důležité), nemusí naskočit bufík. Taktéž třeba u motorů, kde je řešeno přihřívání chladicí kapaliny speciálními žhavicími svíčkami (Octavia), se tento systém také neaktivuje.
Takže váš problém není v regulaci - váš problém je ve slabém altíku. Jakmile přetížíte kterýkoli zdroj (i blbou tužkovou baterku), to jest pokud chcete z něho odebírat větší proud než na jaký je zdroj dimenzován, naprosto vždy se projeví na zdroji úbytek napětí. Hodnota tohoto úbytku je dána vnitřním odporem zdroje, potažmo u ALT jeho výrobní konstrukcí (provedení statoru, magn.indukční tok a jiné stěžejní veličiny).
Jak chcete donutit altík, aby dával napětí přes 15 voltů a to případně regulovat na 14,4V, když on prostě vzhledem k své konstrukci v zátěži tolik nedá?????
Vymyslete, jak do Lady dostat třeba altík z Felicie!!! Jeho nabíjecí proud je 70A, je jich všude plná prdel - koupíte je za stovku na vrakáči, a budete mít po problému (s proudem i s napětím).
Moje auto (bez ohledu na množství zapnutých spotřebičů) má na svorkách AKU vždy 14,4V (v toleranci +/- 0,1V).
Já si osobně myslím, že váš problém nespočívá v systému a přesnosti regulace napětí (to lze velmi snadno vyřešit výkonovým stabilizátorem). Váš problém je v tom, že Lada má slabý alternátor, který není dimenzován na "dnešní" proudy.
Uvědomte si, že Lada má ALT, který při jmenovitých otáčkách 5000 rpm a vyšších dává maximálně 42 Ampér (odpovídá otáčkám motoru 2500 rpm a vyšším). V době, kdy v Ladě nebyla autorádia, používaly se asymetrické světlomety se žárovkami 40W a nebyla vyhřívaná zadní skla (a mnoho tuzingových píčovin), to možná mohlo stačit. Ale dnes???
Ruku na srdíčko, pánové inovátoři - kdo z vás si na auto dal paraboly pro žárovky H4? Je vás opravdu hodně (i já jsem do této dlouhé řady samozřejmě patřil). Ale kdo v součinnosti s tím řešil silnější ALT? Odpověď je jasná...
Kdo z vás si do auta dal autorádio s výstupem 4x50W a minimálně čtyři repro? Opět je vás moře. A kdo řešil silnější ALT? Opět je odpověď naprosto jasná .
Dalším problémem byl výrobce sám. Postupně do vozů Lada implantoval elektronické inovace, například elektrickou vrtuli chladiče nebo vyhřívaná zadní skla, ale výkon (nabíjecí proud) alternátoru neřešil. Když tohle všechno sečtete, jste v kopru s celým altíkem.
Pojďme to zkusit sečíst: Vůz Lada 2103, který je nad rámec původní výbavy vybaven výhřevem zadního okna, autorádiem MOSFET o výkonu 4x50W a parabolami H4.
Vůz v provozních otáčkách motoru (kolem 3000 rpm) = altík je schopen dát své maximum 42 Ampér. V současné chvíli je kromě motoru a dobíjení AKU (zanedbáme) aktivní: Dálková světla (=300W), vyhřívání zadního skla (200W), autorádio s výkonem 4x50W (na poloviční výkon) =100W. Nic víc... Těchto 600W odběru mi při jmenovitém palubním napětí 14V dává odebíraný proud 43 Ampér!!! Do toho občas blinkr (46W = 3,5A) nebo brzdová světla (42W = 3,2A).....
Čím chcete dobíjet AKU??? Čím chcete napájet zapalovací systém motoru??? Už teď jste přes schopnosti alternátoru, nic navíc než 42 Ampér vám prostě nedá, i kdybyste se stavěli na hlavu. Ještě mu musí pomoci AKU, coby sekundární zdroj energie. Ta se tedy nejen že nenabíjí, ale naopak vybíjí. Proto v systému klesá napětí, motoru stoupá spotřeba paliva a baterka jde postupně do kopru .
