Brzdové válečky
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Dle mne je užití toho spreje neefektivní, šoupnul bych tam LA2 s tím mám dobrou zkušenost na předních pístcích. Nebo raději a pro klid duše k tomu přímo určené mazivo viz. Tajfun.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
dnes bol u mna Martas a bavili sme sa o nasledovnom,
predstavte si profilovu situaciu:
vymienam brzdovy valec, odvzdusnujem, a teraz odvzdusnim lepsie jednu stranu ako druhu respektive na jednej strane mi ostane neaka bublinka vzduchova, bude auto tahat do strany? alebo budeauto brzdit rovnomerne ale pedal bude meksi.
HM TOŠ BABO RAD
predstavte si profilovu situaciu:
vymienam brzdovy valec, odvzdusnujem, a teraz odvzdusnim lepsie jednu stranu ako druhu respektive na jednej strane mi ostane neaka bublinka vzduchova, bude auto tahat do strany? alebo budeauto brzdit rovnomerne ale pedal bude meksi.
HM TOŠ BABO RAD
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
ale vzdy len do jednej strany ze ? do tej na ktorej ostane ta bublinka
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Spíš do tý druhý. Tam, kde je bublina, to bude brzdit hůř a tim pádem ta strana auta bude "předjíždět" tu druhou.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Vedle jak ta jedle. Všechno je špatně! Vysvětlím:
Zůstane-li bublinka např. u PP kola, tak při brždění se vytvoří v okruhu předních brzd určitý tlak. V celém okruhu je na všech místech tlak stejný, čili obě kola brzdí stejně. Levá i pravá strana jsou stále (i při brždění) fyzicky propojené trubičkami na HBV. Pokud tedy v nějakém bodě dojde vzhledem ke stlačitelnosti vzduchu k poklesu tlaku, tak tento tlak poklesne úplně stejně v celém jednom uzavřeném okruhu. Pokud by zůstala bublinka u jednoho ze zadních kol, je výsledek úplně stejný, neboť obě prasátka jsou spojena přes kostku. Auto tedy díky tomuto nemůže tahat do strany! V případě zavzdušnění jednoho z okruhů (přední nebo zadní) nebude auto taky nikam tahat. Jen dojde k nestejnému účinku brždění mezi jednotlivými nápravami. Tohle všechno je zcela jednoduchá fyzika.
Zůstane-li bublinka např. u PP kola, tak při brždění se vytvoří v okruhu předních brzd určitý tlak. V celém okruhu je na všech místech tlak stejný, čili obě kola brzdí stejně. Levá i pravá strana jsou stále (i při brždění) fyzicky propojené trubičkami na HBV. Pokud tedy v nějakém bodě dojde vzhledem ke stlačitelnosti vzduchu k poklesu tlaku, tak tento tlak poklesne úplně stejně v celém jednom uzavřeném okruhu. Pokud by zůstala bublinka u jednoho ze zadních kol, je výsledek úplně stejný, neboť obě prasátka jsou spojena přes kostku. Auto tedy díky tomuto nemůže tahat do strany! V případě zavzdušnění jednoho z okruhů (přední nebo zadní) nebude auto taky nikam tahat. Jen dojde k nestejnému účinku brždění mezi jednotlivými nápravami. Tohle všechno je zcela jednoduchá fyzika.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Do háje, máš recht, mě ňák nedocvaklo, že ty trubky jsou tam tak, jak jsou. To je tak, když narychlo člověk přečte jednu myšlenku a nad následnou myšlenkou už moc nezadumá
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No, tak snad se to nějak vysvětlilo, ono ta debata byla širší, šlo o to, že (a to sem vlastně ani neřekl ) do strany to tahá prostě tehdy, když je blbá geometrie. Ale ono se vůbec nemusí zdát že je blbá při volné jízdě, no a projeví se až při prudkým brzdění - protože ty síly na nápravě v daných směrech razantně stoupnou. Ale přesto to asi může tahat kvůli brzdám, ale ty musí být "polámané, rozbité", ne jen zavzdušněné. Je tak?
Ono je rozdiel ci to taha aj za beznej jazdy zla geometria alebo pri brzdeni (zla geometria predok ide k zemi vsetko sa rozsteluje) alebo zatuhnute valceky jedno koleso brzdi skor tak ze zacne tahat do strany...Mekke kolesa, protektory s odliznou stavbou kordu a ine . a kombinacia vsetkych moznosti...
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
vec sa ma totiz tak ze som vymenil HBV a zaroven som menil aj vsetky capy, takze soom si isty ze mam zlu geometriu ale ak auto ide rovno, netaha nikam a prudko brzdim tak taha jemne do lava, myslel som ze to bude len mierne zavsdusnenimi brzdavi, aj ked pedal je jak z betonu
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Fenox problém
Ahojte,potrebujem nové prasiatka/piestiky do brzdičou na 2101 (72-ka ročník) ..chcem sa opýtať aký môže byť rozdiel medzi tými čo ponúkajú a ktoré mi budú pasovať do brzdičou.Ďakujem!
http://www.fenox.com/en/spare-parts/dom ... az?start=9
http://www.fenox.com/en/spare-parts/dom ... az?start=9
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fenox problém
Nechápu přesně otázku, ale fenoxácký prasátka, který nabízejí, dokonce pasujou. Jinak by to snad ani nebyly prasátka na Ladu, ne? A já třeba jsem s nima ani problém zatim neměl.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Fenox problém
Máš tam na výběr mezi vnějším a vnitřním prasátkem, což je jasný. A pak je tam možnost - with retainer and spring - což bych řekl, že sada bude obsahovat vodící tyčky destiček s pružinama. Zkus si porovnat katalogový čísla.