U Galaxy s motorem TDi je sériově osazován alternátor 90A. Má-li však vůz výhřev předního skla, osazuje se ALT 120A. A to bez výjimky. A pokud má vůz nezávislé topení (dva AKU) a dvouzónovou klimatizaci, už je tam ALT 150A. Opět bez výjimky. Celý systém je tam řešen tak, že v případě nadodběru (tedy pokud nastane případ, že z alternátoru tahám víc než je v danou chvíli schopen vyrobit) se odpojí některé zapnuté spotřebiče, které systém v danou chvíli nepotřebuje nezbytně nutně.
Dejme tomu, že po studeném startu zapnu tlumená světla (12A), výhřev předního skla (30A), zadního skla (12A), zrcátek (2x3A) a sedadel (2x10A), rádio (cca 10A), ventilátor na topení (2A) - to vše současně. K tomu samozřejmě něco spapá motor, zároveň ještě několik minut za chodu motoru běží dožhavení (40A) a bufík (12A), současně se již dobíjí startem částečně vybitá baterka (až 20A, postupně klesá). Pokud mi tohle všechno altík nenakrmí, prostě se některé, zpravidla komfortní elektronické prvky, neaktivují. Je to podle předem nastavených priorit. Vždycky svítí světla, běží ventilátor i výhřev předního skla-to je asi i pochopitelné. Ovšem nemusí se třeba aktivovat výhřev sedadel a zadního skla (to v danou chvíli není důležité), nemusí naskočit bufík. Taktéž třeba u motorů, kde je řešeno přihřívání chladicí kapaliny speciálními žhavicími svíčkami (Octavia), se tento systém také neaktivuje.
Takže váš problém není v regulaci - váš problém je ve slabém altíku. Jakmile přetížíte kterýkoli zdroj (i blbou tužkovou baterku), to jest pokud chcete z něho odebírat větší proud než na jaký je zdroj dimenzován, naprosto vždy se projeví na zdroji úbytek napětí. Hodnota tohoto úbytku je dána vnitřním odporem zdroje, potažmo u ALT jeho výrobní konstrukcí (provedení statoru, magn.indukční tok a jiné stěžejní veličiny).
Jak chcete donutit altík, aby dával napětí přes 15 voltů a to případně regulovat na 14,4V, když on prostě vzhledem k své konstrukci v zátěži tolik nedá?????
Vymyslete, jak do Lady dostat třeba altík z Felicie!!! Jeho nabíjecí proud je 70A, je jich všude plná prdel - koupíte je za stovku na vrakáči, a budete mít po problému (s proudem i s napětím).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já ne Ovšem obyč H4 je 55/60W, pokud vim, takže na dálky to pápne u trojky 4x60=240W a to na jeden pár dává 10A. Takže jsem si vyměnil pojistky a klídečekMarek píše:Ruku na srdíčko, pánové inovátoři - kdo z vás si na auto dal paraboly pro žárovky H4? Je vás opravdu hodně (i já jsem do této dlouhé řady samozřejmě patřil). Ale kdo v součinnosti s tím řešil silnější ALT? Odpověď je jasná...
Vyhřívání okna běží chvíli, na dálky se trvale dá ject akorát tak pozdě v noci. Blinkry a brzdovky jsou zanedbatelný.
A to je ono - pokud člověk instalaci nepřetíží milionem blbin navíc, tak prostě musí stačit tak, jak je vymyšlená.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No, nevidím to tragicky. Většina z nás má stejně ve výbavě kulový s vekslem, a těm, kdo mají vyhřívání okna (a jak jsme zjistil v íčku ježka topícího do nasávaného vzduchu nějakých snad 300W), prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88. Rádio nikdy nežere tolik co píšeš, pokud ho člověk pustí na zprávy nebo pozadí, ani zdaleka ne. Je ale pravda, že někteří osvícení tuzeři si zadělávají na problémy, které jim samozřejmě patří. Heligonky mám ve třetině aut a zvládá se to. (Ale provoz je buď dálka, nebo město, třeba i s přískoky, ale se startem pouze na začátku trasy. Dálnice nikdy.)